QuaesTour - több mint névválasztás

A QUAESTOR Utazási Iroda tavaly október közepe óta QuaesTour néven folytatja munkáját. Az új név egy szerves fejlődési és átalakulási folyamat első állomása. A névváltás, ahogy az utaztatási szakemberek háttérmunkája is, egyetlen célt szolgál: növelni a vállalat már megszerzett piaci részesedését, és mindennap minden utas és üzleti partner számára garantálni a legmagasabb szintű kiszolgálást. A változásokról és a társaság jövőbeli terveiről nyilatkozott lapunknak Végh Balázs, a QuaesTour turisztikai igazgatója.

Miről szól a névváltoztatás?

Az új név nemcsak a húszéves működé­sünknek, de egy új korszaknak is szól. Az elmúlt évek során utazási irodánk a QUAES­TOR Csoporton belül olyan erős és külön­álló identitású üzletággá nőtte ki magát, ami indokolttá tette, hogy a cégcsoporton belül maradva, mégis jól megkülönböztet­hető márkaként folytassa életét. Nagyon büszkék vagyunk a szerteágazó portfóli­ónkra: belföldi, kiutaztatás, céges utaztatás, sportutazások, hajóutak és egyéb tematikus utazások mind-mind megtalálhatóak ná­lunk. És persze a jövőben sem szeretnénk lassítani: hamarosan számtalan olyan újítást vezetünk be, amellyel még több és még ma­gasabb minőségű szolgáltatást nyújthatunk ügyfeleinknek.

Ugorjunk most vissza kicsit az időben. A charterezést miért hagyták abba?

Szerencsések vagyunk, ugyanis műkö­désünk során nemcsak turisztikai mun­katársainkra, de a cégcsoport pénzügyi elemzőinek és közgazdászainak a tudá­sára is támaszkodhatunk. Ők pedig még a 2008-ban kezdődő válságban kiszámol­ták, hogy egészen egyszerűen nem éri meg ilyen környezetben ilyen nagy tőkeigényű ágazatot fenntartanunk. Arra jutottak, hogy ha az ebbe fektetett összeget egyszerű­en a saját befektetéseinkbe tesszük, már akkor is ugyanakkora vagy még nagyobb hozamot érhetünk el – ráadásul jóformán rizikó nélkül. A cégünk a válságot lehe­tőségként élte meg, és – teszem hozzá: a változásokat szeretjük – számunkra a ki­hívás minden esetben lehetőséget jelent. Lehetőséget arra, hogy jobbak legyünk, lehetőséget, hogy magunk mögé utasít­hassuk versenytársainkat.

Persze tudjuk, hogy ez merész lépés volt, hiszen azokban az időkben évi tizenötezer ülést töltöttünk meg az üdülőjáratokon, és az öt legnagyobb hazai charteroperátor között szerepeltünk. Az idő azonban minket igazolt. Helyes döntésünket bizonyítja, hogy 2009-ben elindult egy utazási irodai csődhullám, és néhány év alatt kihullott a piacról számos utaztató, köztük az 5 Kontinens, az Aeroviva, végül a Best Reisen is.

Természetesen a válság minket is meg­legyintett: 2008-ban mintegy negyven szá­zalékkal esett a forgalmunk, viszont a belső racionalizálásokkal és a költségcsökkentő intézkedések hatására a végső profitunk magasabb lett. A cég átalakult, és azóta év­ről évre 10-25%-kal nő forgalmunk. Úgy is mondhatnánk, hogy a válság nemhogy nem tépázott meg bennünket, de megerősödve kerültünk ki belőle.

A cég egyszerre viszonteladó és uta­zásszervező. Hosszú távon is marad a kettősség?

Igen, mindkét tevékenység egyformán fontos számunkra. A forgalom fele viszonteladásból, másik fele viszont saját termékből áll, ami utazásszervezésből, repülőjegy-értékesítésből és sportprogramok értékesítéséből te­vődik össze.

