MSZÉSZ: visszaesést hozhatnak az új SZÉP-kártya-szabályok

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnökét, Flesch Tamást arról kérdeztük, hogy a szakma szerint hogyan befolyásolják a SZÉP-kártyát érintő új intézkedések a hazai vendégforgalmat.

„Állampolgárként teljesen érthető intézkedés, hogy hideg élelmiszerre is felhasználható legyen a SZÉP-kártya, amit augusztus 1-től ismét bevezet a kormány. Hiszen napjainkban sokaknak az is húsbavágó kérdés, hogy miből vásároljanak ételt. Szállodásként, és ezt talán az egész szakma nevében mondhatom, azonban meg vagyunk arról győződve, hogy ez a lépés vendégeket vesz el a hotelektől, a szálláshelyektől és a vendéglátóhelyektől.

Ami a leginkább fájó, hogy éppen a főszezon közepén vezetik be az intézkedést. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek levelet írtunk, hogy legalább a dátumon változtasson a kormány, mivel egy szeptember 1-jei bevezetés a főszezon lecsengésével kevesebb pénzt húzna ki az ágazat zsebéből. A másik javalaslatunk pedig az, hogy építsenek limitet a rendszerbe, például, hogy csak 30-35 százalékos mértékig lehessen felhasználni a SZÉP-kártyákat hideg élelmiszer vásárlására, hogy más ágazatok, így a szálláshely-szolgáltatás és a vendéglátás ne kerüljenek hátrányba. A  módosítás nemcsak a főszezoni időzítés miatt jött nagyon rosszul, hanem azért is, mert a vendégforgalom eléggé döcög, a belföldi foglalások üteme mostanra jelentősen lelassult, amin éppen a SZÉP-kártya tudott volna élénkíteni" – nyilatkozta lapunknak az MSZÉSZ elnöke.

Arra a kérdésre, hogy a másik SZÉP-kártyát érintő kormányzati lépés, miszerint több mint 40 százalékkal, 650 ezer forintra emelkedik az adómentesen juttatható SZÉP Kártya összeg nagysága az augusztus-decemberi időszakban, a szakember elmondta, hogy ez mindössze egy lehetőség, azonban kérdéses, hogy a cégek tudnak-e és szeretnének-e élni ezzel. Elmondta, hogy a nagymértékű infláció miatt már az MSZÉSZ is kezdeményezte a kedvezményes értékhatár emelését, és ennek az intézkedésnek örül a szakma, ugyanakkor tényleg bizonytalan, hogy milyen fogadtatásra talál a vállalatok részéről.

Az új  gazdaságvédelmi akciótervben az is szerepel, hogy az árplafont július 1-jétől nettó 200 euró/megawattórában állapítják meg, és ez egyebek között a szálláshely-szolgáltatásra vonatkozik. „A rezsiválság okozta megnövekedett terheink miatt a közelmúltban újabb segítséget kértünk a kormánytól. Tagszállodáink számára az lett volna a legnagyobb segítség, ha három hónappal meghosszabbítják a korábbi energiatámogatást. Ennek megfelelően a  tavalyi és az idei év azonos időszaka közötti növekmény 50 százalékos visszatérítését kértük, de csak azon tagszállodáink számára, amelyeknek minimum 180 forint/ kw óra felett van a szerződése. A most bejelentett támogatás nem éppen azt nyújtja, amit szerettünk volna, de minden segítséget nagyra értékelünk. Ez azoknak a házaknak komoly mentőöv, amelyeket a leginkább sújt a rezsiválság. Azt azonban, hogy hány cég lesz jogosult a támogatásra, még nem látjuk pontosan" – tette hozzá Flesch Tamás.

Arról, hogy egy másik szakmai szervezet, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke, Princzinger Péter miként vélekedik a juttatást érintő módosítás várható hatásairól ITT írtunk. Magáról a gazdaságvédelmi akciótervről pedig ITT adtunk hírt.

Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.