Kocsma és áruház lesz a templomokból Londonban

Egyre több templomot alakítanak át pubbá, fényűző otthonná vagy épp élelmiszer-áruházzá Nagy-Britanniában a vallás folyamatos visszaszorulása és az épületek magas fenntartási költségei miatt.

Kívülről szemlélve Észak-London egyik templomát, csupán a kiszűrődő popzene és a söröshordók garmadája árulkodik arról, hogy az épület nem vallási célokat szolgál. Az 1902-ben emelt templom külseje semmit sem változott, ám belül már egy ír pub üzemel. Az oltár helyén hatalmas bár magasodik, a padokat fehér asztalok, zsámolyok és szerencsejáték-automaták váltották fel.

"Ha ez templom lenne, akkor mindössze egy-két ember lézengene itt, de péntekenként és szombatonként ez a hely bizony tömve van" - mondta egy helyi építőmunkás, hozzátéve, hogy egyfajta tiszteletet érez az épület iránt. "Nem bánom, ha lerészegednek az emberek, de annak nem örülnék, ha összekaristolnák az oszlopokat" - mondta. A vallás évek óta visszaszorulóban van Nagy-Britanniában és a templomokat felügyelő szervek egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy újragondolják a nagy méretű és hatalmas fenntartási költségekkel járó ingatlanok sorsát.

Az anglikán egyház szigorú szabályokkal rendelkezik a templomok utóéletéről. Ezek értelmében egy épületet csak akkor lehet eladni, ha az illetékes bizottság jóváhagyta az ingatlan jövőbeli használatára vonatkozó terveket. "A templomokat nem lehet erotikus boltokká, szerencsejátékra alkalmas helyekké és ehhez hasonló dolgokká alakítani" - magyarázta Jeremy Tipping, az anglikán egyház illetékese. Mindezek ellenére számos templomtulajdonos megkapta már a jóváhagyást, amelynek eredményeként Manchesterben mászóközpontként, Bristolban artistaképzőként, más városokban pedig szikh templomként, élelmiszer-áruházként és könyvtárként született újjá egy-egy templom.

Az anglikán egyház mintegy ötszáz templomot bontatott le 1969 és 2011 között, illetve több mint ezer épület felszenteltségét szüntették meg és adták el, illetve bérbe az ingatlanokat. A hajdani templomokat legtöbbször otthonokká alakítják át: Londonban például héthálószobás, medencés házat varázsoltak egy korábban vallási célt szolgáló ingatlanból, amelyet tavaly 50 millió fontért (18,5 milliárd forint) árultak.

Forrás: Élelmiszer Online/MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?