20 éves a Kempinski Hotel Corvinus Budapest

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest idén ünnepli 20. születésnapját.

A Kempinski volt az első ötcsillagos luxusszálloda Budapesten és a „The Leading Hotels of the World” első tagja Magyarországon. A szálloda a város legtágasabb szobáit és lakosztályait kínálja. A 326 szobát és 33 elegáns lakosztályt kínáló Kempinski Hotel Corvinus volt az első joint-venture szálloda és az első hotel, amely műgyűjteménnyel rendelkezett már nyitása óta.

Nemrégiben a szálloda új innovatív szolgáltatásokat vezetett be. Tavaly nyitotta meg az első nyilvános elektromos töltőállomást Magyarországon és a Giardino Étterem volt az első az országban, ahol interaktív iPad borlistáról választhatnak a vendégek. A hotelben nyitott meg 2010-ben az első közép-európai - új stílusú japán konyhájáról híres -, Nobu Étterem. A szálloda gasztronómiai különlegességeit a Giardino Étteremben és a Lobby Lounge & Bárban kóstolhatják meg a vendégek, míg a divatos Kempinski Terasz és az F•L Bar & Terrace a Fashion Streeten áprilistól októberig tart nyitva.

A hotel étlapján - Mátyás és Beatrix tiszteletére -, a hagyományos nemzeti fogások mellett az innovatív magyar konyha is bemutatkozik, mediterrán grillételekkel kiegészítve. Az ázsiai hangulatú Kempinski Spában a legmodernebb fitnesz gépeket, ázsiai és klasszikus masszázsokat, Phytomer testkezeléseket, fűtött medencét, szaunákat, gőzkamrát és Tepidáriumot vehetnek igénybe a vendégek.

Jubileumi logópályázat

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest 20 éves fennállása alatt mindig is fontos szerepet szánt a művészeteknek. A tulajdonosok már a nyitáskor a beruházás értékének 1%-át eredeti műtárgyak vásárlására fordították, így alapozva meg a Corvinus Műgyűjteményt, amely ma már több mint 1000 darabból áll.

1992 óta működik a hotel első emeletén a Kempinski Galéria, ahol főleg hazai kortárs művészeket mutatnak be. A hotel ajándéktárgyait sokszor ihlették műalkotások, így nem meglepő, hogy a 20-éves jubileumi logo elkészítésére a hotel a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Intézetének tervező grafikus hallgatóit kérte fel. A témavezető tanár, Maczó Péter nélkülözhetetlen segítséget nyújtott a pályázat meghirdetésében és lebonyolításában.

 

A hallgatók március 8-án ellátogattak a szállodába, ahol egy háznézés során megismerhették a házat és meghallgathatták elképzeléseinket a logoval kapcsolatban. A feladat úgy szólt, hogy ne csak a logora készüljenek tervek, hanem arra is, ahogy a logot szituációban (hirdetésben, ajándéktárgyakon, weboldalon stb.) alkalmazzák a pályázók. 18 – csak kóddal jelölt - pályamű érkezett, melyek közül a szálloda tulajdonosai, a Kempinski Központ és a Kempinski Corvinus dolgozói választhatták ki a legjobb 4 tervet.

Ez a négy terv került fel május 15. és 22. között a szálloda Facebook oldalára, 43.738 Facebook felhasználót elérve. A Kempinski Hotel Corvinus életében eddig ez volt a legnagyobb érdeklődésre számító hír a közösségi médiában.

Az összes fórumon ugyanaz a pályázat került ki győztesként, Tóth Teodóra terve:


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.