Mitől innovatív a termék?
Alapadatok |
|
A hagyományos sörfőzés bonyolult folyamatának automatizálásához számos újítást kellett megvalósítani. Az egyik ilyen a Brewie saját tervezésű, szabadalmaztatott szelepe, amely kiküszöböli a korszerű szelepek összes hátrányát: könnyen fertőtleníthető, kis súlyú, gyártási költsége alacsony, és fokozatmentesen állítható. Az ehhez fejlesztett elektronika segítségével nagy pontossággal kontrollálható a sörfőzési folyamat minden lépése. A másik újítás a pumpákban rejlik, amelyeket a gyártó kifejezetten a Brewie számára fejlesztett ki a nagy cukortartalmú forró sörlé mozgatásához. A gép külső kialakítása is egyedi megoldásokkal rendelkezik: a rozsdamentes acélból készült tartályokat ultrahangos passziválással előállított króm-oxid bevonattal látják el, mely biztosítja a termék könnyen tisztíthatóságát és a sterilitását. Emellett a Brewie-t precíziós hőmérőkkel szerelték fel, és a főzőlapokat csúszómód-algoritmussal szabályozzák, ezért a sörfőzés történelmében példátlan pontossággal lehet a cefre hőmérsékletét beállítani. A fejlesztések során figyelmet fordítottak a felhasználóbarát felület kialakítására is: a beágyazott Linux-alapú érintőképernyős vezérlőpanel kényelmes kezelést biztosít.
Az innováció előnye, mely területeken alkalmazható
A gépet amatőrök is használhatják, akik ezzel a géppel lépnek be az otthoni sörfőzés világába, éppúgy, mint a gyakorlottak, a kézműves sörfőzdét üzemeltetők, hiszen a már kész és letölthető receptek mellett szabadon lehet kísérletezni a sörfőzéssel. A Brewie Social Platformon lehetőség nyílik a receptek és a tapasztalatok megosztására is – így a felhasználók könnyedén kapcsolatba léphetnek egymással. A Brewie célja, hogy bárkiből könnyedén sörfőző mester váljon, és saját otthonában készíthesse el kedvenc sörét.
A csapat vagy cég rövid bemutatása
A Brewie az egyik első magyar startup, melynek sikerült egy sorozatgyártott termékkel piacra lépnie. Az ötlet mögött Pál B. Marcell (CEO), Schlotter Gergő (CTO) és Tél András (CTO) áll. A csapat 2013 augusztusában tapasztalta meg az otthoni sörfőzés élvezetét, és felismerték ennek az automatizálásában rejlő piaci lehetőséget. A Brewie-k gyártása és kiszállítása 2016 októberében megkezdődött, ám ezt több prototípus fejlesztése, illetve nemzetközi versenyen elért dobogós helyezés előzte meg. A cég a hónapokban építi ki disztribútori hálózatát, hogy Európán túl az észak-amerikai, illetve ausztrál piacokra is betörhessen.
(Az innováció a Top 30 Innováció 2016 című kiadványunkban jelent meg.)