hirdetés

Ha fesztivál, akkor Irsai fröccs a sláger

A magyarok imádják a fesztiválokat, és a Hilltop online felmérése szerint a fröccs bizonyos esetekben már népszerűbb a sörnél is. De a boros koktélokra is vevők lennének a fesztiválozók.

hirdetés

Az időpont vagy a jegyár alig befolyásolja a választást, viszont a fellépők listája mindent visz - legalábbis a megkérdezettek 70 százalékát az előadók vonzzák be - derült ki a Hilltop borászat június eleji, nem reprezentatív online felméréséből. A felmérésben résztvevő 717 válaszadó háromnegyede nő, egynegyede férfi, legtöbben a 25-34, majd azt követően a 35-44, valamint 19-24 év között korcsoportba (35,9%, 23,4%, 21,3%) tartoztak.

A válaszolók majdnem fele inkább néhány kiemelt napon látogat el a rendezvényekre, míg 30 százalékuk egy napra, és csupán 11,9 százalékuk vesz részt a fesztivál minden napján. A megkérdezettek inkább 1-2 jó baráttal osztják meg az élményeket (84,2 százalék), mintsem nagyobb társasággal mozognának.

Akármekkora is a csapat, a fesztiválhangulatot illik megalapozni: a „bemelegítés” hagyományából túlnyomórészt (68,3 százalék) még ma sem engednek a szórakozni vágyók. Van, aki ragaszkodik a kedvenc fesztiválitalához (31,7 százalék), akadnak olyanok is, akik a többiek ízlésére hagyatkoznak (6,9 százalék), ám a legtöbben a szabad választás hívei, és szívesen próbálnak ki új italokat (61,4 százalék) a helyszínen.

A válaszadók szerint a változatosság belefér, de a mértéktelenség nem. Fele-fele arányban vannak azok, akik csak egy, és azok, akik maximum két-háromféle alkoholt fogyasztanak egy nap (45,5 százalék - 45,3százalék), az ennél merészebbek aránya, akik ennél többféle italt kombinálnak azonban még a 10 százalékot sem éri el.

Slágerital lett a fröccs

A nyári fesztiválok legkedveltebb italai egyértelműen a fröccsök (25,3 százalék), maguk mögé utasítva a söröket (21 százalék). A bárpultoknál továbbá majdnem ugyanannyian koktéloznak (14 százalék), mint üdítőznek és vizeznek (12,7 százalék), viszont jóval többen boroznak (19,3 százalék).

A különböző fröccsökön belül verhetetlen a nagyfröccs (38,3 százalék), nagy rajongótábornak örvend a pontosan fordított bor-szóda arányú hosszúlépés (27,1 százalék) is, a maradék szavazatokon pedig nagyjából egyenlő arányban osztozik a házmester és a kisfröccs. A legkedveltebb fröccsalap a fesztiválközönség szerint a rendkívül aromás Irsai Olivér (41,4 százalék), majd ezt követi a könnyed merlot rosé (29,5 százalék), az olaszrizling (17,2 százalék) és végül az egzotikus cserszegi fűszeres (11,9 százalék).

A fesztiválra készülők azonban nem állnak meg a tradicionális ízeknél: ínyükre volna egy boralapú koktél (91,7 százalék), de egy rendhagyó fröccs is sokaknál szóba jöhet. A legtöbben (55,5 százalék) a bodzaszörppel megbolondított Sex on the HILL-re (Hilltop sauvignon blanc-ból) kíváncsiak, de a málnaszörpös Maci on the TOP (Hilltop merlot roséból) is sokak (41,4 )százalék számára vonzó.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Az energiaárak és az alapanyagok beszerzési költségei ugrásszerűen megnőttek, és még nem tudni, hol a vége. Ön tett-e valamit annak érdekében, hogy ellensúlyozza valahogy a brutál módon megnövekedett kiadásait?

Partnerünk