Megállapodott a hitelezőkkel a Ramada Hotel üzemeltetője

Megállapodott hitelezőivel a balatonalmádi Ramada Hotelt üzemeltető Aurora Hotels Kft., így hamarosan lezárulhat a csődeljárás - erősítette meg a Hunyadi Válságmenedzser és Felszámoló Zrt. vagyonfelügyelője az MTI értesülését.

Kungli Zoltán emlékeztetett: a négycsillagos balatoni szálloda üzemeltetője tavaly novemberben jelentett csődöt, a hitelezőkkel azonban január első hetében sikerült megkötni a csődegyezséget. Az eljárás alatt a 210 szobás, 12 emeletes szálló zavartalanul üzemel - tette hozzá.
A Ramada Hotel 2011 óta küzd fizetési gondokkal: a szálló korábbi üzemeltetője, a Wossala Hotels (WH) Kft. 2011 júliusban került felszámolás alá. A felszámolás alatt álló hotelt az Erste Leasing Zrt. vásárolta meg 2011 decemberben. A kijelölt felszámoló akkor azt közölte, hogy az üdülési használati jog tulajdonosaival az új üzemeltető szerződést köt, az Erste Leasing Zrt. a szálló szakmai menedzsmentjéből alakult cégnek lízingbe adja a hotelt.
A 2005-ben teljesen felújított szálloda csaknem 20 ezer négyzetméteres területen áll. A szálloda rekonstrukcióját a WH Kft. az Erste Banktól felvett 2,9 milliárd forintnak megfelelő svájci frank alapú hitel segítségével valósította meg. A felszámolást az indította el, hogy 2009 szeptemberében felszámolási eljárás megindítására vonatkozó keresetet nyújtott be egy szállító a kft.-ből kivált kisebb szervezeti egység, a Prémium Consult Kft. ellen, négymillió forintos követelés miatt. A keresetet a bíróság első fokon elutasította, a Győri Ítélőtábla azonban helyt adott a keresetnek. Mivel a Wossala Hotels Kft. felelős volt a kivált cég tartozásaiért is, ezért az ítélőtábla elrendelte a 2002-ben alapított cég felszámolását.
A nyilvános cégadatok szerint a 2011 júliusban létrehozott Aurora Hotels Kft. jelenleg 78 dolgozót foglalkoztat. A társaság 2011-ben 121 millió forintos nettó árbevételt, és egymillió forintot meghaladó nyereséget ért el. A 2012-es évet 606 millió forint árbevétel mellett 147 millió forint veszteséggel zárta.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.