„Nem tovább szeletelni akarjuk a tortát, hanem hozzátenni”

Abból is a nagyobbik típus, a 300-as landolt kedden ólomszürke ég alatt, élénk oldalszélben a ferihegyi betonon. Fedélzetén 80%-os foglaltsággal, ami már annyi utas a 364 üléses nagyvason, hogy az eddig közlekedő A330-asba, csak akkor fért volna bele, ha Michael Ryanair O'Leary egykori lázálma az álló utasokról az egész légiközlekdési ágazatban elterjed.

De szerencsére ennek híre-hamva sincs, és ha lenne is ilyen, az Emirates pont nem az a légitársaság, amelyik belemenne ekkora dőreségbe. Egyik ékes bizonyítéka ennek, hogy az öt és fél órás Dubaj-Budapest útvonalon is három osztállyal - turista, üzleti és első - repülnek; 310, 42, 12 ülés felosztásban. Ezzel heti 5096-ra nő az értékesíthető helyek száma.

Van mit eladni, de nem tűnt stresszesnek sem Thierry Aucoc, a légitársaság Európáért és Oroszországért felelős elnökhelyettese, sem pedig Horváth Gábor, a légitársaság magyarországi igazgatója. A hallgatóság megnyugtatására elmondták: 78,5%-os átlagos töltöttség mellett tavaly 150 ezer utast reptetett az Emirates Dubajba illetve azon keresztül a Dél-Kelet-Ázsia-Ausztrália vonalon. Az átszálló és továbbutazó utasok aránya 60-40% - tudtuk meg Horváth Gábortól. Ez a negyven százalék is vélhetően benne foglaltatik abba a 14 millió turistába, aki Aucoc tájékoztatása szerint tavaly a Dubajt felkereste. Horváth megtoldotta azzal, hogy a ki- és beutazók aránya 50-50%; évszakos váltásban. Télen inkább innen repül a nép kifele, nyáron meg az ellenkező irányban. Különösen népszerű a dubaji átszállás az ausztrálok és indokínai turisták körében. Számuk jelentősen megnőtt a járat egyéves fenállásának kezdete óta. A növekedésüket az is segíti, hogy az Emirates által egyre alaposabban behálózott térségben Budapesttől Bécsen és Prágán át Varsóig bárhova érkezhetnek a jellemzően közép-európai körúton résztvevő turisták. Különben is „Budapest fantasztikus belépési pont Közép-Európába” - kenegette hájjal Thierry Aucoc a hazai turizmust.

A Budapest Airportot pedig azzal vette le a lábáról, hogy légitársasága negyedévente jelentkező, belső használatra készített repülőtér-értékelésben legutóbb a Ferihegy vitte el a pálmát a világ összes, az Emirates által repült reptere közül. A reptérnek, de akár a magyar légiközlekedésnek is - mint azt Horváth Gábor kifejtette - ünnep volt a keddi nap, mert menetrend szerint ekkora gép még nem közlekedett. Nem számítjuk ide az El Al színeiben olykor nyaranta charterként feltűnő Boeing 747-400-ast - mondta érdeklődésünkre Kam Jandu, a BUD kereskedelmi igazgatója.

Ráadásul az Emirates az első, amelyik Budapestről szintén menetrend szerint első osztállyal közlekedik. Van rá igény - nyugtatott Horváth. Elárulta, hogy a korábbi háromosztályos A330-as bejelentését követően szinte azonnal megérkezett hozzájuk az útvonal első, az osztályra szóló foglalása. Hozzátette: a business class iránt olyan igénynövekedést látnak, amit a korábbi típussal már képtelenek lettek volna kielégíteni. Szintén nőtt az ún. belly cargo kapacitás; a 330-ason összesen 3 700 tonnát szállítottak Budapestről/re; a tripla hetessel ugyanez járatonként 20-22 tonna lehet, akár több mint az eddigi duplája.

Arra a kérdésünkre, hogy nem tart-e attól a légitársaság, hogy a kapacitások ilyen mértékű növelésével túlkínálat keletkezik a point-to-point és az Öböl térségébe irányuló átszálló forgalomban, mind Horváth Gábor, mind pedig Theirry Aucoc nemmel válaszolt. Mint Aucoc kifejtette: társaságuk nem a tortát kívánja tovább szeletelni, hanem hozzátenni minőségi kínálatukkal. Aucoc felhívta a figyelmet: a világ lakosságának 80%-a él 8 órán belüli útra Dubajtól. Szintén felmerült a kérdés, hogy vajon csak azokon a napokon közlekedik-e a 777-es, amikor a foglalások mértéke is indokolja? „Minden nap a 777-es repül” - felelte Horváth Gábor. 


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.