Lassuló ütemben bővül az európai turizmus

Az európai turizmus a gazdasági nehézségek ellenére 3,8%-kal bővült 2012-ben a Tourism Economics adatai szerint. 2013-ra további, ám csökkenő ütemű (1,8%-os) növekedést várnak. A pozitív tendencia mögött elsősorban az erősödő régión belüli forgalom áll, összhangban a gazdasági klímának megfelelő fogyasztói trendekkel.

A regionális légi közlekedési adatok is erősödő keresletre utalnak, és a szállodai foglaltsági adatok is ezt erősítik meg. A 2013-ra vonatkozó első európai turisztikai statisztikai adatok szerint is a kedvezőbb árú és közelebbi desztinációk, illetve a belföldi turizmus népszerűsége növekszik. A jelentés részletes elemzést tartalmaz Európa részesedésének alakulásáról a legfontosabb régión kívüli küldőpiacok – az Amerikai Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Argentína, Brazília, India, Kína, Japán és az Egyesült Arab Emírségek – vonatkozásában.

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission – ETC) nemrégiben tette közzé „European Tourism 2013 – Trends & Prospects” című 2013/1. negyedéves jelentését. 2013 első negyedévében a legtöbb európai desztináció a külföldi vendégek és vendégéjszakák számának növekedését tapasztalta, ám a növekedési ütem elmarad a 2012. évitől.

Az STR Global European Hotel Review 2013. január–márciusi adatai szerint a vizsgált 25 ország közül 12-ben csökkentek a szállodai foglaltsági mutatók, Európa egészét tekintve 1,2%-os növekedés tapasztalható. Az európai légi forgalmi adatok megerősítik, hogy 2013-ban tovább folytatódik a 2012-ben tapasztalt lassuló ütemű bővülés, amely elsősorban az Európán belüli forgalomnak köszönhető.

Rövid távon az intenzívebbé váló európai promóció és a gyenge euró, hosszabb távon pedig az adócsökkentések és a vízumeljárások egyszerűsítése teheti még vonzóbb úti céllá Európát a tengerentúli piacokon.

Az ETC jelentése és annak magyar nyelvű összefoglalója letölthető a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól:http://neta.itthon.hu/szakmai-oldalak/piaci-iranytu/.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?