Jó magyar borok a Mercure és Novotel szállodákban

Megújult az Accor Hotels emblematikus Mercure-borválogatása. Csütörtök este közel 130 szállodai szakember, borász és újságíró vett részt azon a vakkóstoláson, amelyen eldőlt, milyen magyar borok szerepeljenek a két szállodai márka borlapjain az idei évben.

A több mint 30 éves múltra visszatekintő borválogatás, mely korábban a Grands Vins Mercure nevet viselte, 2014-ben már megújult egyszer. Akkor átkeresztelték a programot a „Flavours from the cellar” „Ízek, illatok egyenesen a pincékből” névre, ugyanakkor az alapelv változatlan maradt: minél szélesebb körből kiválasztani azokat a magyar borokat, amelyek hitelesen reprezentálják hazánk borkínálatát, borkultúráját.

Az idén ismét történt némi változás a borversennyel kapcsolatban: most első ízben nem csak a Mercure, hanem a Novotel szállodák magyar borait is kiválasztották az ítészek az est folyamán. Az esten részt vett Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója is. (Mint ismeretes, az Orbis Group 2015. januárjában vette át a kelet-európai AccorHotels-szállodák üzemeltetését.) A vendégeket Bruno Vinette, a Novotel és Mercure márkák regionális üzemeltetési igazgatója, majd Király Zoltán regionális kommunikációs és PR-igazgató köszöntötte, aki röviden bemutatta a résztvevőknek a szállodavállalat legújabb budapesti termékújdonságát, az ibis Styles márkát, mely a hónap elején két meglévő Mercure szálloda teljes átalakítását és megújulását követően nyílt meg.

A Mercure szállodák borválasztékát minden évben egy szakértőkből, borászokból és borkedvelő szállodai partnerekből álló zsűri állítja össze többfordulós vakteszteléssel. A szállodákban dolgozó szakemberek és tekintélyes borászok az év elején választották ki több száz bor közül azt a 77 tételt, amelyeket megfelelőnek találtak. A szakértői, első forduló után a szállodavállalat ismét a partnerek segítségét kérte a legjobb borok kiválasztásához.

A többfogásos vacsorával egybekötött eseménynek a Mercure Budapest Korona szálloda adott otthont. Egy-egy asztaltársaság több mint két tucat bort rangsorolt vakkóstolás alapján. , a digitalizáció jegyében az értékelés ipad-eken történt, ahol a kiváló ételekről is bőséges információt kaphattak a zsűritagok. A legjobb összesített pontszámot megszerző borokkal hamarosan bárki találkozhat a hazai Mercure és Novotel szállodákban.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?