A Babette

Természetesen neki is van tisztes, polgári neve, azonban Elisabeth Parragh Patakit, aki egy személyben Magyarországon a Francia Idegenforgalmi Hivatal, mégiscsak úgy ismeri mindenki a hazai turisztika berkein belül: a Babette. Elöljáróban csak annyit, nem volt könnyű rávenni arra, hogy magáról meséljen, ne pedig a francia és a hazai idegenforgalmi helyzetről, a szakmáról.

2ht Egy ízig-vérig francia nő a magyar fővárosban nyilván francia autóval jár.

– Amennyiben a 2-es villamost annak lehet nevezni, akkor igen. Tényleg volt francia autóm, egy Renault 21-es, amíg el nem lopták. De ma is imádok vezetni.

2ht Van-e különbség a magyar és a „hazai pálya” közt?

– Igen, a magyarok sokszor nem tartják be a szabályokat, az azonban a javukra írható, hogy itt mindig megköszönik, ha beengednek valakit. A lámpa villantásával vagy intenek, nálunk ez Franciaországban szinte ismeretlen, a németek pedig még csak nem is hallottak ilyesmiről.

2ht A franciákról különben nincsenek túl jó véleménnyel az idegenek. Azt mondják, nem szólalnak meg más ország nyelvén, és a turistáktól sincsenek „elájulva”.

– Ezek mind sztereotípiák, amelyek ráadásul könnyen cáfolhatók. Akkor beszéljünk a franciák turistaszeretetéről, ha majd itt, Magyarországon is annyian fordulnak meg, ahogy nálunk odahaza, Franciaországban. Bár még 2001-es végleges adatok nincsenek, de a szakmában köztudott, a 2000. évben a pálmát desztinációk tekintetében Franciaország vitte el, a maga 75 millió látogatójával. Ha az emberek rosszul éreznék magukat, ennyien biztos nem fordulnának meg nálunk. Ami pedig az idegen nyelvet illeti: tény, az átlag francia valóban nemigen beszéli más ország nyelvét, sőt tovább megyek, sajnos, kis szállodák, kempingek tulajdonosai szintén csak franciául „perfektek”. Ezért ma az egyik legfontosabb feladat, hogy ezeket a hiányosságokat kiküszöböljék, elsődleges feladat maguk a franciákkal megértetni, hogy érdekük kedves lenni az idegennel és megérteni, hogy mit akar.

2ht Kicsit az idegen szemével látja Magyarországot. Mi az, ami itt tetszik, amit szeret?

– Ahogy reggel és este végigmegyek villamossal a Duna-parton, mindig elgyönyörködöm a főváros fényeiben, szépségében. Emellett Balaton-párti vagyok, az északi oldalt imádom és felette a mediterrán hangulatú Káli-medencét. De ugyanúgy szerelmese vagyok az Alföldnek is, Petőfi verseivel, és a Hortobágyot szintén kedvelem, aminek lelke van. Aztán sorolhatnám: Somogy, Nógrád, a Bakony vidéke – Magyarország gyönyörű kis ország.

2ht És Franciaországban?

– Lille az egyik nagy kedvencem, fenn, északon. Ez a színes, flamand barokk város, amelyet mindig boldogság felkeresni. És van még egy kis település: Saumur, amely egy világos színű kisváros a Loire mentén, csupa vajszínű kőből kirakva, fantasztikus fényhatást adva a házaknak.

2ht Egy francia nővel az öltözködésről, a divatról nem lehet nem beszélni.

– Nos, ma már nem érdekel a divat. Sőt hogy őszinte legyek kimondottan pocséknak tartom, amikben a mai fiatalok járnak. Rossz műbőr cuccok, sok nejlon és nem természetes anyag, műszálak, rémes minták, anyagok. A mai cipők sem tetszenek. Az én világom, ahogy a háború idején öltözködtek a nők, hosszú, sejtelmes ruhákba, nagyon nőiesen. Persze azért nem háború korabeliek az öltözeteim, én is ma vásárolok a boltokban, butikokban. Csak nagyon megválogatom, mit veszek. Ráadásul lelkiismeret- furdalásom van, ha ruhára költök. (Ha könyvet, akkor sosincs.) Magyarországon éppen annyiszor veszek holmikat, mint Franciaországban. Cipőt mindig Párizsban, mert ott sokkal olcsóbb.

2ht Hogy lehet valaki különben ilyen sovány?

– Egyszerű: alig eszem. Öszszevissza, és azt is nagyon keveset. A hivatalomban egyedül dolgozom azon, hogy tízmillió magyarnak kedve legyen felkerekedni, és célpontként felkeresni Franciaországot. A soványság titka ez az embertelenül nehéz, szép, ám szinte megoldhatatlan feladat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?