Országos Tourinform találkozó a Balatonnál

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében évente kétszer rendezik meg az országos Tourinform találkozót közel 130 Tourinform iroda vezetőinek. Az idei első alkalommal május 7-én Siófokon, a Hotel Azúr**** szállodában tartott szakmai konferencián találkoztak a Tourinform-irodák vezetői, majd május 8-án tanulmányúton vehettek részt Tihanyban és Balatonfüreden. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással. 

A rendezvényen Boldizsár Péter, a Hotel Azúr**** igazgatója, Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Démuth Pál, Siófok alpolgármestere köszöntötte a résztvevőket. A továbbiakban Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év Tourinformátora díj 2012. évi ezüstérmeseinek, Reider Ernőnének Győrből, és Tóthné Hajdú Mártának Gyöngyösről.

A Magyar Turizmus Zrt. részéről Halassy Emőke, a társaság kutatási csoportjának megbízott irodavezetője adott tájékoztatást a 2012 nyarán lezajlott kutatásról, és a magyarok utazási szokásairól beszélt. Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. balatoni regionális marketing igazgatóságának mb. igazgatója a régió turizmusának jellemzőit ismertette. Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. Hálózati Koordinációs Irodájának vezetője a Tourinform-hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette.

A program további részében Hoffmann Henrik elnök mutatta be a Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület tevékenységét, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség alelnöke adott rövid helyzetelemzést a szövetségről, majd Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója tartott érdekes előadást a vallási turizmusról. Ezt követően Sándor Piroska, a balatonfüredi iroda vezetője, Nagyné Horváth Klára, a balatonföldvári Tourinform vezetője és Baranyainé Máté Marietta, a tihanyi Tourinform vezetője mutatta be irodája működését, és tartott kedvcsinálót a másnapi tanulmányúthoz. A találkozó további részében kötetlen szakmai eszmecserére került sor.

A találkozó második napján a résztvevők Tihany és Balatonfüred nevezetességeit tekintették meg.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak. 2012-ben több mint 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?