Magyarország: Ausztria első tíz küldőpiaca közt

Igen előkelő helyen szerepel hazánk Ausztria küldőpiacai közt - derült ki az utolsó actb (Austrian and Central European Travel Business), utolsó napján. És még más. A helyszínről

Igaza lehetett Petra Stolbának, az osztrák turisztikai hivatal, Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatójának, amikor hétfőn, az actb első napján úgy nyilatkozott: a turizmus a legválságállóbb iparág. Bár sokan épp az euró bedőlésétől tartanak, a világgazdaság „W” alakú válságának második mélypontja fele tart, a Bécsben jelenlegi formájában ezúttal utolsó alkalommal megrendezett vásáron sorra köttetnek az üzletek.

A 12 magyar eladó nem panaszkodik. Nyúl Erika, a Művészetek Palotája ügyfélkapcsolatok igazgatója mondja: számukra hatékony megjelenési forma az actb. A személyes találkozót semmi sem pótolhatja - teszi hozzzá. Hétfőre várt összes ügyfele megjelent. Hasonlóképpen pozitívan látja az actb forgalmát Hankó Ágnes a Ramada Resort Aquaworld Budapest részéről, aki tájékoztat: csak az első nap 30 tárgyalása volt. Köztük nem egy a számos európai ország, így hazánk által is áhított közel-keleti térségből jött ügyféllel. A közel-keletiek érdeklődéséről szintén beszámolnak a Magyar Turizmus Zrt. helyszínen tartózkodó munkatársai is.

Nem csupán a magyarok

nyilatkoztak elégedetten az utolsó actb forgalmáról. Jia Li, az egyik legnagyobb kínai utazási iroda, az állami China International Travel Service Limited termékmenedszere, aki először járt az actb-n sajnálja, hogy az idei az utolsó ilyen vásár. Mint mondta: itt egy helyre koncentrálva jelentek meg a számukra is egyre vonzóbbá váló közép-európai országok. Petra Stusek Ljubljana turisztikai hivatalának képviseletében elmondta: jelentős érdeklődést tapasztal a szlovén főváros iránt.

A kis Szlovénia csendben igen komoly fogadóországgá válik. Maja Pak, Szlovénia turisztikai hivatalának vezetője a tavalyi számokat ismertetve elmondta: 2011. felülmúlta a 2008-as rekordévet. Európa legzöldebb országában a GDP 12%-át előállító turizmus az érkezések 9%-os növekedését könyvelhette. 3 millió vendég összesen 9 millió vendégéjszakát töltött délnyugati szomszédunknál.

A vásáron szintén kiállító Szlovákia turisztikai hivatalának vezérigazgatóhelyettese, Frantisek Stano beszámolójából kiderült, 2011. eredményes év volt két nehéz évet követően. Az euró bevezetése után északi szomszédunknál ezekben az időkben 25%-kal esett vissza az érkezések száma, különösen az euróra még át nem tért szomszédos országokból, így hazánkból. Tavaly azonban már két számjegyű, 11%-os növekedéssel zártak a szlovákok a külföldiek esetében. A vendégéjszakák száma 6%-kal nőtt.

Csehország tavalyi adatairól igen keveset tudtunk meg; a Czech Tourism osztrák piacért felelős munkatársa a pódiumra fellépve megköszönte az osztrákoknak a sok vendégéjt, majd arcán elégedett mosollyal távozott.

Megérkezni és újjá születni

mottóval hívja fel kínálatára a figyelmet Ausztria. Az actb során közölt, 2011. január-novemberi statisztikák szerint 31,8 millió vendég 116,6 millió vendégéjt töltött nyugati szomszédunknál. Magyarország Ausztria első 10 küldőpiaca között szerepel. Kilencedik helyen 1,5 millió vendégéjt háltunk el a vizsgált időszakban. Ez 7,1%-os növekedés, mellyel a 10-es listán Svájc (12,1%) mögött másodikok vagyunk. Nekünk pedig Ausztria második legfontosabb küldőpiacunk. Sokat tettek hozzá érkezéseikkel a magyar turizmus 2011-es, 7%-os növekedéséhez.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?