Lezárult a Nógrád térségi TDM projekt

2012. szeptember 20-án zárult le a Nógrád Térségi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezet című projekt, amelynek lebonylítását a Nógrád Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. végezte. A szervezet létrehozásához kapcsolódó projekt összköltségvetése 114.146.948 forint, támogatástartalma 97.024.906 forint volt, amelyet az ÉMOP-2.3.1-2009-0019 számú pályázaton nyertek el.

A projekt keretében új munkahelyek jöttek létre, megújult a salgótarjáni és a hollókői TDM iroda, a költségek döntő részét pedig Nógrád és térségére irányuló marketingtevékenységre fordították. A projekt keretében fotódokumentációs adatbázist hoztak létre, elkészült az arculati kézikönyv, és a márkatervezési stratégia, majd kiadványok, installációs- és promóciós logózott marketingeszközök készültek. Mindezek hozzájárulnak a megyénk egységes kiállítási megjelenéseihez, amellyel az Utazás Kiállításon is részt vettek, valamint roadshow-ra indultak tavaly és idén is Budapesten, a Millenáris parkban, illetve augusztus elején Szegeden, a Hungarikum Fesztiválon is megjelentek.

A Kft. pozicionálási és versenyképességi stratégiával, hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési programmal, és szolgáltatásfejlesztési cselekvési tervvel lett gazdagabb, melyek nagyban hozzájárulnak a desztináció turisztikai versenyképességének erősítéséhez és a követendő irányvonalak meghatározásához.

A Kft. tulajdonosi köre egy Nógrád megyei tanulmányút keretében ismerkedhetett meg a megye turisztikai kínálatával és szolgáltatásaival. Több képzést is sikerült szervezni, melyeknek a szakmában nélkülözhetetlen ismeretek elsajátításán túlmenően csapatépítő szerepet is betöltöttek. Angol nyelvi, gyakorlatorientált marketing, pályázatíró és projektmenedzser, kulturális rendezvényszervezői valamint TDM elveket ismertető képzéseket biztosítottak a megye turisztikai érdekeltjei részére.

Létrejött a desztináció turisztikai weboldala, a www.nograd-turizmus.hu, melyen a Hollókő Világörökségi helyszínen és Szentkút Nemzeti Kegyhelyen, szintén e pályázati forrásból, kihelyezésre került webkamerák közvetítései is láthatók.

Újszerű marketing filmet, illetve 4 reklámspotot is készítettek Nógrádról, melyeket DVD -n adtak ki, és Magyarország több helyi televíziós csatornáin is levetítettek. Mindemellett a Turizmus Trend országos szaklapban és közkedvelt weboldalak online felületein is helyeztek el nógrádi hirdetéseket.

Nézze meg nálunk az említett reklámspotot:

{youtube|id=mT-j5jctVe4}

2012. tavasza folyamán 5 db érintőképernyős-, illetve 1 db térképes érintőképernyős információs terminál, ún. touch info pont került elhelyezésre a turisták által leginkább látogatott területeken. A megye fontosabb határain pedig a desztinációs márkát erősítő arculatot kaptak az üdvözlőtáblák.

A Nógrád Turisztikai Kártyarendszert 2012. tavaszán indították útjára, melynek célja, a turisták kedvezményes itttartózkodásának segítése, minél több szolgáltatás igénybevételére való ösztönzése. 

A projekt utolsó elemeként idén nyáron kezdetét vette egy turisztikai kutatás a vendégek igényeinek, elégedettségének vizsgálatára, mely a későbbi marketingmunka megalapozását is szolgálja. A munka azonban ezután sem áll meg Nógrád megyében, már tervezik a következő évekre az újabb marketing tevékenységeket.

A turisztikai kisfilm alább látható: 

{youtube|id=PpqbKWC49vo}


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?