Középmezőnyben a magyar útlevél a világ úti okmányainak listáján

Lista készült arról, hogy melyek azok az útlevelek, amelyekkel a világ legtöbb országába el lehet jutni vízum igénylése nélkül – Svédország végzett az élen, Magyarország a 26. az 51-es listán.

A GoEuro weboldal – ahol vonat-, busz és repülőjegyeket lehet foglalni – 51 nemzetet vizsgált a tekintetben, hogy útlevelükkel hány országba léphetnek be vízum igénylése nélkül.

A felmérés szerint összesen öt nemzet útlevelével lehet a legtöbb – 174 – országba ellátogatni (Svédország, Finnország, Németország, Egyesült Királyság, Egyesült Államok), közöttük úgy állítottak fel rangsort, hogy megnézték, melyik országban mennyibe kerül az útlevél előállíttatása. Svédországban csupán 28 angol font, míg például Finnországban, Németországban és az Egyesült Királyságban 73 font körül mozog, de az Egyesült Államokban is többe kerül, mint a svéd útlevél. A legdrágább a török útlevél, ami 166 fontba kerül, de a litván, a mexikói, az ausztrál és a svájci sem olcsó, 100 fontot kell érte fizetniük az állampolgároknak. Ezzel szemben az Egyesült Arab Emirátusokban, Irakban, Bulgáriában, Indiában és Katarban már kevesebb, mint 20 fontért hozzá lehet jutni az úti okmányhoz.

Az első tízben végzett Dánia, Kanada, Spanyolország, Belgium és Hollandia is, azonban az első húszban csupán két olyan ország szerepel, amely nem Európában vagy Észak-Amerikában található –Japán és Szingapúr.

Magyarország a 26. helyet érdemelte ki, megelőzve többek között Szlovákiát, Szlovéniát, Lengyelországot, Romániát és Bulgáriát is.



Különleges útlevelek a világban

A világ egyik legkülönlegesebb útlevele címet pedig a finnországi kapta meg, amit gyorsan pörgetve egy sétáló rénszarvast láthatunk, de hamarosan a norvég útlevél is hasonlóan izgalmas lesz: egy hegyes-tavas tájon ugyanis megjelenik az északi fény, ha UV-fény alá tartják.

{youtube|id=ITIRZGyuN1Y}

Forrás: The Telegraph


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.