hirdetés

A koronavírus átalakította az ételrendelési piacot

A járvány alatt rengeteg vendéglátóegység került nagy bajba, az online ételrendelő portáloknál viszont nagyon megugrott az új éttermek és megrendelők száma, illetve nőtt a kosárérték és az online fizetések aránya.

hirdetés

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál átfogó összegzést kszített a vírussal kapcsolatos tapasztalatairól. A március közepétől május végéig tartó – koronavírussal és karanténnal elzett – időszakban jól látható, hogy megsínylette a vendéglátás a benti fogyasztás átmeneti megszüntetését.

A március előtt regisztrált éttermek 22 százaléka zárt be a vírus miatt, ezen vendéglátóegységek 2/3-ának sikerült azóta újranyitnia a korlátozások feloldása után.

Emellett 150 százalékkal növekedett az újonnan jelentkező éttermek száma. Sok olyan egység is jelentkezett, hogy szeretne házhoz szállítani a kényszerhelyzet miatt, akik eddig nem vitték ki futárral az ételeiket. Az éttermek talpon maradásának egyetlen záloga az volt – ha nem zártak be pár héttel a kijárási korlátozást követően –, hogy mivel a vendégek nem mehettek hozzájuk, ők mentek a vendégekhez.

Ez a plusz szolgáltatás azonban úgy tűnik, azóta is bevált, hiszen az újonnan csatlakozott éttermek 10 százaléka szüntette csak meg a kiszállítást annak hírére, hogy ismét be lehet ülni az éttermekbe.

Azonban nemcsak a vendéglátás szektor szokásait borította fel a Covid-19, hanem a vendégekét is: a Falatozz.hu-n a kritikus időszakban az új megrendelők száma 59 százalékkal növekedett. Rengeteg embernek kellett otthonról dolgoznia, miközben nem volt ideje ebédet készíteni, ráadásul nem mindenki vállalta a kockázatot, amely a boltban való vásárlással járt. Ezzel szemben az érintésmentes ételrendelés biztonságos alternatívát jelentett a vírus idején. Mivel többet voltak otthon az emberek, és komplett családok kényszerültek hónapokra a négy fal közé, nem meglepő az sem, hogy többet költöttek ételre. A korlátozások alatt az átlagos kosárérték 12-15 százalékkal nőtt (márciusban februárhoz képest 4.5%-os, míg áprilisban már 8%-os volt a növekedés).

Mindeközben az online fizetések aránya átlag 26 százalékkal emelkedett, vírusbiztonsági okoknak is köszönhetően. A kiszállítócég diszpécserei arról számoltak be, hogy sokan olcsó napi menükkel vagy pékáru-szállítással próbáltak boldogulni az átmeneti időszakban. Sőt, akadtak olyan éttermek is, akik kifejezetten "Maradj otthon akcióval" vagy "Karantén menüvel" csalogatták a potenciális megrendelőket. 

(forrás: clue Pr / Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Az új szabályokat figyelembe véve változnak-e Önöknél az árak?

Kiadónk társoldalai