Idén „csak” 11 millió eurós veszteséggel számol a Tarom

Egyelőre úgy tűnik, a román állam nem tudja megállítani a Tarom légitársaság zuhanórepülését. S habár a 2014-ben elkönyvelt 25 millió eurós veszteséggel szemben a 2015-re tervezett 11 millió mínusz akár sikernek is elkönyvelhető, a problémák rövid távon ennél sokkal súlyosabbak.

A légitársaság a Wizz Airrel szemben már elvesztette piacvezetői helyét Romániában, most azonban nyakában a belföldi járatok indítását tervező Ryanair is, egy, a közelmúltban kiszivárogtatott audit szerint pedig a Tarom veszteségeinek legszélesebb lefolyója a gépek üzembetartási költsége. Erre az állami légitársaság évente kb. 100 millió eurót költ, de az elemzés szerint a beszerzési összevisszaság miatt minden alkatrészt, részegységet felárral vásárolnak meg, gyakran olyasmit, amire nem is lenne szükség.

Amennyiben az állami tőkeinjekció elmarad – s erre árgus szemekkel figyelnek Brüsszelben –, akkor a meglévő flotta gépei lassan hangárokban fognak porosodni. A gépek felének kora 22 év, 2016 nyarán már kénytelenek lesznek két régi Airbus 310-est kivonni a forgalomból, amelyekhez már alkatrészeket sem gyártanak, s kérdés, hogy a szintén matuzsálemi Boeing 737-esekből hány szállhat még fel jövőre.

A Tarom vezérigazgatója, Christian Heinzmann szerint a kiút három évnél nem öregebb gépek lízingelése lenne, kérdés viszont, hogy a fenntartó közlekedési tárca hajlandó lesz-e erre pénzt adni. Az igazgató számításai alapján az új gépekkel 30 százalékkal csökkenthetnék a fenntartási költségeket.

Az 1989-es rendszerváltás óta minden kormány ügyelt arra, hogy politikai okokból a nemzeti légitársaságot életben tartsa, viszont a most hatalomra került Dacian Ciolos vezette szakértői kormány már sokkal pragmatikusabb.


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?