Beszáll a Google a Turisztikai Desztináció Menedzsmentbe

A Google ingyenes térképes szolgáltatása, a Maps keddtől bővített magyar tartalommal érhető el, Google Térkép néven. Aki mostantól  ezen keres magyarországi turisztikai szolgáltatót, az a Magyar Turizmus Zrt. által összegyűjtött több mint 26 ezer szolgáltató adatait tartalmazó turisztikai adatbázisban kereshet.

A Google Térképen  keddtől nemcsak címekre kereshetünk és útvonalat tervezhetünk, hanem üzleteket, cégeket, éttermeket is megtalálhatunk. A cégtulajdonosok a Helyi Vállalkozások Központja segítségével helyezhetik el saját üzletüket a Térképen, míg a felhasználók saját térképeket hozhatnak létre, amelyeket megoszthatnak barátaikkal vagy akár az egész világgal. A szolgáltatás a maps.google.hu, illetve a terkep.google.hu címeken érhető el.

A Google Térkép elfér a zsebünkben, hiszen magyar nyelvű mobiltelefonos verziója, a „Google Térkép mobilhoz” alkalmazás is letölthető a www.google.hu/gmm weboldalról. Mivel a szoftverbe épített Google Koordináták szinte azonnal képes meghatározni pillanatnyi tartózkodási helyünket, segítségével akár a lehető legközelebb eső vállalkozásokat és szolgáltatókat, például egy patikát vagy egy élelmiszerboltot is megkereshetünk, illetve mobiltelefonunkról közvetlenül fel is hívhatjuk azokat.

A program utazás közben is jól használható – megtekinthetünk minden lényeges információt, ami a Google Térképen az adott országra vagy városra vonatkozóan megtalálható. A Google Térkép a következőkkel segíti az ügyfelek és a cégek egymásratalálását:

• Helyi keresés – ezentúl, ha a google.hu-n keresünk egy szolgáltatást a városnév megadásával, akkor a keresési találatok között a Google Térkép adatai is megjelennek, illetve ezzel egy időben a térképen is kereshetővé válnak a cégek. Ha például begépeljük a „pizza Budapesten” kifejezést, a fővárosban található pizzériákról kapunk egy listát, amelyeket egy-egy gombostű jelez a térképen.

• Helyi Vállalkozások Központja – segítségével minden vállalkozás szerkesztheti, frissítheti saját, Google Térképen megjelenő adatait. Például megadható az elfogadott fizetési mód, nyitva tartás, telefonszám és weboldal címe, de akár videók és fotók is feltölthetők. Ráadásul az elemzési funkció révén a vállalkozások hasznos információkat tudhatnak meg a cégük iránt érdeklődő internetezőkről. A BKV szeptemberben frissített menetrend-információi is segítik az internetezőket abban, hogy a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban eljussanak a céljukhoz.

„A magyar internetezők több mint 90%-a vásárlás előtt online tájékozódik, azonban a legtöbb esetben maga a vásárlás még nem az interneten történik. Ezért is fontos egy vállalkozás számára, hogy a Google Térképen egyszerűen és gyorsan megtalálható legyen a potenciális vásárlók számára” - mondta Peresztegi Zoltán, a Google magyaroroszági üzletfejlesztési vezetője.

A Google Térképen található vállalkozásokhoz az adatbázist a Magyar Turizmus Zrt, a Magyar Telefonkönyv Társaság és a Port.hu biztosította.

A bejelentés kapcsán Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója elmondta: „Aki mostantól a Google térképén keres magyarországi turisztikai szolgáltatót, az a Magyar Turizmus Zrt. által – a www.itthon.hu portálon üzemeltetett – Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) szolgáltatóit is megtalálja a Google Térkép szolgáltatás keretében. A hazai turisztikai szektor legátfogóbb adatbázisában több mint 26 000 turisztikai szolgáltató adatai – 8 800 szálláshely, 5 000 vendéglátó-ipari egység, 6 000 látnivaló, 1 800 szabadidős lehetőség és ezernél is több esemény és kiemelt ajánlat – közül válogathatnak az érdeklődők, akár összetett kereséssel is. A Magyar Turizmus Zrt. számára kiemelten fontos a Google keresőiben és minden, a Google által üzemeltetett portálon való megjelenés annak érdekében, hogy a NETA-ban található információk még nagyobb nyilvánosságot élvezzenek, a felhasználók lehető legszélesebb köréhez jussanak el.

Az itthon.hu idei látogatásainak 57%-a (közel 600 ezer látogatás) érkezett a Google organikus kereséseiből. Az MT Zrt. optimalizált tartalmainak köszönhetően ez a hatalmas forgalom egyenesen a szolgáltatók adatlapjaira vezet, így a látogatók közel 40 ezer különböző ún. landing page-re érkeztek. Az MT Zrt. adatbázisának képei a Google képkeresőjében is előkelő helyen szerepelnek, illetve az adatok részben már eddig is megjelentek a térképi találatok között. A Zrt. idén nyáron indította el a YouTube/Hungary csatornát, melyet a korábbi kezelő/regisztrátor Google Magyarország bocsátott a Társaság rendelkezésére. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a Google Local szolgáltatás bejelentésével egy időben publikálja a YouTube/itthonotthonvan csatornáját, melyen az MT Zrt., illetve a felhasználók által feltöltött videofilmek segítségével népszerűsíti a hazai turisztikai célpontokat.”

A Google a mai napon azaz kedden az esemény kapcsán egy fotópályazatot hirdet, Mutassuk meg Magyarország rejtett kincseit a világnak! címmel. A pályázat célja, hogy hazánk kevésbé ismert természeti, építészeti és kulturális kincseit népszerűsítse. A fotókat szeptember 29-től október 31-ig lehet feltölteni a Panoramio oldalára. A legjobb 50 képre november 9. és 22. között lehet leadni a szavazatokat a verseny honlapján.

A szavazás győztesének nyereménye egy kétszemélyes hosszú hétvége a Magyar Turizmus Zrt jóvoltából. 

Google Térkép: http://terkep.google.hu , http://maps.google.hu

Google Térkép mobilhoz: http://www.google.hu/gmm

Helyi Vállalkozások Központja: http://maps.google.hu/lbc



Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.