Ünnepekkor különösen népszerűek a magyar márkamúzeumok

A Szamos, a Törley és a Zwack múzeumai jelentős növekedést értek el.

2017 különösen fontos év volt mindhárom patinás magyar márka múzeumának az életében.

A Zwack Múzeum a megszokott kiállítás mellett egy új szolgáltatással bővítette a palettáját: így már a nagyközönség is betekintést nyerhet a gyógynövénylikőr-készítés hagyományaiba és a család legféltettebb kincsének, az Unicum évszázados, titkos receptjének egyes összetevőire is fény derül! Mint Szájbely Ernő, a látogatóközpont vezetője elmondta, a tavalyi évben megnyitott Füves bárral egy több éve folyó megújítási programot zártak le, ennek sikerét pedig az idei Gastro Design Awardon a 40 fő feletti zárt vendéglátóegység kategóriában elnyert bronz díj igazolja.

Korábban Esztergomban működött, de alig két évvel ezelőtt a fővárosba költözött a Szamos Csokoládé Múzeum, ezzel a Szamos család régi álma valósult meg. „Mikor megnyitottuk az új üzletünket a Kossuth téren, az emeleti rész méltónak tűnt az új, már kiegészített gazdag gyűjtemény bemutatására” – mesélte Törőcsik Ágnes a Szamos művészeti vezetője. Hat évvel ezelőtt a marcipán termékek mellett a csokoládé irányába mozdult el a márka, ezt a vonalat erősíti a csokoládé iskola, illetve a múzeum megnyitása is. Míg az egyikben a csokoládékészítés gyakorlatával ismerkedhetnek meg gyakorlatban, addig a múzeumban a korabeli eszközöket és a kakaóbab termesztésétől a feldolgozásig tartó folyamatot nézhetik meg a látogatók. „A csokoládé iskola már három helyen működik, egyre növekszik a népszerűsége, bízom benne, hogy a múzeummal is így fog történni" – mondja Törőcsik Ágnes. Szeptemberben elindították a vezetett csokoládé élménytúrákat, ahol a múzeum alapos megismerésén kívül csokoládéöntéssel, szezonálisan szaloncukor vagy praliné készítéssel egészül ki a foglalkozás. Ezekre előzetes bejelentkezéssel foglalható időpont családok, vagy csoportok részére. Igény szerint egyedi csokoládés túra is szervezhető, ami kávézással, Szamos sütemények kóstolásával, vagy akár ebéddel, vacsorával is egybeköthető.

A magyarországi pezsgőkultúra kialakulását bemutató budafoki Törley Múzeumban is folyamatos fejlesztések zajlanak. „A cél az, hogy ne csak egy gyűjteményközpontként funkcionáljon a látogatóközpont, hanem a Törley pezsgőmanufaktúra működésének szerves része legyen a múzeum” – mondta el Tulik Ágnes, a Törley Pezsgőpincészet marketing és kommunikációs vezetője. „A manufaktúra fogalmához hűen betekintést engedünk azon pezsgőink születésének folyamatába, melyek a mai napig itt helyben kézzel készülnek.” Több központtal rendelkezik a társaság: a Háros utcában tartályban erjesztett pezsgők készülnek, míg az Anna utcában – ahol Törley József 135 éve elindította a pezsgőtermelést Magyarországon – kapott helyet a múzeum. A mai napig azokban a pinceágakban készülnek a palackban erjesztett, kézzel degorzsált vagy üvegrázott pezsgők. A sikeres évnek fontos része a karácsonyi hajrá. Télen a turistáknak nincs feltétlenül kedvük órákig sétálni az amúgy hangulatos karácsonyi vásárokban, és az sem biztos, hogy a magyarok szívesen fürdőznének együtt a fél irodával "közösség összehozása" címén. „Az immáron hagyományos adventi programunkra az Unicum fellegvárának számító, 125 éve itt álló Soroksári úti épület látogatóközpontjában kerül sor. Idén a Halott Pénz zenekar tagjai fognak közös tárlatvezetést tartani Zwack Sándorral” – mondja Szájbely Ernő. A Zwack Múzeum a vezetője reményei szerint kb. 14000 látogatóval zárja az évet, ami kb. 10%-os éves forgalomnövekedésnek felel meg.

A Szamosnál és a Törleynél is folyamatosan nő a programon résztvevők száma. "Pontos éves látogatói forgalomról esetünkben még korai lenne nyilatkozni, hiszen nincs mögöttünk még teljes év, és a december abszolút kiemelt szezon, mely jelentősen növeli még a látogatói számot." – tette hozzá Törőcsik Ágnes. Mindhárom márkagyűjtemény arról számolt be, hogy az egyéni látogatók mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a csoportok, és egyre gyakrabban keresik fel őket céges csapatépítés keretében.

Emelkedett a külföldi érdeklődők száma is. „Az egyik városnéző busz előttünk lévő megállójának és több hajós céggel meglévő kapcsolatunknak köszönhetően évről-évre egyre több külföldi vendéget fogadunk" – hangsúlyozta Szájbely Ernő. A Szamosnál és a Törleynél is van angol nyelvű túravezetés. A csokoládé múzeum megtekintését gyakran összekötik a parlamenti látogatással, míg a pezsgőgyártás relikviáit felsorakoztató látogatóközpont többek közt a Lonely Planet ajánlásának köszönheti, hogy külvárosi elhelyezkedése ellenére is népszerű. A jövőre nézve mindegyik múzeum bizakodó, további forgalomerősödésre számítanak.

A márkastratégia fontos és szerves részének tartják a látogatóközpontok fejlesztését, a szolgáltatások bővítését. A Törley és a Zwack a termékcsaládból adódóan a 18 év feletti korosztályt célozza, ezen belül azonban széles spektrumban fiatalokat, idősebbeket egyaránt szeretnének elérni. A szakmai csoportok mellett a pedagógusi karok, nyugdíjas klubok is rendszeresen megfordulnak a programjaikon. „A Törleynél látjuk a fejlődés és növekedés lehetőségét, idővel szeretnénk a múzeumot önfenntartóvá tenni” – mondja Tulik Ágnes. Az erőfeszítések megtérülését tovább segítheti a múzeumok közös fellépése a hirdetések vagy a diák munkaerő toborzása területén.

Forrás: Vendég & Hotel


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?