Turizmusban messze vagyunk Európa élvonalától

Az osztrákoknál közel ötször, a cseheknél majdnem kétszerannyi vendégéjszakát töltenek el a turisták, mint hazánknak. Ez derül ki az Eurostat adataiból. 

Érdekes elemzést közöl az Eurostat statisztikái alapján a magyar és az európai turizmusról a privátbankár.hu. 

Eidenpenz József cikkében kiemeli, hogy "más európai országokkal összehasonlítva még a középmezőnynek is legfeljebb az alján vagyunk. Sem az abszolút számokat tekintve, sem lakosságarányosan nincs magas szinten a turizmus...

Így az idegenforgalomban élenjárónak tűnhetünk mindaddig, amíg kicsit körül nem nézünk általunk választott tágabb hazánkban, az Európai Unióban. Akkor ugyanis kiderül, hogy a turizmusban közepesen fejlettnek is csak némi jóindulattal lehet tekinteni az országot, inkább valahol a hátsó harmad környékén lehetünk. Úgy a belföldi, mint a külföldi vendégéjszakák területén.Míg ugyanis tavaly nálunk 12,3 millió belföldi vendégéjszakát és 11,9 külföldi vendégéjszakát töltöttek el fizető vendégek az úgynevezett kereskedelmi szálláshelyeken (hotel, kemping stb.), azaz összesen 24,2 milliót, addig a hasonló nagyságú Ausztriában majdnem 111 millió volt ez a szám, Horvátországban 64 millió, de a cseheknél is 43 millió. (Adatok: Eurostat.)

A legnagyobb turistanemzeteknél, mint Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Németország, Nagy-Britannia, külföldiek és belföldiek összesen 300-400 millió vendégéjszakát is eltöltöttek 2013-ban.

Kikerestük hát az egyes országok lakosságát is az adatbázisból, és megnéztük, hány vendégéjszaka jut, mondjuk, 100 főre. De az összehasonlításból így sem jövünk ki nagyon jól... A Liechtensteini Hercegség olyan kicsi, hogy kettőt lépünk, máris külföldön vagyunk, nem csoda, hogy a belföldi turizmus náluk elenyésző. Száz lakosra mindössze nyolc belföldi vendégéjszaka jutott 2013-ban, ugyanez nálunk 125.

Azaz egy magyar polgár, a gyermekeket és az időseket is beleértve, 2013-ban átlagosan alig több mint egy vendégéjszakát töltött el valamelyik belföldi fizető szálláshelyen. Ez 32 európai államból csak a 22-ik helyre volt elég. Eközben a 28 EU-tag átlaga ennek több mint duplája, 285 éjszaka/100 fő.

A belföldi turizmusban élenjáró Norvégia, Franciaország, Svédország, Hollandia 400 éjszaka körüli értékeket mért száz főre. Lengyelország és Szlovákia épphogy megelőz bennünket a belföldiek által eltöltött vendégéjszakákban, a horvátok, románok, litvánok, bolgárok viszont még kevesebbet turistáskodnak saját országukban, mint mi. (Az adócsalás miatt esetleg rejtve maradó vendégéjszakák számát sajnos nem ismerjük.)

Ami a külföldi turistákat illeti, még erősebb a szórás: míg Máltán, Cipruson, Horvátországban vagy Montenegróban, Ausztriában 10-20 turistaéjszaka is jut egy lakosra, de sok más országban is 3-5, addig nálunk ebből is csak 1,2. Vagyis egy lakosra számítva csak tized-huszad annyi vendégéjszakát töltenek nálunk külföldiek, mint a legkedveltebb európai célpontokban. Külföldi turistákból, azok vendégéjszakáiból például Bulgáriában, Észtországban, Lettországban vagy Szlovéniában is több jut egy helyi lakosra, mint nálunk."

A teljes cikk ezen a linken olvasható.

 


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?