A tulajdonos, aki megelégelte a magas helyi adókkal és biztosításokkal terhelt alkalmazotti állományt, elhatározta: a lakosság, valamint az odalátogató turisták becsületességére alapozva sem eladót, sem pénztárost nem alkalmaz, hanem a bolthoz készítettet alkalmazás segítségével oldja meg az eladást.
Ennek egyszeri fejlesztési költsége ugyan elég magas, de hamar megtérül az ára és ezt követően várhatóan jövedelmező lesz. A dekoratív megjelenésű bolt több nyelven is meghirdette szolgáltatását, amely a 4000 lakosú svéd települést a turisták között népszerűbbé tette. Az appot ingyen lehet letölteni svéd, norvég, dán, német, francia, olasz és angol nyelven.
Az árut mindenki önkiszolgáló rendszerben gyűjti össze a boltban, majd az alkalmazásban szereplő vonalkódolvasó segítségével elkészíti a „számláját”, megadva a nevét címét, melyet a rendszer automatikusan egy központi szerverre irányít, ahonnan az elektronikus számlát küldik ki. A vevő átutalja az összeget, és a tranzakció ezzel véget is ért. Az applikáció egyelőre csak az eurozóna országaiban működik.
Ilyen jellegű önkiszolgáló, önszámlázó bolt egyenlőre csak Vikenben található, de a kezdeti sikerek annyira biztatóak, hogy az év végéig a tulajdonosok még több, ugyanilyen elven működő üzletet kívánnak nyitni. Svédországban számos kisváros, kirándulóhely, nehezen megközelíthető hegyi település található, ahova az app-boltot tervezik felállítani. Nagy előnye, hogy 24 órás nyitva tartásával az éjszaka dolgozók és az utazók is hozzájuthatnak a naponta három alkalommal feltöltött készlethez, amelyet folyamatosan bővítenek.
Forrás: Dívány