Közel ezer fő vett részt az MTÜ által szervezett borkurzuson

A Magyar Turisztikai Ügynökség kóstoló tréningsorozatot szervezett az MTÜ Borkollégium standon az OMÉK kiállítás keretében. A borkurzusok során közel ezer fő sajátította el a szakszerű borkóstolás alapismereteit. A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium által közösen szervezett program célja volt, hogy a borkóstolási alapismeretek átadása révén minél szélesebb körben elterjedjen a kulturált borfogyasztás szemlélete.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium az öt napos kiállításon napi négy alkalommal tartott borismereti programot. A tréningeket a Borkollégium elismert, nemzetközi borakadémikus előadói vezették a boriskola oktatási anyagai alapján, köztük Mészáros Gabriella, a magyarországi boroktatás egyik úttörője.

Az előadásokat ingyen, de előzetes regisztrációhoz kötve hallgathatták meg az érdeklődők. A 60 perces oktatásokon kötetlen hangulatban, 4 kiváló magyar boron keresztül ismerkedhettek meg a látogatók a borkóstolás alapjaival.

Az öt nap során 13 borvidék összesen 38 bora került terítékre. Az oktatók minden kurzuson végigvezették az érdeklődőket a legkülönbözőbb borstílusokon - kurzusonként más-más négy bor által –, a pezsgőktől a könnyű és testesebb fehéreken, illetve vörösökön át a desszertborokig.

A kóstolók során a borok történetének elmesélése által a hallgatóság közelebb kerülhetett az egyes régiók gasztronómiájához, kultúrájához is. A kóstolt borok segítségével a hazai borvidékekről és azok turisztikai vonzerejéről is szó esett, ezzel is népszerűsítve a magyar vidék turisztikai értékeit is. 

Az MTÜ bor- és gasztromarketing tevékenységének egyik kiemelt célkitűzése, a kulturált borfogyasztás és az egyedi gasztronómiai kínálat nyújtotta élmény értékelésének elérése. Cél, hogy Magyarországon a fogyasztók magukénak érezzék a hazai kulináris kultúrát, beleértve a borokat, megismerjék melyik földrajzi régióhoz mely borstílusok köthetők.

A kurzusok közt lehetőség nyílt az ország gasztronómiai kínálatába is betekintést nyerni, hiszen az MTÜ standja mellett megtalálhatóak voltak együttműködő partnerük, a Stílusos Vidéki Éttermiség faházai, amely egyesület tagéttermei az OMÉK-on megjelenő kistermelők alapanyagait felhasználva alkották meg ételeiket.

A stand vonzerejét Torzsa Gabi és Horváth György akusztikus produkciója növelte, akik a tréningek között élő zenei aláfestést nyújtottak. Az információgazdag előadások, a kiváló minőségű borok és a Borkollégium nyomtatott útmutató anyagai mellett a zenei élmény is hozzájárult ahhoz, hogy a látogatók inspirációt kapjanak a magyar borok és borvidékek további felfedezéséhez.


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.