Tudta-e Ön a világ turizmusáról?

Érdekességek a turizmus világából, amelyet immár 1 milliárd turista formál:

Tudta Ön?

  • A nemzetközi turisztikai bevételek 2011-ben elérték az 1200 milliárd amerikai dollárt.
  • Franciaország fogadja a világon a legtöbb turistát (81,4 millió fővel vezet az USA előtt).
  • A legtöbb turisztikai bevételt (116,1 milliárd USD 2011-ben) az USA könyvelheti el.
  • Még mindig a németek költenek a világon a legtöbbet turisztikai céllal. A német utazók turisztikai kiadásai 85,9 milliárd amerikai dollárt tettek ki 2011-ben.
  • Afrika turisztikai bevételei ugrásszerűen növekedtek Nigéria filmiparának köszönhetően. Az indiai Bollywood után a világ második legnagyobb filmiparával büszkélkedő Nollywoodban évente több, mint 2000 filmet forgatnak. A forgatások helyszínei számos helyi és regionális érdeklődőt vonzanak, a filmcsillagok és a stábok pedig neves szállodaláncok számára is vonzóvá tették a desztinációt.
  • A Közel-Keleten – különösen az Egyesült Arab Emirátusok, Katar, Libanon és Egyiptom térségében – egyre nagyobb teret hódítanak az úgynevezett shopping hotelek. 2011-ben 3,5 millió látogatót vonzott a Dubai Shopping Festival, további több mint két millió főt pedig a nyáron megrendezett Dubai Summer Surprises vásár. A vásárlók kényelme érdekében a hotelek már nem csupán a bevásárlóközpontokhoz közel, hanem közvetlenül a plázákban kerülnek kialakításra. A szállodákban szakképzett személyzet állít össze vásárlással összekötött programcsomagokat, valamint profi divattanácsadók segítik stílustippekkel a vásárlókörútra érkező vendégeket.
  • Ázsiában a luxus autómárkák betörtek a szállodaiparba. A minőséget és a luxust könnyen azonosítják a térségben emblematikus márkanevekkel, ennek köszönhetően érhettek el óriási sikereket a luxus autómárkák nevével fémjelzett szállodák. Vezető pozícióban van közülük az első boutique hoteljét Kínában megnyitó Lamborghini, de számos más neves autómárka is sikerre számíthat, akárcsak a divatipar kiemelkedő szereplői.
  • Az Indiaiak fapadosokkal utaznak aranybevásárló körutakra a közel-keleti bazárokba.
  • ü A BRIC országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) utazóinak körében is hódít a bevásárló turizmus. A tehetős emberek kifejezetten azért utaznak Európa nagyvárosaiba, hogy luxustermékeket vásároljanak.
  • Hallott Ön a digitális detoxikálóról? Új trend jelent meg a fejlett országok hoteljeinek kínálatában is, az okostelefonok, tabletek és egyre kisebb méretű laptopok világában az emberek technológiai függősége annyira elhatalmasodott, hogy megjelent az igény a digitális világtól való elszakadásra is. A UK Post Office szerint 13 millió brit szenved nomofóbiában, azaz betegesen rettegnek attól, hogy akár csak egy pillanatra is mobiltelefon nélkül maradnak. Már több hotel kínálatában is találkozhatunk a „digital detox” kifejezéssel, ahol olyan szolgáltatáscsomagok várják a pihenni vágyókat, amik teljes „kikapcsolódást” jelentenek minden téren; a technológia vívmányait tudatosan rekesztik ki a pihenés érdekében. Arról pedig, hogy a vendégek minél kevesebbet gondoljanak technikai eszközeikre, harmonikusan összeválogatott, aktív és passzív időtöltést szolgáló, színes programok gondoskodnak.
  • A nemzetközi turizmus legjelentősebb mértékű fejlődése kétségkívül a feltörekvő piacok (elsősorban Kína, India, Oroszország és Brazília) teljesítményétől várható. A nemzetközi turistaérkezések száma 2030-ra elérheti az 1,8 milliárdot, a növekedés motorját pedig a feltörekvő piacok képezik. Az 1,3 milliárdos kínai lakosságnak csupán 4%-a utazott külföldre 2010-ben, hasonlóan Indiához, ahol a lakosság csupán 1%-a, 13,2 millió fő vesz részt külföldi utazásban. Mindkét küldőpiac esetében azonban évente átlagosan 13%-os növekedés figyelhető meg. Ellentétben az olyan hagyományos, telített küldőpiacokkal mint Németország, ahol a lakosság 80%-a utazik és évente átlagosan 1,3%-os csökkenés volt megfigyelhető 2005 és 2010 között. A BRIC piacok a világ turistaérkezéseinek már 12%-át (111,4 millió) adták 2010-ben, Kína pedig a világ 3. legjelentősebb fogadóországává vált 57,4 millió turistaérkezéssel.
  • De kik is a feltörekvő piacok utazói? Elsősorban a gazdagok, akik társadalmi státuszuk javítását és erősítését is nagymértékben köszönhetik külföldi utazásaiknak. A recesszió ellenére 2008-ról 2009-re 20,8%-kal (a világon a legnagyobb mértékben) nőtt a milliomosok száma Indiában. Kínában élt a világ negyedik leggazdagabb milliomosa 2010-ben és Kínában az USA, Japán és Németország átlagánál 5%-kal többen váltak milliomossá a Merrill Lynch World Wealth Report szerint. Hihetetlen mértékben nő a középosztály is a feltörekvő piacokon. Indiában például, 2010-ben 46,7 millió, középosztályhoz tartozó háztartás volt, 230%-kal több, mint 2000-ben (forbes.com, 2011) Kínában a háztartások 23%-a tartozik a középosztályhoz. A feltörekvő piacok utazói fiatalabbak is a hagyományos küldőpiacok utazóinál. Az átlagéletkor Indiában például 25,1 év, Brazíliában 29 év, az Egyesült Arab Emirátusokban 30,1, Kínában pedig 34,5 év. Ezzel szemben Japánban 45, Németországban 44, az Egyesült Királyságban pedig 39 év. A feltörekvő piacok utazói rendkívül tanultak, és élen jártnak az internethasználatban is. Indiában él a világon a 2. legtöbb, felsőfokú diplomát szerzett személy (124,4 millió), Kínában a 3. legtöbb (több mint 100 millió), Oroszországban pedig a 4. legtöbb diplomás (91 millió fő). A világ 2 milliárd internet felhasználójának pedig 40%-át teszik a feltörekvő piacok internetezői.

Forrás: Magyar Turizmus Rt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?