Ha már az értékesítésnél tartunk, a hagyo­mányos, irodai vagy az online értékesítést preferálják?

Fontosnak tartjuk a fiókszintű értékesítést, hiszen nagyon sok olyan ügyfelünk van, aki igényli az emberi szót, a személyes kap­csolattartást, a szakértői segítséget. Ma 18 fiókunk van az országban, és könnyen elképzelhető, hogy még egy-két új irodát is nyitni fogunk. A versenytársainkkal szem­ben ugyanakkor azt is fontos tudni rólunk, hogy fiókjaink pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak. Ez a terület még fontosabbá válik mostanában, mivel a cégünk nem olyan régen megvásárolta a Credigen Bankot, így saját bankunk ügynökei is lehetnek a fiókok. Természetesen a jövő a mi területünkön is az interneté, az igazi növekedési lehetőséget mi is az online értékesítésben látjuk, ezért a fej­lesztéseinket erre a területre koncentráljuk.

Mit jelent ez konkrétan?

Január 13-án ünnepelte a QUAESTOR Cso­port fennállásának 25., az utazási irodánk alapításának pedig 20. évfordulóját – eb­ből az alkalomból debütált új weboldalunk. Jelentősen átalakítottuk, modernizáltuk az online felületet, amelynek elsődleges célja, hogy ügyfeleink még könnyebben és még gyorsabban megtalálhassák és kiválaszt­hassák a számukra legmegfelelőbb uta­zást. Amikor valaki ránéz az oldalra, rögtön azokat a kérdéseket látja, amelyek elsőként jutnak az eszünkbe, ha utazni akarunk. Hová utazzunk? Mivel menjünk? Hogyan tegyük mindezt? A kérdések mögött nyílnak meg a menüpontok. A végső cél, hogy olyan utat tudjon foglalni az utas, amely tényleg meg­felel az igényeinek. Az online fejlesztések sorában azonban ez csupán az első lépés, 2015 végéig folyamatosan cseréljük le az oldalunkon található modulokat.

Mi újság a termékfejlesztés területén?

2015. január elsejével teljesen átalakítottuk a teljes termékfejlesztési folyamatunkat is, mostantól még több körutazás, városlátogató program szerepel a kínálatunkban. A célunk, hogy heti két indulásunk legyen. Az üdülések terén azonnali, valós idejű szállás­foglalást vezetünk be az egyéni utazóknál. Ennek érdekében egy szinte teljesen automatizált rendszerre térünk át, amelynek legfontosabb eleme, hogy az utasainknak nem kell majd negyvennyolc órát várniuk a visszaigazolásra, hanem azonnal le tudják foglalni a nekik tetsző szálláshelyet, ráadásul az OTA-kal versenyképes áron. Itt kell meg­jegyeznem, hogy a tavaly ősszel indult Uta­zás Outlet termékünk szinte azonnal nagyon sikeres lett. Ez az az online felületünk, ahol kimondottan nagyon jó ár-érték arányú, saját szervezésű utazási termékeket kínálunk, bár teszem hozzá azonnal: időben korlátozott eléréssel. Egy termék maximum egy hétig foglalható, de cserébe nagyon-nagyon ked­vező áron. Ahogy a neve is mondja: outlet, azaz „nagyker” áron.

 

PÁLYAKÉP

Végh Balázs 1996-ban kezdte pálya­futását a Budapest Touristnál, majd volt fiókiroda-vezető a Great Tours­nál, idegenforgalmi igazgató a GWK Mávtoursnál, és vezető beosztásban dolgozott az 5 Kontinensnél, valamint a Best Reisennél. Nyolc éve került a QUAESTOR-hoz, ahol eleinte üzlet­ágvezetőként elsősorban a charteres operációért felelt, majd mára az egész utaztatási terület vezetőjeként irányítja a cégcsoport utazással kapcsolatos ügyeit.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?