A tervek szerint 5 évre zár be az 1-es terminál

A légiközlekedés „fekete napján”, február 3-án a Budapest Airport 1-es termináljának is megpecsételődött a sorsa. A bezárásról tartott sajtótájékoztatót Hardy Mihály, a BUD kommunikációs igazgatója, Jost Lammers vezérigazgató és Kam Jandu légiközlekedési igazgató. A Budapest Airport 1-es terminálja május 29-én zár.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, hogy a MALÉV csődjének következtében történő költségcsökkentés része a T1 május 29-i bezárása, hiszen a jelenlegi légiforgalmat a 2-es terminál is kielégíti. A BUD megtakarítása a T1 bezárása révén kb. 240 millió forint. Az 1-es terminál utasforgalmának szüneteltetését körülbelül 5 évre tervezik – amit persze igyekeznek rugalmasan kezelni –, ugyanis előrejelzések szerint 2017-re éri el a budapesti légiforgalom a 2011-es csúcsévet, amikor 8.9 millió utas (ebből 3.2 millió MALÉV utas) fordult meg a Budapest Airporton.

Visszaesések

Kam Jandu légiközlekedési igazgató beszámolt arról, hogy 2011-ben a Budapest Airport légiforgalmának 26%-át a fapados, 74%-át (ebből 50% MALÉV) a hagyományos légitársaságok tették ki, azonban idén ez jelentősen átalakult: 54%-ot tesznek ki fapados, 49%-ot a hagyományos légitársaságok, és a követlező 5 évben várhatóan ez az arány marad is. Bár a MALÉV csődjével sok desztináció kiesett, elmondható, hogy az új légitársaságok megjelenése, a célállomások számának kibővítése és a járatsűrűség-növelés következtében ma számos kieső úti cél újra elérhető: míg tavaly nyáron 33 légitársasággal 92 desztinációt érhettek el az utasok, addig idén nyáron 87 célállomás érhető el 36 légitársaság járatain, ám a gépmozgások tekintetében még így is 38%-os a visszaesés, és az összutasszámot tekintve is 13%-os csökkenést jósolnak az idei évre. Kam Jandu szerint egy kisebb, megfelelő méretű helyi légitársaságra lenne szükség, azonban reálisan nézve a közeljövőben nem látják ennek az esélyét. A BUD így lemarad a bécsi és prágai repülőtérrel folytatott regionális versenyben is.

Mivel a Budapest Airport 2012-re tervezett bevételeinek fele kiesett, ezért számos projekt törlésére vagy halasztására került sor. Az új MALÉV központ felépítésének munkálatainak kezdését 2012-re tervezték, természetesen ezt a projektet törölték, de a BUD Cargo City szintén 2012-re tervezett megvalósítását is 2 évvel elhalasztották.

Továbbra is használatban

Az 1-es terminál azonban nem zár be teljesen, csupán az utasforgalom szünetel: a két szárnyépületben folyó adminisztrációs és hatósági munka továbbra is az épület irodaházaiban fog folyni, éppen ezért szigorú biztonsági ellenőrzések során csak a dolgozók juthatnak be ide. A terminált megőrzik eredeti állapotában és a műszaki rendszereket is folyamatosan karban tartják, így a jövőbeni újranyitással kapcsolatos munkálatok körülbelül 3 hét alatt lezajlanak.

Utastájékoztatás és az utolsó járatok

A bezárásról kiterjedt kommunikációs utastájékoztató kampánnyal készülnek plakátokkal és hangosbemondóval, a hosszú távú parkolóban hagyott autókat pedig díjmentesen átszállítják a 2-es terminálra azoknak az utasoknak, akik még a T1-ről repültek el, viszont a bezárás után már a T2-re érkeznek vissza.

Az utolsó járatok 2012. május 29-én a 20:25-kor induló Wizz Air Bariba és a 21:30-kor felszálló Germanwings Stuttgartba tartó járatai lesznek. Az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air járatok kiszolgálása a T2-n május 30-án 06:00 órától kezdődik meg.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?