hirdetés
hirdetés

Ugorjunk! Budapest Turizmus Stratégia

A fővárosi kezelésben lévő legtöbb turista által látogatott közterületeken hivatalos Budapestinfo Pontokat állítanak fel, itt lehet majd turisztikai szolgáltatásokról bővebb információt kapni. Erről és a most elkészült fővárosi turisztikai marketingstratégiáról számolt be Molnár József, a Budapesti Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) ügyvezető igazgatója kedden, a Kempinski Hotelben megtartott sajtótájékoztatóján.

hirdetés

Az Ugorjunk! Budapest Turizmus Stratégia 2012/2013/2017 címet viselő stratégai kiadványban is megjelenő főváros turisztikai marketingstratégiai alapvetését megvitatják majd az önkormányzatokkal, a piaci szereplőkkel és a szakmai szervezetekkel is, ennek alapján készítik majd el az erre az időszakra vonatkozó marketingstratégiájukat.

A BTDM ügyvezető igazgatója elmondása szerint volt ugyan 2005 és 2010 között a fővárosnak ilyen stratégiája, de nem tudtak lépést tartani a versenytárs városokkal. A turizmustörvény elkészülését számtalan információval segítik, és elkészültével az abban szereplő elemeket is beépítik stratégiájukba.

A stratégia erről a linkről tölthető le: http://www.budapestinfo.hu/turizmus-strategia.html  

Molnár József lapunk munkatársának megerősítette, hogy stratégiájuk szerint erőteljesen a piacra támaszkodnak, ahol a költségek 95 százalékát a piacról hoznák be.

- A TDM-szerű gondolkodást a piac is egyre jobban szereti, számos olyan akció van, amely azt bizonyítja, hogy a TDM gondolkodásmód kezd tért nyerni – mondta az ügyvezető igazgató.

Megerősítette, hogy a Budapest Kártyával változatlanul ingyenesen látogatható az állatkert, és a 48 órás kártyának használata is szerepel a honlapjukon. Sajnálattal beszélt arról, hogy az idén már nem érvényes a múzeumokban a Budapest Kártya.

Terveik szerint bevezetik a Kultúra Kártyát, amely a fővárosi intézményeket egy ernyőtermék segítségével bérletes rendszer alapján működne. A most kezdődő tárgyalások eredménye lehet, hogy 20-30 múzeummal és ugyanennyi szolgáltatóval megállapodnak.

A sajtótájékoztatón Rétai Martin, a GPS City Guide Kft. alapítója és ügyvezetője bemutatta
a Pocket Guide elnevezésű alkalmazást, amely mobilon elérhető GPS alapú "hangséta-szolgáltatást" kínál. Egymillió előfizetőt szeretnének, ezzel a mobil utazási piac kiemelkedő szereplőjévé válnának.

Az alkalmazáskor követni kell a Pocket Guide térképen megjelenő útvonalat és az elhangzó hangutasításokat. Séta közben „rögzíthetők az élmények, feljegyzések, képek és videó filmek formájában, ezekből a Pocket Guide akár látványos, 3D-s, épületek között játszódó filmet is tud készíteni, amelyet aztán a Facebook közösségi oldalon meg is lehet osztani a barátokkal”- mondta.

A GPS pozíció alapján az alkalmazás hangnavigációval végigvezet a kiválasztott túrán és a látványosságok megközelítésekor automatikusan hallhatóvá, válik az információ, a látogató a túra bármely szakaszán tájékozódhat nem csak a nevezetességekről, de a környéken lévő éttermekről és kávézókról is.

Az alkalmazás az iPhone-on és a Nokia okostelefonjain működik, de áprilistól egy harmadik platformon, az Androidos operációs rendszer alatt is használható lesz – mondta Rétai Martin.

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai