hirdetés

Ukrajna Hévízévé fejlesztik Hajdúszoboszlót

A KSH adatai szerint tavaly az észak-magyarországi régióban 38,9 százalékkal nőtt az ukrán turisták száma és 24,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a térségben, mint egy évvel korábban – hangzott el Egerben egy szakmai fórumon. Ezért az érdekeltek fontosnak tartják, hogy felmérjék a régióban, mit jelent az ukrán piaci potenciál.

hirdetés

A háromcsillagos Hotel Flórában tartott találkozót a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatósága és a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Bevezető előadásában Kabish Svetlana, a Magyar Turizmus Zrt. Kijevi Külképviseletének vezetője arról beszélt, hogy az orosz-ukrán konfliktus nagymértékben befolyásolja a lakosság életkörülményeit. Az elmúlt időszakban az ország gazdasági teljesítménye és a bruttó hazai termék (GDP) jelentősen csökkent, miközben az ukrán nemzeti valuta is erőteljesen gyengült. Az ország turizmusa – a korábbihoz képest – 60 százalékkal esett vissza. Ez a Magyarországra látogató ukrán turisták esetében azonban lényegesen kisebb mértékű volt tavaly. Észak-Magyarországra az idei első negyedévben is – a statisztikai adatok szerint – több ukrán vendég érkezett.

Kabish Svetlana tartott bevezető előadást (Fotó: Mentusz Károly)
Kabish Svetlana tartott bevezető előadást (Fotó: Mentusz Károly)

Szeretik a jó borokat, az ízletes ételeket

Az előadó hangsúlyozta, hogy a felmérések szerint a szomszédos ország 40 milliós lakosságából mindössze 10 millió utazik külföldre. Hazánkba leginkább közúton, buszokkal érkeznek. Kiemelten kedvelik az észak-alföldi, valamint az észak-magyarországi turisztikai régiót. Ám az ukránok a korábbiaknál most kevesebbet költenek, de a jó borokat, az ízletes ételeket továbbra is kedvelik. Főleg gyógykezelésekre, gyógyfürdőzésre utaznak Észak-Magyarországra. Az utóbbi időben több ukrán egyéni turista is érkezett a régióba, miután a magyar konzulátusok viszonylag gyorsan adnak vízumot nekik.

Kabish Svetlana kiemelte, hogy különösen Egert, Egerszalókot, Mezőkövesdet, Miskolcot, Lillafüredet és Tokajt kedvelik. A gyógyvizek mellett a városok történelmi emlékei iránt is érdeklődnek. A költségek azonban meghatározzák az útjaikat, miután az ukránok nagyon takarékosak. Véleménye szerint az imázsépítésben fontos szerepet kaphat Észak-Magyarországról az orosz nyelvű weboldal, továbbá a kiállításokon való bemutatkozás és a külképviseletre eljuttatott hírlevél is. Az előadó azt is felvetette: keresni kell a lehetőségét annak is, hogy az ajánlatok közé kerüljön Bogács a gyógyfürdőjével, illetve Mátraderecske a Mofettával.

A szakmai fórumot Egerben, a Hotel Flórában tartották (Fotó: Mentusz Károly)
A szakmai fórumot Egerben, a Hotel Flórában tartották (Fotó: Mentusz Károly)

Az előadást követően mutatkozott be a másfél évtizede létrejött 1000 Út Utazási Iroda, amely tavaly 70 ezer vendéget szervezett külföldre. Hét, egyenként ötvenszemélyes autóbusszal rendelkeznek és rendszeresen indítanak utakat Magyarországra is. Azt is fontosnak tartják, hogy a magyar szállodákban több napot eltöltő ukrán vendégeknek helyezzenek el orosz nyelvű eligazító táblákat, valamint étlapot is.

Egerbe és Hajdúszoboszlóra is szívesen mennek az ukrán turisták

Egyebek között a pénzváltóhelyekről, illetve a vásárlási lehetőségekről szóló információk is fontosak az ukránoknak – ezt erősítette meg Fekete Natasa Egerben tevékenykedő, orosz nyelvű idegenvezető, aki a tapasztalatait mondta el. A vendégek a szomszédos országból főleg buszokkal érkeznek a hevesi megyeszékhelyre, és néhány órás városnézés után élményekkel gazdagodva utaznak tovább. Bár kevesebb számban, de egyénileg érkező ukrán turistákat is találni a szálláshelyeken. Ők a tehetősebbek, akik gyógykezelésre jönnek Egerbe. Ám igénylik, hogy többet foglalkozzanak velük, és különböző programokat is ajánljanak nekik.

A fórumon a Hajdúszoboszlón szerzett kedvező ukrán piaci tapasztalatokat osztotta meg a szakemberekkel Kabály Zsolt TDM menedzser. Elmondta, hogy a kelet-magyarországi fürdővárosban tavaly több mint egymillió vendégéjszakát töltöttek el a turisták. A 24 ezer lakosú településen 18 ezer szálláshely található, és 2014-ben 305 ezer szállóvendéget fogadtak. Közöttük sok volt a külföldi. Az utóbbi évtizedben új piacokat sikerült nyitniuk és jelenleg 13 külföldi nemzetiség jár üdülést, gyógyulást találni Hajdúszoboszlóra.

A Hotel Flóra előtt levő Szent Józsf forrás (Fotó: Mentusz Károly)
A Hotel Flóra előtt levő Szent Józsf forrás (Fotó: Mentusz Károly)

Nyolcnyelvű kiadványt készítettek

A továbbiakban arra is kitért, hogy mennyire fontosak az ukrán vendégek a városban, akik tavaly 23 ezer 883 vendégéjszakát töltöttek el Hajdúszoboszlón. A helyi szakembereknek az a célja, hogy a várost mielőbb Ukrajna "Hévízévé" fejlesszék. Az érkezőknek gyógyulást, szórakozást és wellnesst biztosítanak. Szeretnék, ha a jövőben még több visszatérő törzsvendéget fogadhatnának. Munkájuk középpontjában az áll, hogy minél szélesebb körben ismertessék meg Hajdúszoboszlót, a várost és az üdülőhelyet. Ezt szolgálja a legfontosabb információkat tartalmazó nyolcnyelvű kiadványuk a gyógyturizmusról, a szálláshelyekről, a programokról, a kirándulásokról. Minden évben valamilyen szakmai kiállításon népszerűsítik a város értékeit. Jelenleg az ukrán piac az ötödik legnagyobb vendégkört jelenti Hajdúszoboszlón, ezt igyekeznek még tovább erősíteni.

A fórum végén workshopot tartottak, melynek keretében az észak-magyarországi régióban működő turisztikai szolgáltatók találkozhattak és megbeszélést folytattak az ukrán szakemberekkel.

Mentusz Károly
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint a hazai nyilvános vécék állapota pozitívan hat a turizmusra?

Kiadónk társoldalai