Ilyen volt az év novemberig a hazai szállodákban

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb Trend Riportja.

Novemberben a szállodai vendégéjszakák száma országos szinten 4,2%-kal Ezen belül a belföldiek 0,3%-kal elmaradtak a múlt évitől, a külföldiek 8%-kal meghaladták azt.

A hotelek havi árbevétele országos szinten 9,6%-kal, Budapesten 11,6%-kal, a fővároson kívüli hotelekben 7,7%- kal, a balatoni régióban 11,5%-kal nagyobb volt a 2018 évinél. A forgalom növekedésében országos szinten szerepe volt a 2018 novemberinél 2,4%ponttal magasabb, 60,5% szobafoglaltságnak, a bruttó átlag szobaár 6,6%-os emelkedésének, illetve a HUF/EUR árfolyam múlt évivel szembeni november havi 3,6% gyengülésének.

November végéig országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma 0,3%- kal kevesebb volt a tavalyinál, a külföldieké 1,7%-kal felülmúlta azt. A belföldi vendégéjszakák számának kis mértékű csökkenése ellenére január – november között a SZÉP kártya forgalom 43%-kal, novemberben ismét kiugróan, 62,8%-kal nagyobb volt a 2018 hasonló időszakában elértnél.

Az első tizenegy hónapban a 10 legnagyobb beutazó piacunkról növekedés mutatkozott Izraelből (+7,2%), Romániából (+6,2%), Kínából (+5,4), az Egyesült Királyságból (+5,2%), Csehországból (4,2%), az USA-ból (+3,5%) és Oroszországból (+2,8%). Visszaesés történt hagyományos piacaink közül Olaszországból (-3,8%), Ausztriából (-5,2%) és Németországból (-4,8%). A magyarországi szállodákban jelentkező külföldi vendégéjszakák 76,5%- a Európából, 13,7%-a Ázsiából, 8,4%-a Amerikából, 1,4%-a Ausztráliából és Afrikából érkezett.

Az európai országokból 0,9%-kal nőttek, az Európai Unióból 0,4%-kal csökkentek a szállodai vendégéjszakák. Az USA-ból 3,5%, Ázsiából 7,4% növekedés mutatkozott. Utóbbi főleg a 13,6%-os dél - koreai bővülésnek köszönhető. November végéig országos szinten a szállodai kategóriák között RevPARban – egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevétel – a 4*-os hotelek érték el a legnagyobb, 11,3% növekedést.

Január – november között a szállodai vendégéjszakák száma 7 turisztikai régióban (Balaton, Budapest – Közép – Dunavidék, Észak – Magyarország, Észak – Alföld, Dél – Dunántúl, Közép – Dunántúl, Tisza-tó) nőtt, 2 régióban (Nyugat – Dunántúl, Dél – Alföld) csökkent.

Az év első tizenegy hónapjában Magyarországon összesen 11 új szálloda nyílt 1211 szobával, Budapesten 8 szálloda (Meininger, Mystery Hotel, Hilton Garden Inn, Párisi Udvar, Monastery Hotel, Barceló Hotel, T62 Hotel, M-Square Hotel) a fővároson kívül 3 szálloda (Donautica Étterem és Hotel Fadd-Dombori, 4 évszak Hegyi Hotel, Mátraháza, Hunguest Hotel Sóstó, Nyíregyháza) 185 szobával.

A részletes elemzést a csatolmányban olvashatja.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?