Újra Magyar Turizmus Minőségi Díj

A közel 1 évtizedes múltra visszatekintő Magyar Turizmus Minőségi Díj a hazai turisztikai szolgáltatások egységes és megbízható minősítésére szolgáló pályázati rendszer. 2006-os bevezetése óta évről évre egyre több szálloda és étterem pályázik a díjra, jelenleg 105 szolgáltatónál találhatjuk meg a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, a „Q” táblát.

A díj alapításának célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozícióik megtartása és lehetőségeik kiszélesítése. Olyan önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely – a termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett – turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget. Jelentős nemzetközi elismerés, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák a Q jel mellett jogosultak a „European Hospitality Quality” minősítési rendszer elismerését jelentő 2Q használatára is.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj üzenete
 A vendégeknek:
A Q-logó bizalmi jel a turizmusban. A díjazott étterem/szálloda szolgáltatásai és kínált termékei megfelelnek mind a vállalkozás kategóriájának, mind pedig a Minőségi Díj speciális követelmény-rendszerének.
 A turizmus szakmának:
Magyarország pozitív imázsának építéséhez, a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlen a minőség. A program segíti a szolgáltatókat munkájukban és igazodási pontokat kínál a minőségfejlesztéshez.
ÉVENTE EGYSZER HIRDETNEK PÁLYÁZATOT ÉS NYERTESEKET
A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente egy alkalommal hirdeti meg az MT Zrt. A jelentkezés önkéntesen, a pályázati díj befizetésével történik. A pályázók képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési eszközök és szolgáltatások (hardver) meglétére koncentrál, hanem az emberi erőforrások és szolgáltatások (szoftver) minőségének értékelésére is. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható. A látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évi pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díjas szolgáltatók köréhez.
A pályázati évet záró utolsó esemény az ünnepélyes díjátadás, amelynek évek óta az Utazás kiállítás ad otthont. Idén is a kiállítás-megnyitó keretében, február 27-én kerül sor a legújabb nyertesek bejelentésére és a díj átadására. A kiállításon megjelent szakemberek előtt a társaság ezzel is elismeri a nyertes szolgáltatók színvonalas, minőségi munkáját, amely – a Magyar Turizmus Minőségi Díj célkitűzései szerint – mind a szakma, mind a vendégek elvárásainak megfelel. A nyertes szolgáltatók képviselői (szállodaigazgatók és étteremvezetők) a színpadon veszik át a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblákat és a névre szóló okleveleket. A díj 3 évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a Q-logó és a díjazotti cím használatára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést (legalább egy alkalommal ez mindenképpen megtörténik). Indokolt esetben a díj visszavonható.
A 2013. ÉVI PÁLYÁZATOK EREDMÉNYHIRDETÉSE
A tavalyi esztendőben jelentkezett 33 szolgáltató közül 30 számára zárult eredményesen a pályázat. A nyertes szállodák és éttermek igazgatói az elismerő oklevelet és a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblát az idei Utazás kiállítás hivatalos megnyitóján vehették át Dr. Komoróczki István államtitkár úrtól és Denéné Tóth Mariannától, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.
ÚJ JELENTKEZŐK
Az első alkalommal pályázó szolgáltatók közül a szakmai grémium a következő szolgáltatókat találta méltónak a díj elnyerésére:
Ambrózia Étterem, Kazincbarcika
Betekints Hotel, Veszprém
Colosseum Hotel, Mórahalom
Deák Étterem, Sopron
ETO Park Hotel, Győr
Fried Kastély Szálloda és Étterem, Simontornya
Hotel Nemzeti Budapest, Budapest
Hotel Silver Resort, Balatonfüred
Kakukk Étterem, Nyírbátor
Lifestyle Hotel Mátra, Mátrafüred
Liget Wellness Hotel, Szarvas
Park Inn by Radisson Budapest, Budapest
Residence Hotel Balaton, Siófok
Residence Hotel Ózon, Mátraháza
Velence Resort & Spa, Velence
Vital Hotel Nautis, Gárdony
Zenit Hotel Balaton, Vonyarcvashegy
DÍJUKAT MEGÚJÍTÓ PÁLYÁZÓK
Airport Hotel Budapest, Vecsés
Andrássy Rezidencia Wine & Spa, Tarcal
Hotel Aquarell, Cegléd
Barátság Gyógy- és Wellness Szálloda, Hajdúszoboszló
Buda Castle Fashion Hotel, Budapest
Hotel Caramell, Bükfürdő
Danubius Hotel Aréna, Budapest
Gundel Étterem, Budapest
Hunguest Hotel Pelion, Tapolca
Hotel Lycium, Debrecen
Kolping Hotel Spa & Family Resort, Alsópáhok
Promenade City Hotel, Budapest
Ramada Resort – Aquaworld, Budapest

Jelenleg összesen 105 szolgáltató bejáratánál látható a díjazottaknak járó tábla és oklevél.
A 2014. ÉVI PÁLYÁZAT MEGHIRDETÉSE
A Magyar Turizmus Zrt. 2014-ben is meghirdeti a Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot szállodák és éttermek részére. A felhívás február 27-án jelenik meg a szaksajtóban és az MT Zrt. honlapján.
Jelentkezni 2014. február 27. és március 30. között lehet.
Részletek és további információk: minosegidij.itthon.hu
ÚJDONSÁGOK ÉS ÉRDEKESSÉGEK
A 2014. pályázati évtől kezdődően megváltozik a projekt életciklusa, így a pályázatra jelentkező szolgáltatóknál végzendő helyszíni ellenőrzések időintervalluma, a díj odaítéléséről döntő bizottság ülésének időpontja, valamint a díjátadó ceremónia helyszíne és időpontja. Az idei évtől hagyományteremtő céllal a Magyar Turizmus Zrt. novemberi nyílt napján adják majd át az okleveleket és a „Q” táblákat.
A díj az egyetlen kapcsolódási pont az Európai Turisztikai Minőségi Címkéhez
Az Európai Bizottság 2012-ben kezdte meg az Európai Turisztikai Minőségi Címke kidolgozását, melynek célja, hogy Európát minőségi szolgáltatásokat biztosító desztinációként népszerűsítse a kontinensen kívüli piacokon. A címkét 2014-ben tervezik bevezetni. Nemcsak szállodák és éttermek részére lesz elérhető, hanem várhatóan további szolgáltatásokra is kiterjed majd.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?