„A kerékpársport fel tud zárkózni"

Ahogyan a múlt héten megírtuk, egy március elején megjelent kormányhatározat szerint, idén a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítására a költségvetésből 200 millió forint többlet támogatás jut. Az MKSZ a támogatást nem fordíthatja a napi működésre, hanem csak a szövetség sportágfejlesztési stratégiájában meghatározott célokra. Ilyen cél a hazai versenyek színvonalának emelése, az utánpótlás-nevelés, az edző- és sportszakember képzés fejlesztése vagy a kommunikáció javítása. Az infrastruktúra fejlesztése, a pályák építése és színvonalának javítása másik forrásból várható. A támogatás kapcsán dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével beszélgettünk. Ez egy rövid kedvcsináló, a teljes cikket ne felejtse el elolvasni a Turizmus & Vendég áprilisi számában!

Az MKSZ elnöke elmondta, az a kiindulópont, hogy legyen minél több olyan kerékpáros verseny, ami szakmailag megfelelő színvonalon zajlik. A minőségi ugrást az jelzi, ha egy versenyen olyan komoly csapatok és versenyzők vesznek részt, amelyek miatt már a média is megjelenik, fontos továbbá, hogy olyan minőségű legyen maga a "média-produkció" is, hogy az már eladható legyen. Ez után jön az, hogy ezt, mint attrakciót - kerékpáros szaknyelven szólva - "fel kell vezetni", promotálni kell az eseményt megelőző hetekben, hónapokban. Ez már túlmutat egy kerékpárversenyen. Ekkor már - amellett, hogy egy sportesemény - a kerékpár a rendező város/régió/ország az arculatát, imázsát erősítő marketing eszköz. A turisztikai marketinget onnantól kezdve érdekli a sportesemény, amikor annak az országmárka szempontjából is van saját hozzáadott értéke.

Azt nem nehéz belátni, hogy például a francia országmárkának a Tour de France fontos eleme. Ugyanez adja a másik két, klasszikus 21 napos viadal az olasz Giro d'Italia és a spanyol Vuelta d'Espagna jelentőségét. dr. Princzinger Péter szerint az, hogy Magyarországról, rólunk magyarokról mint gondolnak a külföldiek, egy komplex dolog. Elsőre nem a kerékpárra gondolnak, hanem a csodálatos táji értékeinkre, egyedülálló vízkészletünkre, a jó borokra, a gasztronómiára. Az MKSZ elnöke úgy gondolja, mindezekhez a kerékpársport is fel tud zárkózni: a pozitív, vonzó országképhez a kerékpársport is hozzá tud járulni. Ha másért nem, akkor azért, mert olyan tájakon vezet a kerékpár versenyek útvonala, melyeket érdemes fotózni, filmezni. Az így készült anyagok pedig akár használhatóak a turisztikai marketing munkában is.

A magyar városok vezetői és a településfejlesztési szakemberek felismerték az ebben rejlő lehetőséget. A kerékpárversenynek van egy nagyon egyszerű, a dolog lényegéből adódó tulajdonsága: néhány órára vagy néhány napra összeköt olyan pontokat, amik között egyébként nincsen kapcsolat, és ezek így együtt, új formában jelennek meg és jutnak el a "nagyközönséghez". Például Paks, Dunaújváros, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény a Tour de Hongrie-nak köszönhetően óriásplakátokon, sajtótájékoztatókon, TV-spot-okban, on-line média tudósításokban és ki tudja, hány ezernyi megosztás formájában hónapokon keresztül megjelentek, és együtt, egy produkció részeiként szerepeltek olyan "nagyágyúkkal", mint Keszthely, Siófok és Budapest. A versenyt megelőzően, illetve a versenynapokon a televíziós összefoglalók az említett városokat bemutató, rövid imázs filmekkel kezdődtek. Ez olyan érték ezeknek a településeknek, amiért adott esetben fizetni is hajlandóak. Az MKSZ elnöke szerint a kerékpársport és a turisztikai marketing összekapcsolásában bőven rejlik még tartalék - a cél a szinergia hatások maximalizálása a következő években.

Ha kíváncsi arra, hogy a turizmus-vedéglátás szektor és a kerékpársport között milyen az együttműködés, az MKSZ kommunikációjának fejlesztése miképp növelheti az ország vonzerejét és mi köze van mindehhez az utánpótlás nevelésnek, akkor olvassa el a Turizmus & Vendég következő számát! Ide kattintva még előfizethet rá!


Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.
Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra!

Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra! 

Június 15-ig várják a mozaikterveket.
MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei

MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei 

A felhívásra országszerte 13 szakképzési intézményből, közel 50 pályaművel jelentkeztek a 3-7 fős csapatokat alkotó.
Jön a Társasjátékok Éjszakája

Jön a Társasjátékok Éjszakája 

Június 7-én országszerte számos egyedi programmal várják a társasjáték-rajongókat.
Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki!

Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki! 

Ugyanis annyira különleges és sosem látogatható – ha most kitárul a kapuja, érdemes felkeresni.
Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók

Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók 

Világsiker után hazai premier: a festő, akit London, New York és Hongkong is ünnepel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.