A kulináris élvezeteké a főszerep az MTÜ őszi kampányában

A felfedezés nem ér véget a nyárral! A belföldi utazás ősszel is sok élményt kínál, így az évszakra jellemző menüket, vagy a Szent Márton nappal kapcsolatos programokat. Egyebek mellett erről szól a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új kampánya, amelyhez számos szakmai szervezet csatlakozott. 

Az MTÜ az idei nyár folyamán több hónapos integrált kommunikációs kampányban hívta fel a figyelmet Magyarország rejtett kincseire, értékeire.

Az MTÜ megvizsgálta, mit vesznek tekintetbe a magyar utazók, amikor utazást terveznek. Az eredmények alapján a bor- és gasztronómiai élménykínálat sokszínűsége, a helyi látványosságokkal és speciális programokkal együtt befolyásolják a döntést – évszaktól függetlenül.

Ezt támasztja alá, hogy a kutatás eredményei szerint a belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstoláson: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt, mint a rövidebb belföldi utazásaik során kedvelt tevékenységet. A hosszabb időre utazóknak pedig már közel ötöde látogat meg szőlőbirtokokat és pincészeteket és vesz részt borkóstoláson.

Arra a kérdésre, hogy mi késztetné a rövidebb időre utazókat legalább 4 éjszakás, azaz hosszabb belföldi utazásra, jelentős, mintegy 26 százalékos volt a borturizmust, a borutak fejlesztését is megemlítők aránya. Az MTÜ kutatásából az is jól látszik, hogy az 1–3 éjszakára belföldre utazók esetében van egy jelentős csoport, akik több programot, látnivalót igényelnének.

Az utazási élmény fontos része tehát a helyi gasztronómiai kínálat – köztük a bor – felfedezése is, ezért indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos neves, szakmai szervezet támogat.

Az MTÜ a kampány során együttműködik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, a Stílusos Vidéki Éttermiséggel, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával, a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is.

A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított „őszi kosárból” választhatják ki tetszés szerint a kiváló, hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is. Az eseménysorozat csúcspontja november 11., Szent Márton napja, az újbor és a libaételek ünnepe.

2017. október 17. és november 15. között a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstoló-jegyet kínálnak, amelyek a kampányban résztvevő pincészetekben válthatók be egy ajándék pohár borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat.

A szállodák pedig a vendégek számára összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak (pl. ingyenes késői kijelentkezést, vagy egyéb kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást).

Az MTÜ – a nyárihoz hasonlóan – átfogó, integrált kampányt folytat: a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet szán a digitális kommunikációnak is, kampányoldalt indít hellomagyarorszag.hu címen, emellett közösségi média aktivitásokat, valamint influenszerek bevonását tervezi. Így a kampányban szerepet vállalnak Széll Tamás és Szulló Szabina séfek is.

A kampányhoz természetesen videó is készült. A koncepció az alapgondolatot hangsúlyozza: az élmények nem érnek véget a nyárral. A kisfilm 4 kiemelt borvidéken – Tokaj, Villány, Badacsony, Sopron – forgott annak érdekében, hogy átadja az ősz szívet melengető hangulatát. A film zenéje megegyezik a nyári kampányvideóéval, amelyből önálló dal is született.

A Magyar Turisztikai Ügynökség, látva a dal sikerét, úgy határozott, hogy az őszi kampányban is megtartja azt. Annál is inkább, hiszen Fodor Máriusz és Kama művének üzenete is állandó érvényű, csakúgy, mint a hazai élmények.

Az ügynökség célja továbbá, hogy megmutassa, nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot, illetve a kiemelt turisztikai desztinációk ismertségének növelése, a bor- és gasztroturizmus népszerűsítése, valamint a magyar bor imázsának emelése, a borvidékek megismertetése is.

Részletes információ az egyes helyszínek őszi ajánlatairól, az Őszi menük heteiről, a kóstolójegyről, valamint a kampányhoz csatlakozott éttermekről, pincészetekről és hotelekről a hellomagyarorszag.hu oldalon találhatóak.

A kampányvideó alább nézhető meg:

{youtube|id=tj_Xo4T2sJ8}


Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni!

Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni! 

40 különleges balatoni ételt kóstolt körbe a Balatoni Kör szakmai előzsűrije, és választotta ki azt a tíz nevezőt, akik bekerültek az Év strandétele verseny döntőjébe.
Tevetej-nagyhatalom lennénk?

Tevetej-nagyhatalom lennénk? 

Ugyanis a magyarországi tevetej feldolgozását tanulmányozás céljából a távoli Csádból egy komplett delegáció érkezett hazánkba.
Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni

Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni 

A Mátra gyönyörű bortermelő vidékén található Ludányi Pincészet tulajdonosával, Ludányi Józseffel beszélgettünk a borászat történetéről és persze borokról.
Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat?

Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat? 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) már várja a jelöléseket.
A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik

A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik 

2024-ben a Dining Guide Év Fenntartható Étterme a Natura Hill Zebegény.
Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka

Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka 

Egy tanulmány több mint húszezer Google véleményt vizsgált meg, hogy felmérje, mely borászatok találhatók a legfestőibb helyeken.
MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma

MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését a vendéglátásról, így tettek 2023-mal kapcsolatban is.
A Top 10  legmenőbb koktélbár

A Top 10 legmenőbb koktélbár 

Mutatjuk az ország legmenőbb koktélbárjait!
Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot

Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot 

Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.
A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre

A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre 

Készül az első, balatoni településről elnevezett sör, amely Zamárdiban, a Balaton Beer Weekenden debütál.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.