Magyarország az osztrák utazási irodák kirakatában

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete az utazási irodán keresztül érkező osztrák vendégek számának növelése érdekében, több ausztriai turisztikai képviselettel (www.corps-touristique.at) közösen rendhagyó kampányba kezdett.

Kooperációban Ausztria piacvezető turisztikai kommunikációs cégével (www.oruvision.com) országszerte fél tucat utazási iroda, közel 100 kirakatában elhelyezett plazmaképernyőn feltűnő és hívogató utazási ajánlatok között a kedvelt turisztikai célországok is bemutatkoznak jellegzetes turisztikai termékeikkel. Magyarországot az egészségturizmus fellegváraként pozicionálja az MT Zrt. a szomszédos Ausztriában; ennek megfelelően az újszerű forgalomélénkítő kampány keretében a fürdőéletet reprezentáló szimbolikus képekkel és ajánlatokkal találkozhatnak a járókelők, és az osztrák utazási irodákba betérő vendégek. Az akcióban olyan neves osztrák irodák vesznek részt, mint pl.: Blaguss, Colombus, Ruefa, Gärtner Reisen stb.

A hazánkba történő szervezett beutaztatás részaránya Ausztriából a teljes osztrák vendégforgalom nem egész 10%-ára, míg a látogatóforgalom alig 1,5%-ára tehető. A csomagtúrák 80%-a utazási irodán, míg közel 20%-a online foglalási rendszeren keresztül talál gazdára. Ausztria egyik legtipikusabb B2C piacunk, ahol a nagyközönségi kommunikáció kulcsszerepet játszik, jóllehet a piaci részesedés fenntartása és további növelése érdekében a külképviselet folyamatosan növeli aktivitását a B2B területen is. Az Ourvison kommunikációs céggel való mostani együttműködés mindkét fenti stratégiai cél megvalósulását egyszerre szolgálja. A magyar turizmus forgalmának szempontjából az osztrák piac továbbra is meghatározó sikertényező, s a korábbi rekordévek után 2011-ben is sikerült szinten tartani, sőt tovább növelni az eredményeket. A legfrissebb adatok szerint az elmúlt esztendő első 10 hónapjában 646 ezer osztrák vendégéjszakát könyveltek el a hazai kereskedelmi szálláshelyek, amely a jó év végi „hajrának” köszönhetően az éves összesítéskor várhatóan meghaladja majd a 760 ezer vendégéjszakát, amely minden idők legjobb osztrák vendégforgalmának számít. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?