Magyarország 7 helyet javított tavalyi eredményén

Bangkok, London és Párizs dominanciája tovább tart a Mastercard összeállítása alapján, de Magyarország 7 helyet javított tavalyi eredményén. A Mastercard Global Destination Cities Index nevű kutatása a világ 162 leglátogatottabb nagyvárosát vizsgálta a 2017-es adatok alapján.

A Mastercard évente állítja össze a listát a külföldi szállóvendégek létszáma, az eltöltött éjszakák száma és az utazók költései alapján. A rangsor első helyére idén is Bangkok került megelőzve Londont és Párizst.

A Global Destination Cities Index (GDCI) első tíz helyezettje közül egyedül Szöul mutatott némi visszaesést, a többi város minden tekintetben fejlődést mutatott 2017-ben. A Mastercard előrejelzése szerint ez a tendencia nem áll meg, és jövőre további bővülés várható.

A listavezető Bangkokba tavaly több mint 20 millióan látogattak el. Thaiföld fővárosa előre láthatóan 2018-ban is meg tudja őrizni első helyét, figyelembe véve eredményei közel 10 százalékos prognosztizálható növekedését.

Az összesített lista első 10 helyezettje

 

Nemzetközi szállóvendégek száma 2017-ben (millió fő)

A 2018-as évre várt növekedés

Eltöltött éjszakák átlagos száma

Napi költés átlagos értéke (USD)

Bangkok

20.05

9.6%

4.7

173

London

19.83

3.0%

5.8

153

Párizs

17.44

2.9%

2.5

301

Dubai

15.79

5.5%

3.5

537

Szingapúr

13.91

4.0%

4.3

286

New York

13.13

4.1%

8.3

147

Kuala Lumpur

12.58

7.5%

5.5

124

Tokió

11.93

1.6%

6.5

154

Isztambul

10.70

19.7%

5.8

108

Szöul

9.54

6.1%

4.2

181

Ha a szállóvendégek költését nézzük, már jelentős különbségeket találunk a vizsgált országok között. Ebben a tekintetben Dubai áll a lista élén, ahol a vendégek naponta átlagosan 537 dollárt, 2017-ben pedig összesen közel 30 milliárd dollárt költöttek. Az összes költést tekintve második Mekka, 18.45 milliárd dollárral, a harmadik pedig London 17, 45 milliárd dollárral. De ha a napi költések átlagát nézzük, Szingapúrt és Párizst is a lista elején találjuk.  A leglátogatottabb városok közül Isztambulban költöttek a legkevesebbet, ott a napi költés átlagosan 108 dollár körül mozgott

Városok listája az elköltött dollárok alapján

 

A szállóvendégek által elköltött összeg 2017-ben (milliárd dollár)

A 2018-ra várt növekedés

Napi költés átlaga (USD)

Dubai

29.70

7.8%

537

Makkah

18.45

7.4%

135

London

17.45

13.7%

153

Singapore

17.02

7.4%

286

Bangkok

16.36

13.8%

173

New York

16.10

4.1%

147

Paris

13.05

16.0%

301

Palma de Mallorca

11.96

16.2%

220

Tokyo

11.91

7.8%

154

Phuket

10.46

12.6%

239

Magyarország, azon belül is Budapest 7 helyet javított egy év alatt, így idén a 32. helyen végzett. 2017-ben közel 6 millió turista érkezett hazánkba, akik összesen 27,5 millió éjszakát töltöttek el Budapesten,  és 2,849 millió dollárt költöttek. A magyar fővárosba érkezők átlagosan 5 napot töltöttek el, ez idő alatt pedig napi 103 dollárt költöttek. A legtöbben az Egyesült Államokból, Németországból és az Egyesült Királyságból látogattak Budapestre, ezen országok állampolgárai 10-10 százalékát adták a nálunk megforduló turistáknak.

A Mastercard felmérése annak megfelelően rangsorolja a városokat, hogy hány külföldi vendéget fogadnak legalább egy vendégéjszakára, és az utasok mekkora összeget költenek az adott városban az ott tartózkodásuk során.  A jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2018. évi növekedésére vonatkozóan.  

Az elemzés nyilvánosan hozzáférhető adatok alapján összesíti a külföldi látogatók létszámát mind a 162 vizsgált országban. A jelentés nem a Mastercard kártyaforgalmi adataira épül. Az előrejelzések a nemzeti előrejelzések súlyozott átlagán és a tényleges 2018. évi havi adatokon alapulnak, amelyek a közlemény kiadását megelőző hónapban rendelkezésre állnak.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?