Egymilliárd ember nem használ WC-t

A világon minden harmadik ember számára elérhetetlenek a normális higiéniai körülményeket biztosító szaniterek. Ennek ellenére a nyugati világban csak meglehetősen kevesen vannak tisztában a probléma súlyával. Ez a megállapítás egy, a Tork megbízásából készített felmérésben olvasható, mely a WC Világnapja alkalmából készült. 

A WC Világnap célja, hogy felhívja a figyelmet a higiéniás viszonyok fejletlenségére és a WC-hiány világszerte tapasztalt problémájára – egy problémára, mely milliók életét követeli minden évben.

Becslések szerint jelenleg a Föld népességének több mint egyharmada, vagyis körülbelül 2,5 milliárd ember nem fér hozzá normális higiéniás körülményeket biztosító WC-hez. Sőt, több mint egymilliárd ember egyáltalán nem használ WC-t és a szabadban végzi a dolgát. A megfelelő higiéniai hiánya növeli bélférgek és az olyan betegségek terjedésének esélyét, mint a kolera vagy a hasmenés. Minden huszadik másodpercben meghal egy gyermek a nem megfelelő higiéniai körülmények miatt. A probléma leginkább Dél-Ázsiát és Afrika déli részét sújtja. A tisztaság hiánya tulajdonképpen egyike azoknak az okoknak, melyek a legtöbb ember életét veszik el világszerte.

Az emberek többsége nem is tud a problémáról

Annak ellenére, hogy milliók halnak meg minden évben a higiénia alacsony szintje miatt, a nyugati világban csak meglehetősen kevesen tudnak a probléma súlyáról és következményeiről. Az említett kutatásban nyolc ország (beleérte több nyugat-európai országot, az Egyesült Államokat és Oroszországot) 8205 válaszadóját kérték meg olyan globális problémák aktualitásuk szerinti rangsorolására, mint a HIV/AIDS kór, az élelmiszerhiány, az ivóvízhiány és a higiénia alacsony szintje. Nyolcból hat országban a higiénia hiánya az utolsó, míg a másik kettőben utolsó előtti helyre került. Másképp megközelítve, a válaszadók úgy gondolták, hogy a tisztaság hiánya jelenti a legkevésbé komoly kihívást az összes probléma közül.

Azt, hogy a nyugati világban csak ilyen kevesen képesek felmérni a higiénia hiányából fakadó gondok komolyságát többek között az okozhatja, hogy számunkra egyszerűen természetesnek tűnik a tiszta vízhez és a WC-hez való hozzáférés. Reméljük, hogy a WC Világnap segít rávilágítani arra a tényre, hogy a világ népességének nagy része számára nem áll rendelkezésre tiszta víz és WC”, hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a Tork képviseletében.

Hihetetlen különbségek

Miközben a Föld több millió lakója számára a tiszta víz és a higiénia elérhetetlen, a fejlett országok polgárai háztartásonként átlagosan 1,5 WC-t használnak, ráadásul naponta gyakran 2-3 különböző WC-t is igénybe vesznek. A fejlett államokban 10-ből 9 ember jó, a WC használatához kapcsolódó, tisztálkodási lehetőségekkel bír. Az Egyesült Államokban ötből egy háztartásban három vagy több WC-t is találunk. 

A felmérés részletei

A felmérés 8205 válaszadó segítségével készült el nyolc ország bevonásával. Ezek: Svédország, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Lengyelország, Oroszország, Hollandia és az Egyesült Államok. A kutatást a Tork megbízásából a Cint piackutató intézet hozta tető alá 2012 szeptembere és októbere között.

Részletek a WC Világnapról

Az első WC Világnapot 2011-ben hirdette meg a WC Világszervezet. Cégekkel, szervezetekkel és kormányhivatalokkal karöltve a WC Világnap célja minden évben, hogy rávilágítson, milyen problémákat okoz az alapvető higiénia hiánya világszerte.

Töltse éjszakáját luxus közvécében 130 dollárért!

Osakában 130 dollárért kínálnak egy éjszakát egy hotelszobává alakított nyilvános illemhelyen. A 22 négyzetméteres, luxus berendezésű szobában egy zuhanyzó, ágy, és egy saját, különálló fürdőszoba található. Az osakai Nakonashima Parkban található toilet mindez alatt továbbra is működik. A vendégek számára minden hang tökéletesen hallható.

Tatzu Nishino, egy kortárs japán művész változtatta a nyilvános WC-t egyágyas hotelszobává az Osaka Canvas Project művészeti esemény keretén belül.

Nem az Ön ízlése? Sok ember számára viszont mégis csábító lehet, hiszen a hotel máris telítve van az esemény teljes ideje alatt.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.