Hé, már vonul is ki a Ryanair?!

A magát Magyarország kedvenc légitársaságának beállító Ryanair sajtóközleményben jelentette be, hogy törölni „kényszerül” 13 budapesti járatát, mivel szerintük a „Budapesti Repülőtéri Hatóság” megtagadta a járatok indulási engedélyét.

Sértődött hangvételű közleményükben ekképp fogalmaznak: „Mivel Budapest Repülőtér Határőrsége ragaszkodik ahhoz, hogy a Ryanair pilótái és utaskísérői elhagyják a repőlőgépet minden 25 perces járatforduló alkalmával, és keresztülhaladjanak az útlevélellenőrzési pontokon. Mindehhez annak ellenére ragaszkodnak, hogy a Ryanair legénysége Budapesten él és a repülőtéren dolgozik. Nincs ilyen uniós előírás, amely ilyen módon kötné vagy határozná meg a pilóták és a légiutaskísérők áthaladását minden egyes járatfodulóban.
Ez az értelmetlen eljárás teljesen példátlan, és szükségtelen. A Ryanair által igénybevett másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozhatunk ezzel hasonlóval sem.”

Bevallásuk szerint február 17-én szembesültek az útlevélvizsgálat szükségességével, mely szerintük „oktalan eljárás” és „oka a sorozatos járatkéséseknek és több ezer utas által tapasztalt kényelmetlenségnek Budapesten és más célállomásokon.”

Az ír fapados leszögezte: az ellenőrzésnek március 1-jétől nem tesz eleget. Közleményük szerint a vitatott eljárás miatt kellett törölniük elsején Manchester-i, 2-án Baden Baden-i járatukat, „mivel a felszállási engedélyt a budapesti Repülőtér megtagadta. ”

A Budapesti Repülőtérrel és a Budapesti Repülőtéri Határőrségel való többszöri kapcsolatba lépésünk ellenére egyenlőre nincs előrelépés ennek a bizarr és önhatalmú eljárás tekintetében - tájékoztatott a fapados és befenyített: „Miután a Ryanair nem engedi, hogy újabb járatok kerüljenek törlésre vagy késsenek ennek az önhatalmú eljárás következményeként, a Ryanair légitársaság arra kényszerül, hogy bejelentse 13 járat törlését a következő két hétben.”

Üzenet a fapadról

Michael O'Leary a következőt üzente az ultra fapados számára a 2-es terminál előtt közvetlen, de utashíd és busz nélküli beállást biztosító Budapest Airportnak:

“Felszólítjuk a Budapesti Repülőteret és a Budapesti Repülőtéri Határőrséget, hogy szüntesse meg ezt az önkényes eljárást Budapesten. Egyértelmű, hogy nincs semmiféle probléma az itteni munkavégzéssel kapcsolatban bevándorlási/határellenőrzési területen.  Amióta Budapest bázis megnyílt, és a járatok ezen repülőtérről üzemelnek, a Budapesten  állomásozó személyzet minden tagja a munkanap kezdetekor áthalad a biztonsági ellenőrzési pontokon, valamint a munkanap végén áthalad az útlevélellenőrzési ponton és a bevándorlási ellenőrzési pontokon.  Nem fogadjuk el azt a helyzetet, hogy a személyzetünknek el kell hagyni a repülőgépet minden egyes 25 perces járatfordulón, amely járatok késését okozza, valamint zavart okoz az utasainknak és az üzemeltetésünknek, főleg,  hogy másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozunk ezzel az eljárással.

Többször kértünk magyarázatot erre a bánásmódra és eljárásra, de ezidáig nem kaptuk meg. Többször kérdeztük azt is a budapesti hatóságoktól, hogyan lehetséges az, hogyha egy nem budapesten  állomásozó személyzet üzemeltet egy nem-schengeni országból érkező járatot, abban az esetben ez a szabály miért nem vonatkozik rájuk? Ellenben miért kell ennek  az értelmetlen és önkényes eljárásnak megfelelnie a Ryanair személyzetének, akik Budapesten élnek és állomásoznak ? 

Reméljük, hogy az ész érvek felülkerekednek ezen a hatástalan és értelmetlen eljáráson ,
és megszüntetésre kerül.  Így lehetővé  téve azt, hogy  a járataink időben induljanak el Budapestről a nem-schengeni úticálokra ( amely budapesti személyzettel történik ) és teljesíteni tudjuk a 25 perces járatfordulókat annélkül, hogy a személyzetnek el kelljen hagynia a repülőt és a járatot késleltetnék.

Elnézést kérünk azon utasainktól, akiket érint a  járatkiesés  az alábbi 13 járat valamelyikén
a következő két hetes időszakban. Kapcsolatba fogunk lépni velük az átfoglalások lehetősége tekintetében “

A törlés a Memmingen, Szaloniki, Baden Baden járatokat érinti március 16-ig, azaz ebben az időszakban törölhetik ezen járatok némelyikét leckéztető jelleggel.

Hardy Mihály,

a BUD szóvivóje a Turizmus Online-nak elmondta: ez esetben a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság illetékes reagálni a Ryanair állításaira. A felszállási engedély megtagadása a légiirányítás kötelessége abban az esetben is, ha a személyzet valamely tagja nem esett át az útlevél vizsgálaton. Ez pedig a nem-schengeni országból schengenibe történő belépés esetén kötelező - tett hozzá Hardy. Elmondta: csakúgy, mint a Wizz Air vagy akár megboldogult Malévunk esetében, a Ryanair előtt is nyitva áll a mobil útlevél ellenőrzés lehetősége egyik zónából a másikba történő átlépés esetén. A reptéren úgy tudják, a személyzet vonakodott alávetni magát a kötelező eljárásnak.

A BUD a következő rövid közleményt töltötte fel honlapjára válaszképpen: „A Budapest Airport sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki az egyik itteni légitársaság, a Ryanair és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között. A Budapest Airport folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani. Az ügyben érintett utasoknak kérdéseikkel közvetlenül a Ryanairhez kell fordulniuk.”

Utóbbi mondat már csak azért is lényeges,

mert a március 1-i járattörlés miatt az utasoknak elküldött levélben Michael O'Leary a Ferihegyre hárítja át a felelősséget. Mi több, azt javasolja, hogy forduljon mindenki a vezérigazgató Jost Lammers-hez, akinek e-mail címét is megadták a levélben. A kényelmetlenségekre utalva a légitársaság ekképp fogalmaz: „Mivel ezen körülmények teljesen kívül esnek a Ryanair befolyásán, Önök jogosulttá válnak a megfizetett jegy ár teljes visszatérítésére, mely a napokban feldolgozásra is kerül.” Az is kiderül, nem O'Leary vált bőkezűvé, hanem „bármely, a törlésből származó költség” megtérítését a Budapest Airporttól várja.


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.