hirdetés
hirdetés

A Baltikumban népszerűsítette a fővárost a BFTK

2018. május 22-24. között kerül megrendezésre a Travel Trade Roadshow Baltic a B2B Baltic.Travel PR cégszervezésében. Az egymást követően három helyszínen – Tallinn, Riga, Vilnius – megrendezésre kerülő workshopokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is részt vesz, Budapestet és ezzel együtt a főváros hivatalos turisztikai városkártyáját, a Budapest Cardot is népszerűsítve. A TTR Baltic állomásain a megelőző évben Litvániában 46, Lettországban 77, Észtországban pedig 50 utazási iroda képviseltette magát buyerként. A roadshow-n a BFTK Nonprofit Kft.-t Pap Mária turisztikai divízióvezető és Dedák Angéla hálózati vezető képviseli a turisztikai divízió részéről - tudtuk meg kedden a BFTK-tól.

hirdetés

2017-ben a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma Litvániából 19,8%-kal növekedett a 2016. január-decemberi időszakhoz képest, Lettországból pedig – az airBaltic közvetlen járatának köszönhetően – 14,2%-os növekedést regisztrált a KSH. A légitársaság idestova nyolcadik éve üzemelő járatával lényegesen javult Magyarország megközelíthetősége, nem csupán a balti államokból, hanem – a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően – Skandináviából, Oroszországból, sőt a FÁK országokból is. A magyar fővárosba 2017-ben a skandináv és a balti térségből mindösszesen 220.948 vendég érkezett, akik 643.151 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. Ez hozzávetőleg a német küldőpiac egész éves teljesítményének feleltethető meg. A roadshow célja a régióból Budapestre irányuló, ígéretes vendégforgalmi trend további dinamizálása.

A Baltikum, mint küldőpiac 2016-ig az MT Zrt. skandináv képviselete alá tartozott, így a régió összességében egy rendkívül fizetőképes piacnak számít. Az időközben megváltozott feltételek mellett, turisztikai képviselet bezárása, miatt aktuálissá vált új partnerek felkutatása, viszonteladók akvirálása a skandináv és a balti térségből. A BFTK a háromnapos road show során mintegy 50 új üzleti partner bevonását kívánja realizálni a Budapest Card értékesítésébe a feltörekvő úticélként számon tartott baltikumi piacon. Az adott piacról mélyebb ismeretekkel bíró B2B Baltic Travel számos helyi és regionális, valamint ázsiai és tengerentúli referenciával rendelkezik az értékesítés-szervezés és üzleti tanácsadás területén.

Riga, Fotó: 123rf.com

A háromnapos roadshow során a baltikumi szakemberek a magyar fővárost elegáns és élettel teli, sokszínű és biztonságos közép-európai desztinációként ismerhetik meg, amely olyan élményígéretekkel csábít, mint a megelevenedő történelem és világörökség, a római, törökkori és újkori fürdőkultúra, a „fin-de-siècle” életérzéssel párosuló kávéházi miliő, a Kelet és Nyugat békés találkozópontját megjelenítő spirituális-vallási örökség és az egyedien izgalmas filmforgatási helyszínek. De Budapesthez olyan hívószavak is kapcsolódnak, mint a bravúros sportsikerek, a multikulturalitás, a különleges bejárási módok elérhetősége, a lépten-nyomon felbukkanó zöld oázisok, valamint a mindinkább gyermek- és családbarát turisztikai kínálat. Mindezeket a hívószavakat élményszerűvé „csomagolva”, egy-egy tematikus egység köré felépítve nyújtja át olvasóinak a BFTK hamarosan megjelenő „Brilliant Budapest” kiadványa. Az invitatív kiadvány a nyár elején jut el a Budapestinfo Point irodákba.

A Baltikumból Magyarországra irányuló vendégforgalom volumene szempontjából meghatározó a Riga-Budapest légihíd. A 2018-as nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 28-tól az airBaltic a világ egyik legkorszerűbb sugárhajtású utasszállítóját (Bombardier) állította forgalomba ezen az útvonalon, így jelentősen lerövidült a menetidő a két város között, 2 óra 20 percről 1 óra 55 percre. Az airBaltic ma az egyetlen légitársaság, amely közvetlen, menetrendszerinti légijárattal köti össze a Baltikumot Budapesttel. Ugyanakkor a szakma döntéshozói számolnak azzal, hogy a közeli jövőben valamelyik, a magyar piacon meghatározó diszkont légitársaság rárepül az airBaltic által kiszolgálatlanTallinn-Budapest, illetve Vilnius-Budapest útvonalakra.

Budapest desztinációs marketing szervezete, hagyományos nagy küldőpiacai kiszolgálása mellett, üzleti kapcsolatokat teremt más ígéretes küldőországok utaztató irodáival is. A mostani roadshow-ról a BFTK tájékoztatta a diplomáciai képviseleteket, külgazdasági attasékat is, akik helyi sajtókapcsolataik mozgósításával támogatják Budapest népszerűsítését a balti államokban.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai