Állások szűnhetnek meg a termékdíj miatt?

Megadóztatja a túl édes, túl sós élelmiszereket a kormány. Mivel a chipsek, a cukros üdítők, az energiaitalok valóban rombolják az egészséget, ez jó kezdeményezésnek tűnik. Kérdés, hogy a kormány mire fordítja majd a befolyó pénzt - írja a Bors.

Világszerte járványként terjed a gyerekkori elhízás. Hazánkban vezető halálokokként szerepelnek a daganatos, illetve a szív- és érrendszeri betegségek. Szakemberek szerint ezeknek nagymértékben a rossz táplálkozás az oka. A sok só és cukor lassan ölő méreg. A kormány tegnapi ülésén ezért elfogadták, hogy cukor- és sóadót vezetnek be szeptember 1-től, erre már csak a parlamentnek kell rábólintania. Kérdés, valóban jó megoldás lesz-e.

– A túl sós és a túl édes élelmiszereknek komoly egészségkárosító hatásuk van – szögezte le Bense Tamás családorvos. – A túlzott sófogyasztás emeli a vérnyomást, érelmeszesedéshez vezet, a cukor pedig cukorbetegséget, elhízást okoz. A pénznek van visszatartó ereje. Ez persze nem elég, népnevelő programokra lenne szükség. Az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében tudatta: szerintük is fontos az egészséges életmódra szoktatás, de nem az adóztatás a jó módszer. Úgy vélik, az emberek kevesebbet vesznek majd a megadóztatott termékekből, ezért túl nagy bevételhez nem jut az állam. Viszont több feketepiaci termék fogy majd.

Pogány Éda, a Coca-Cola kommunikációs igazgatója sem látja rózsásnak a helyzetet.

– Velünk senki nem egyeztetett. Mi azt hallottuk: a bevétel nem közvetlenül a népegészségügyet szolgálná, hanem az orvosok fizetésemelését. Az energiaitaloknál az ár szinte megduplázódik, ez drasztikus forgalomcsökkenést jelent majd – állítja a szakember.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára, Bélai Krisztina szerint a cukoradó miatt munkahelyek szűnhetnek meg.

– Az édesipar forgalma éves szinten százmilliárd forint, a termékdíj ebből harmincmilliárdot elvihet, ezért munkahelyek szűnhetnek meg – állítja Bélai Krisztina.

Fogarasi László zuglói közértvezető szerint a forgalom nem fog csökkenni, legfeljebb az olcsóbb árut viszik majd.

– A gyerek a csokit ki fogja magának követelni. Energiaitalt főleg a fiatalok és a menedzserek isznak, ők legfeljebb az olcsóbbat keresik majd, és ugyanez lesz a helyzet a chipsszel is. (forrás: Bors)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?