Még több külföldi vendéget szeretne szállodájában?

Optimalizálja honlapját okos telefonra! - javasolta Gál Péter, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft., tanácsadója a Turisztikai Menedzserek Szövetségének keddi, budapesti rendezvényén.

Az utazók végső utazási döntéseiket 71%-os arányban az interneten szerzett értesülések birtokában hozzák meg. A szálláshely kiválasztása során döntő szerep jut a szolgáltató saját weboldalának; a saját oldalban bíznak az utazók leginkább. Ha egy foglalási oldalon is keresztül is veszik a szállást, 29%-ban ellátogatnak a szálloda honlapjára a vendégek a végső döntés meghozatala előtt.

A döntés előtti online tájékozódás során a magyar utazók döntő hányada asztali gépen vagy laptopon böngészik, de egyre inkább feljövőben vannak az okos telefonok. A BDO által tavaly elvégzett felmérés szerint 2011-ben a felnőtt lakosság 18%-a bírt ilyen ketyerével. Ezen belül is legnagyobb arányt az üzleti utazók képviselik, arányuk a 2009 óta vizsgált időszak során folyamatosan nőtt. Ahogy nőtt két-két, példakánt felhozott vidéki illetve fővárosi szálloda mobilról érkező látogatottsága is. De míg egyiküknél a látogatottság növekedése forintokra vált, addig egy másik vizsgált ház esetében semmi sem csorgott a kasszába.

Nem elég csak úgy elkészíteni a honlap mobilra alkalmazott változatát. Jó benyomást kell tenni a felhasználóra, melyből későbbi visszatérés, de akár azonnali foglalás is lehet - hangsúlyozta Gál Péter. Az oldalnak gyorsnak kell lennie, a navigációnak egyszerűnek, a gombok és szövegek pedig úgy látszanak, ha kellően nagyok és túl sok sincs belőlük - tette hozzá. További segítség az így létrehozott okos telefonos honlap alakításához, ha a szálloda folyamatosan méri a látogatói szokásokat.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?