A Facebook, mint hatékony marketingeszköz

A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.

A Facebook a kkv-k legnépszerűbb marketingeszköze és 2020 abszolút nyertese. A válaszadók 83 százaléka használja, 4 százalékponttal többen, mint egy évvel korábban. Idén először a leghatékonyabb eszközök listáját is a közösségimédia-óriás vezeti. Mi több, a koronavírus okozta nyomás hatására használt eszközök listáján is a Facebook áll az élen.

„Túszul ejtette a cégeket a Facebook, és egyre több befektetést követel, egyre több profitot visz el, egyre kisebb eredményekért. Ennek ellenére is számottevően, 7 százalékponttal erősödött iránta a bizalom. Ez olyan, mintha Stockholm-szindrómában lennének a cégek” – véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint ennek az a magyarázata, hogy ma még mindig alacsony áron lehet a Facebookon hirdetni. Így azok a vállalkozások, melyek elkezdik használni, pozitívan csalódnak az eredmények láttán. Azonban a szakember óvatosságra int: veszélyes csak a Facebookon hirdetni, mert kiszolgáltatottá teszi a vállalkozást.

Az év meglepetése az Instagram, amely a legnagyobb, 10 százalékpontos növekedést produkálta, és ezzel a harmadik a listán, eggyel javítva a tavalyi eredményen.

Az „Insta” azért vonzó a kis cégeknek, mert még nagy az organikus elérése, a közönség még aktív, a hirdetési funkciók pedig egyre jobbak. Emellett könnyű rá tartalmat fejleszteni, elég hozzá egy jó fotó. Ez egyszerűbb, mint elkészíteni a Facebookra egy videót vagy megírni egy szöveges posztot – magyarázza Wolf Gábor.

A listát elnézve szembetűnő a tartalommarketing-eszközök erősödése. A Facebook és az Instagram mellett erősödött a blog és a hírlevél. A koronavírus-nyomás hatására egyre többek vágtak tartalomkészítésbe, vélhetően ezzel pótolva a személyes találkozókat és a rendezvényeket. Szemmel láthatóan megszaporodtak a céges tartalmak, online videók, élő bejelentkezések, hírlevelek és szöveges posztok szinte minden felületen – mondta Wolf Gábor.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2020

1. Facebook
2. Honlap
3. Instagram ↑+1
4. Ajánlás ↓–1
5. Google
6. Blog ↑+1
7. Keresőoptimalizálás (SEO) ↓–1
8. Hírlevél ↑+1
9. Ajánlatkészítés ↓–1
10. YouTube

A koronavírus átrendezte a hatékonysági sorrendet

Hatékonyság szerint vizsgálva, a Facebook első alkalommal került az első helyre, maga mögé utasítva az ajánlást. „A Facebook mára megkerülhetetlen tényezővé vált. Világszerte 2,7 milliárd felhasználó érhető el rajta, eszeveszett tempóban fejlesztenek újabb és újabb hirdetési eszközöket. Ez óriási lehetőségeket jelent a kis és közepes cégeknek, mert az új eszközök kezdetben nagyon hatékonyak. Akik először kezdik használni az új lehetőségeket, azok nagyon jó eredményeket érhetnek el. Ez a gyorsaság a kkv-k legfontosabb versenyelőnye, ezért érdemes mindig kipróbálni és bevetni az újdonságokat” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

A harmadik leghatékonyabbra értékelt eszköz a networking lett, mely három helyet erősödött az egy évvel korábbihoz képest, ami szintén meglepte a szakembert: úgy tűnik, hogy számos vállalkozás ezen a módon váltja ki például az üzletkötők munkáját vagy a személyes találkozásokat.

Ugyancsak váratlan, hogy négy helyet előre ugorva hetedik az árösszehasonlító oldal, mely először került a top 10 közé, ami nagy valószínűséggel összefügg a Google Shopping magyarországi elindulásával és térnyerésével.

A kkv-marketingeszközök sorrendje hatékonyság szerint 2020

1. Facebook ↑+1!!!
2. Ajánlás ↓–1
3. Networking ↑+3
4. Google ↓–1
5. Honlap ↓–1
6. Webshop ↓–1
7. Árösszehasonlító oldalon megjelenés ↑+4
8. Hírlevél ↓–1
9. SEO ↓–1
10. Instagram ↑+3

Módszertan

Online, önkitöltős, kérdőíves, kvantitatív kutatás a Marketing Commando Facebook-követőinek és hírlevél-feliratkozóinak körében. Elemszám 1140 fő. Az adatok elemzése statisztikai módszerekkel történt. A felmérés nem reprezentatív. A mintavétel 2020 novemberében történt. A kutatás 2009 óta évente kerül elvégzésre.

Forrás: Store insider


Színes madarakkal repülünk idén a Szabadság Szigetére

Színes madarakkal repülünk idén a Szabadság Szigetére 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.
Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben

Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben 

Mindezek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban.
Művészeti pályázat Tokajon

Művészeti pályázat Tokajon 

A világörökségi ranggal büszkélkedő borvidék helytörténeti jeleneteit, kulturális jelképeit ábrázoló művészi mozaikok tervezésére írt ki pályázatot Tokaj Város Önkormányzata.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.