Hagyomány, értékek, Coop Rally

Igazi hagyománnyá érett a Coop Rally, amely az idén nyolcadik alkalommal, csütörtökön rajtol el. A több mint 90 autóval versenyző résztvevők ebben az évben a cégcsoportnak az ország keleti részén működő partnereihez látogatnak el.

Sikeres éven van túl COOP – mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a nyolcadik Coop Rallyt megelőző sajtótájékoztatón. Budapesten, a Vidékfejlesztési Minisztériumban rendezett eseményen a vezérigazgató kiemelte: a több mint 700 társaságból álló, 32 ezer embernek munkát adó csoport 2012-ben elérte célját: 530 milliárd forintos árbevételével a hazai kiskereskedelem meghatározó áruházláncai között maradt. A forgalom növekedéséhez

hozzájárult az is, hogy a volt Match/Profi boltok közül több mint 60 integrálódott, illetve két új franchise-partner összesen 110 bolttal növelte a 3000 egységet számláló hálózatot – mondta el Tóth Géza. Külön kiemelte, hogy a boltszám növekedés a közepes-nagyobb üzletek körében volt jellemző.

A sikert megalapozta ezen túl az évek óta tartó boltmegújítási program, az informatikai rendszer kiterjesztése, amelynek révén ma már 1300-ra emelkedett az integrált rendszerbe bekötött boltok száma. Tóth Géza hangsúlyozta: ez a legtöbb kereskedelmi egységeket integráló informatikai hálózat a magyar kiskereskedelemben, és a jövőbeni fejlesztéseknek is ez marad az egyik sarokköve.

További újításként említette a törzsvásárlói rendszer kiterjesztését, valamint a saját márkás termékeket: a folyamatosan bővülő választékban megtalálhatóak már a prémium és az árérzékenyebb vásárlói rétegek igényeit kielégítő termékek is. A vezérigazgató fontosnak tartotta, hogy a COOP választékának több mint 80 százaléka hazai gyártású termékekből áll, a saját márkás termékeknél pedig ez az arány eléri a 90 százalékot.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a COOP társadalmi felelősségvállalási programjáról beszélt az eseményen. Ennek része a nemzeti és a közösségi tudat erősítése. Ez jelenti helyi intézmények, civil szervezetek segítését, illetve a hazai sportot képviselő Magyar Olimpiai Bizottságon keresztül a Magyar Olimpiai Csapatnak nyújtott – immár gyémánt fokozatú – támogatói programot. Része a 18 helyszínen lezajló egészségprogram, több ezer ember komplett szűrésével, illetve az önhibájukon kívül hátrányos helyzetbe kerültek számára biztosított segítség, amelynek már második éve működő speciális programja a különleges ellátást igénylő gyermekek támogatása, amire az eddig mintegy 35 millió forintot áldozott a COOP Csoport.

A társadalmi program immár hagyománnyá váló eleme a Coop Rally, amelynek célkitűzése nyolcadik éve változatlan: összefogás a magyar termelőkkel – idézte fel Csepeli Lajos. Az igazgatóság elnöke elmondta: a több mint 90 autóval csütörtökön induló kétnapos rally ebben az évben a csoport kelet-magyarországi partnereihez látogat. A mezőny a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Dunaharasztiban található üzemétől startol. A második helyszín Halmajugra, a Detki Keksz Kft., ezt követően a résztvevők az Észak-Kelet Pro-COOP miskolci raktárába látogatnak. A csütörtöki program következő állomása a Freesia Hungary Kft., Hajdúböszörményben, a napot – idén először – a Vidékfejlesztési Minisztérium jelen lévő vezetőivel tartott kerekasztal-beszélgetés zárja, amelynek témája a Magyar Termék Rendelet. A második napon Hajdúszoboszlóról indulnak a résztvevők, az első állomás a Nádudvari Élelmiszer Kft., utána a Debreceni Csoport Húsipari Kft. szolnoki üzeme következik, onnan az Univer Product Zrt. kecskeméti központjába látogatnak el. Délután Szegeden, a 114. számú Hargita COOP Szuper Áruházhoz érkezik a mezőny, a cél és az eredményhirdetés pedig Gyulán lesz.

A Coop Rally fővédnökségét hagyományosan a Vidékfejlesztési Minisztérium vállalja, ám most

először résztvevőként is köszöntheti a mezőny dr. Fazekas Sándort, a tárca vezetőjét. A fővédnökként résztvevő miniszter a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: különösen fontosnak tartja a COOP azon célkitűzését, hogy segítsék egymást a magyar termelők és kereskedők, hiszen ez a magyar vidék fejlődésének záloga is. „A tudatos fogyasztói, vállalkozói és kereskedői magatartás elősegítése a kormánynak is célja, ehhez a Magyar Termék Rendelettel és a Hungarikum Törvénnyel is hozzájárultunk” - emelte ki dr. Fazekas Sándor, aki fontosnak tartotta, hogy a tudatos fogyasztók korábban 20 százalékosra becsült aránya az elmúlt 2-3 év munkájának köszönhetően is mára 50 százalékra nőtt. „Végül is a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar is egy versenyben vesz részt, ez is egy rali” - hangsúlyozta.

„Ez a rali minden évben lehetőséget teremt arra, hogy az élelmiszerlánc szereplői kiszakadjanak a napi rutinból, megismerjék egymás értékeit is” - mondta el dr. Kardeván Endre, aki több éve vesz részt a szakmai programon. A Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hozzátette: egyre többen ismerik fel az ágazatból, hogy láncolatban kell gondolkozniuk, amely akkor sikeres, ha minden láncszeme is sikeres. Kiemelte: ennek érdekében Európában elsőként alakított ki a kormány egy teljes élelmiszerlánc-ellenőrzési folyamatot, ám a munka itt nem ért véget: egy tízéves stratégia előkészítésével igyekeznek tovább erősíteni a fogyasztók, a gyártók és a kereskedők tudatosságát.

A szakmai program szervezője és kommunikációs ügynöksége a SKY Csoport (BusinessPlus Consulting Kft., Sky Marketing Kft.)

 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?