Kiverte a biztosítékot egy blogbejegyzés

Jó pár utazási irodás kolléga meghökkent egy, a napokban született blogbejegyzésen. A közösségi portálokon többen is vitába szálltak az írással, amelyben a szerző azt fejtegeti, hogy érdemesebb önállóan megszervezni utunkat, mint utazási irodán keresztül. Egyik olvasónk részletesen is hozzászólt a témához.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Miért mennek tönkre az utazási irodák? című bejegyzésben a szerző egy találomra kiválasztott krétai utazás irodai árát állítja szembe azzal, ha az úti célra fapados társasággal, a booking.com-on keresztül foglalva jut el. Az írás szerzője szerint az online foglalási lehetőségek ellehetetlenítik az irodákat. A megoldást az jelentheti szerinte, ha az utaztatók utazási tanácsadókká válnak. 

Az egyik közösségi oldalon megosztott bejegyzésre reagáló kommentárok főként azt sérelmezik, hogy úgy sikerült olcsóbb árat kalkulálnia az egyénileg szervezett utazásra, hogy azok az adatok, amivel számolt, hibásak, két összehasonlíthatatlan szolgáltatást állít be egyenértékűnek. Hiszen az irodai árban a reptéri transzfer, az idegenvezető díja, a magával vitt csomag, illetve az étkezés is szerepel. Ezeket a kiadásokat eleve elfelejtette felszámolni. Az sem derül ki, hogy a szállodában milyen szobát kapott volna. További probléma lehet, hogy a fapadosoknál általában csak az indulás előtt néhány nappal lehetséges a jegyet kinyomtatni, ha ezt nem tudja megoldani a szállodában, akkor a reptéren újabb plusz díj vár rá. Nem is beszélve arról, hogy az utazás esetleges lemondása, módosítása mekkora költséget jelentene. 

Egy másik olvasónk szintén a bejegyzés hatására ragadott tollat, hogy megossza velünk gondolatait: 

"Jelenleg úgy néz ki, mintha minket, az utazási irodában dolgozókat akarnának bántani, valami megmagyarázhatatlan okból. Bár tudjuk, hogy szidni és bántani mindig könnyebb, mint dicsérni vagy hallgatni. A mai napon egy cikk olvasása után arra gondoltam, hogy a napi apró bevásárlásomat nem a közeli boltban fogom megtenni, mint ahogy szoktam, hanem változtatok, mert spórolni akarok. Igazából csak tej, kenyér és némi felvágottra volt szükségem. Szóval arra gondoltam, hogy mi lenne ha vennék egy tanyát egy darab földdel, vennék mezőgazdasági gépeket, vennék búzát, néhány tehenet, néhány disznót és tyúkokat és mindent magam megtermelnék, mert hát végül is így olcsóbb. Saját búzából saját kenyér, saját tehénből saját tej, saját állatokból saját felvágott. Számolgattam, kalkuláltam és tényleg sokkal olcsóbbra jött ki ;) 

Igen ám, de arra nem gondoltam, hogy mekkora befektetéssel jár mindez és hogy folyamatosan dolgozni kell a termékekért és hát őszintén nem is nagyon értek hozzá, bár láttam már, hogy mások hogy csinálják. Na és persze hol van a biztonság? A terményt elverheti a jég, az állatok megbetegedhetek és ki tudja, hogy meddig tudnék dolgozni a földeken… Ha gondom van, akkor kihez fordulok majd segítségért? Szóval nem olyan egyszerű ez, mint ahogy elsőre látszik!

Valahogy mi is így dolgozunk az irodában, mindennek megvan a sora és a rendje. Mindenki tudja, ki mihez ért és mit kell csinálnia, és egymásra építve összerakjuk az utazást. Természetesen valahol mindenki keres az utazás szervezésén és közvetítésén, de ez így normális. Mint a termelő, nagyker, kisker, szállítók, stb… Aki dolgozik, megérdemli érte a fizetést.

Az emberek nagy része, szeret „beleülni” a készbe, a jóba, legyen az bármi, akár egy előre kitalált komplett nyaralás, vagy egy csoportos körutazás. De tudjuk azt is, hogy semmi sem kötelező. Mindenki csinálhatja, úgy ahogy neki jólesik. Lehet spórolni, és lehet a kényelmet és biztonságot megfizetni. Mi az utazási szakmában dolgozók megszervezzük A-Z-ig a teljes utat és mindig a lehető legjobb áron értékesítjük úgy, hogy mindenkinek megérje. Az utas is elégedett legyen és az irodában dolgozó kolléga is meg tudjon élni a munkájából, mert ez a világ rendje, ebben él mindenki, csináljon bármit is a munkája során.

Nem szabad általánosítani. Velem is előfordult már például, hogy egy étteremben a filézett rántott halban találtam szálkát. Természetesen nem esett jól, de ettől még butaság lenne tőlem, ha azt gondolnám (és hangoztatnám mindenfelé) hogy ez minden étteremben előfordul.

Magyarországon több mint ezer utazási iroda működik, jelenleg kevesebb mint a fél százaléka került csőd vagy csőd közeli helyzetbe. Akkor felteszem a kérdést: A több ezer becsületesen dolgozó kollégának miért kell napról napra megnehezíteni a lelkét? Így sem egyszerű az élet senkinek. Igen, vannak sikerhajhászok, akiknek egy baleset az autópályán, egy cég bezárása, vagy utcai verekedés fontosabb, mint a jó dolgok a világban. De lehet az, hogy mi emberek csak erre vagyunk kíváncsiak!? Nem tudom…

Egyik kollégám írta a napokban, hogy nem kell foglalkozni a negatív emberekkel, ne érdekeljen minket a negatív cikk és híradás, ne reagáljunk rá, majd elmúlik. Részben egyetértek vele. Mert minden, ami negatív, azt el kell engedni, nem szabad, hogy befolyásolja az életünket. Azonban sajnos egy ország mindig úgy működik, ahogyan az ott élők gondolkodni képesek és félek, hogy ha csak ezeket a tájékoztatásokat kapják, elhiszik és onnantól kezdődnek a bajok. Sajnos a mai napig nem tudok a nagy szervezetekről, hogy kiálltak volna és megvédték volna a szakma becsületét, és a halogatás, csak súlyosbítja a helyzetet. Néhány gondolattal jó irányba kell terelni az embereket és könnyíteni azok lelkén, akik szívvel lélekkel az utazási szakmában a munkájuknak élnek."


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.