MTÜ: Népszerű úticél volt Magyarország augusztusban is

A vendégforgalom a hazai szálláshelyeken idén augusztusban tovább növekedett, így 2019 első nyolc hónapjában a vendégek száma elérte a 8,8 milliót, ami 1,0%-os növekedést jelent 2018 azonos időszakához képest. A belföldi turizmust nagy mértékben elősegítette a SZÉP-kártyák használata; az év első nyolc hónapjában közel 21 milliárd forintot költöttek a kártyák használatával, ami 36%-os emelkedést jelent 2018 azonos időszakához képest. A magyar turizmus továbbra is jól teljesít, versenyképességét a szálláshelyszolgáltatási szektor digitalizációja is tovább erősíti.

Tovább nőtt Magyarország vendégforgalma a nyár utolsó hónapjában is. 2019 augusztusában a vendégek száma 2,9%-kal, míg az általuk eltöltött vendégéjszakáké 1,6%-kal nőtt az előző év azonos hónapjához képest. Töretlen az ágazat bevételeinek növekedése is. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 8,7%-kal nőtt, ezen belül a szállásdíjakból származó árbevétele 9,7%-kal nőtt idén augusztusban 2018 augusztusához képest. Már jól látható, hogy a Széchenyi-pihenőkártya a korábbiaknál nagyobb mértékben ösztönzi a magyar családok belföldi utazásait. A SZÉP-kártya felhasználás 2019 első nyolc hónapjában közel 36%-kal emelkedett a szálláshelyeken a tavalyi évhez képest. Még ettől is magasabb a növekedés 2019 augusztus hónapban, a kártyatulajdonosok 5,5 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 65,5%-os növekedés 2018 azonos hónapjához képest. Ez év augusztusában ennek is köszönhetően 2,8%-kal emelkedett a belföldi turisták száma 2018 augusztusához képest.

2019 első nyolc hónapjában a legnagyobb 10 küldőpiac közül hét esetében növekedés volt tapasztalható a vendégéjszakák számában. A legnagyobb növekedés Romániából (8,3%) és az Amerikai Egyesült Államokból (3,3%) érkezők vendégéjszakái esetében volt megfigyelhető. További a bővülés az Egyesült Királyságból (3,0%), Oroszországból (2,6%), Szlovákiából (2,5%), Csehországból (1,1%) és Lengyelországból (0,7%) érkező vendégforgalomban is. A júliustól folyamatosan bevezetésre kerülő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak köszönhetően 2020-tól már valós időben, a teljes szektorra vonatkozóan fogjuk látni a turisztikai mutatószámokat, mindemellett pedig a jövő januártól életbe lépő szálláshelyi áfacsökkentés is hozzájárul a jelenlegi ágazati növekedés megtartásához és további növeléséhez

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?