Örömfőzés és mérföldkőnek számító szakmai konferencia

Megindult az élet az újjáalakult és új szakmai vezetés alatt álló Magyar Vendéglátók Ipartestületnél (MVI).

Mint arról Kovács László, az MVI elnöke beszámolt, ezúttal Bükfürdőn rendezik immár második Gálaestjüket (tavaly, a 20. évforduló alkalmából indították ezt a programot), ahol az ország neves séfjei állnak össze párban, és készítenek egy ötfogásos gálavacsorát december 1-én. A műsor házigazdája Bíró Lajos (Bock Bisztró) és Kovács Lázár (Lázár Chef) lesz. Az idei felkészítésben (is) segít, egyben szakmai tanácsadóként részt vesz Jakabffy László (Apetitórium), a szakma egyik doyen-je. Az egyik főszervező pedig Molnár Attila (Arany Kaviár) lesz, akinek egyébként üzleti érdekeltsége van a Gálaest színhelyeként szereplő Greenfield Golf Hotelben, ahová a szervezők kb. 150 fizetős vendéget várnak. A vacsorát a következő sztárséfek készítik: Dinnyés Csaba (Greenfield Hotel, Bükfürdő), Győrffy Árpád (Arany Kaviár étterem, Budapest), Jászai Tibor (Prímás Pince (Esztergom), Merczi Gábor (Gundel étterem, Budapest), Pap Lajos (La Fiesta Party Service, Budapest), Pesti István (Baldaszti’s étterem, Budapest), Sárközi Ákos (Borkonyha étterem, Budapest), Schreiner Gábor (Nobu étterem, Budapest), Wolf András (Boscolo Hotel Salon étterem, Budapest) és Petrezselyem Adrienn (Petre Cukrászda, Tata).
Az Arany Kaviár étteremben tartott tájékoztató másik pontja a közelgő Hoventán lévő egy napos szakmai program (október 17. Hungexpo) ismertetése volt, ami előtt azért álljunk meg egy pillanatra. Ugyanis itt olyan eddig sosem látott „attrakcióra” készülnek délutáni eseményként az MVI-sek, amelyre eddig a hazai gyakorlatban nem volt példa: kivétel nélkül egy asztalhoz ültetik a teljes hazai szakmai palettát, mindazon szervezetet, szerveződést, egyesületet, szövetséget, akik a hazai vendéglátással foglalkoznak – valamely oldalról, vagy szemszögből. Most tehát elkezdődhet egyfajta párbeszéd, amely végre nem a „dögöljön meg a szomszéd tehene!” irányába viszi majd el a szakmát, hanem végre a szakmai párbeszéden keresztül a szakmai fejlődés, közösen keresett út irányába vezetheti.

Mindkét nagyszabású szakmai programról részletes információ kérhető az MVI titkárságán, a 20/500-6577-es telefonon, vagy az info@mvi.hu e-mail címen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?