Kína már dobogós a turisztikai toplistákon

Az ENSz Turisztikai Világszervezete (UNWTO) bejelentette, hogy 2011 elején a nemzetközi turistaérkezések száma globálisan 5%-kal nőtt, a tavalyi 7% után. Az UNWTO Turizmusbarométere szerint idén az első két hónapban a beutazó forgalom minden régióban emelkedett Észak-Afrika (-9%) és a Közel-Kelet (-10%) kivételével. Kína rendületlenül tör előre.

A legnagyobb növekedést (+15%) Dél-Amerika és a Dél-Ázsia érte el, de nem sokkal maradt el tőlük Fekete-Afrika (13%) és Közép- és Kelet-Európa (+12%) sem. A Karib-térség jól teljesített, de Közép- és Észak-Amerika még gyengélkedik a nemzetközi turizmus terén. Ázsiában és a Csendes-óceán térségében - ahol 2010-ben a legnagyobb növekedést regisztrálták – lassult ugyan a fellendülés, de továbbra is +6%-ot bővült a beutazó turizmus.

Dél-Európa a statisztikák szerint máris profitált az észak-afrikai és közel-keleti bizonytalan helyzetből. Taleb Rifai, az UNWTO főtitkára szerint az eredmények azt mutatják, hogy a nemzetközi turizmus tavaly elkezdődött erősödése konszolidálódik. „Pozitív hírek jönnek különösen a fejlődő országokból, így Afrika több részéből, ahol egyre többfelé ismerik fel a turizmus gazdasági jelentőségét.“

Az idei első kéthavi globális adatok tükrében az UNWTO szerint nincs szükség a 2011. évi előrejelzések módosítására, vagyis továbbra is 4-5%-os globális növekedést várnak éves szinten. Sem az észak-afrikai és közel-keleti események, sem a japán erőmű-katasztrófa nem tudja visszafogni a nemzetközi turizmus lendületét.

Érdekes fejlemény ugyanakkor, hogy tavaly átrendeződött azon országok rangsora, amelyek polgárai a legtöbbet költik nemzetközi utazásokra. Kína 2000 óta megnégyszerezte ezt az összeget, így ma már a harmadik legtöbbet költő nemzetként kell őket számon tartani. Érdemes odafigyelni Kanadára és Ausztráliára is, az előbbi hatodik, az utóbbi 10. helyre jött fel 2010-ben ezen a toplistán.

A legfontosabb fogadóországok rangsorában is megjelent a top 3-ban Kína, miután letolta a dobogó legalsó fokáról Spanyolországot. Az első helyen továbbra is Franciaország, a másodikon az USA áll. A bevételeket tekintve továbbra is az USA-é az elsőség.

Az UNWTO Turizmusbarométere itt érhető el, kivonatos formában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?