A nemzetközi fotópályázat díjátadójával a Német Turisztikai Hivatal (DZT) lezárta a „Német tematikus útvonalak” kampányát. A pályázat nyertese a kínai fotográfus, Dapeng He, aki a Várútvonalat járta végig, egyébként a Photographic Travel újságnak, illetve a Canon Circle és a Xitek.com-nak dolgozik. A második helyet a japán újságíró, Nana Watanabe kapta, cikkei többek között a kireilife.jp és a Yahoo oldalán jelennek meg, és a Romantikus útvonal egy motívumával győzte meg a zsűrit. A harmadik helyezést Martin Hoch, a svájci online utazási és kulturális magazin, a Globesession kiadója kapta a Német borút egy képével. A nyertes képet a magdeburgi Germany Travel Mart™ (GTM) keretén belül mutatták be, illetve átadták az Europa-Park által rendelkezésre bocsátott első díjat is.
A fotópályázat keretén belül 23 ország 48 újságírója egyénileg járta végig az általa kiválasztott tematikus útvonalat, hogy turisztikailag különösen értékes motívumokat keressen. A benyújtott munkákat egy online zsűri értékelte. Tagjai között magtalálhatók a DZT marketingbizottságának tagjai, a szövetségi államok marketingszervezeteinek vezetői, illetve a Gazdasági és Energiaügyi minisztérium képviselői is. A zsűri értékelési kritériumai között szerepelt a motívumok turisztikai értéke, illetve a képi szituáció eredetisége, regionalitása, valamint a kép kreatív-művészi megvalósítása.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke a nyertesek díjazásánál így nyilatkozott: „A tematikus kampány keretén belül szervezett tevékenységeinkkel a 2015-ös év során jelentősen növelni tudtuk a német tematikus útvonalak kiemelt turisztikai látványosságai iránti érdeklődést. A PR-akció a fotópályázat eseményei mellett számos nemzetközi cikket eredményezett, amelyek világszerte 34 millió olvasót értek el. A germany.travel/ferienstrassen oldalon a látogatószám majd 20 százalékkal nőtt.”
„A legkedveltebb német tematikus útvonalakból több is – például a Német fagerendás épületek útja, a Német motoros útvonal, az Óraút, a Zöld út vagy a Fekete-erdő-fürdőútvonal is az Europa-Park közvetlen közelében fut” – magyarázza dr. h.c Roland Mack, a szabadidőpark ügyvezetője. – „Szívesen támogatjuk az ötletet, hogy a média figyelmét a németországi turizmus ezen védjegyeire irányítsuk, és nagy szeretettel gratulálunk a nyerteseknek.”
Forrás: Turizmus Online