Tingo, tabu és a digitális detoxikáló

Idén is megjelent a WTM Global Trend Riport a hamarosan záruló londoni turisztikai seregszemlére, amely 2006 óta minden évben a turisztikai ágazat várható trendjeit igyekszik megjósolni. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Euromonitor Internationallal közösen létrehozott tanulmány kiindulópontként globális áttekintést ad a világgazdaságról. E szerint világ gazdasági növekedése továbbra is polarizált, a feltörekvő piacok erős teljesítményt nyújtanak, a fejlett országokban pedig továbbra is stagnálás várható. Az IMF várakozása szerint a világ GDP-jének növekedése 3,5% lesz 2012-ben, ami alulmúlja 2011-es 3,9%-ot. 2012-ben a világ turistaérkezéseinek a száma várhatóan eléri az egymilliárdot, ami 2011-hez képest 3,4 százalékos növekedés. Ez főleg az ázsiai-csendes-óceáni térségnek és Kelet-Európának köszönhető. Továbbra is jelentősen javítják majd az ágazat teljesítményét a BRIC országok, míg Európa és az USA hagyományos piacai sérülékenyek maradnak a megszorító intézkedések és a biztonsági figyelmeztetések hatására. A beutazó turisták költése 2012-ben várhatóan 4,5 százaléknál is magasabb növekedést ér el, az USA-ban például a feltörekvő országokból származó utasok egyre növekvő költéseinek köszönhetően az külföldi tursták költése az idei évben meghaladja az ezer milliárd dollárt. 2012 és 2016 között várhatóan minden eddiginél népszerűbbek lesznek a medical- és bevásárló utak, a vasúti és hajós utazások és a gyógyfürdők. Ahogy eddig is, az online utazási irodák bevételnövekedésben felülmúlják az offline irodákat. Mérsékelten nőni fog a feltörekvő piacokon is az online foglalások mértéke, ahogy az internetes lefedettség, valamint az online fizetési lehetőségek is folyamatosan javulnak. A fogyasztó méginkább központi szerepet kap, köszönhetően az egyre több online elérhető információnak, ajánlatnak, melyek az üzleti modellekre is hatással lesznek a turizmusban.

A WTM Global Trend Riportban több kulcsfontosságúnak számító tényezőről részletes leírás is olvasható. A témák között található például, hogy az amerikaiak várhatóan egyre inkább felfedezik maguknak a korábban tiltás alá eső országokat, például Észak-Koreát, Líbiát, Kubát, Mianmart. Nagy-Britanniában a Tingo foglalási oldal megtöri a megszokásokat, a TripAdvisor által működtetett site a törölt foglalások és pénzvisszafizetési szabályok előnyeit használja ki, hogy a legjobb árakon foglalhassanak náluk az ügyfelek. Nagy bevásárló túrákra jönnek Európába a BRIC országok lakosai, a brazil, orosz, indiai és kínai bevásárlóturisták főként az európai nagyvárosokban fellelhető luxuscikkekért utaznak ide. Az okostévék ereje: a legújabb technológiai fejlesztések már szinte egyesítik a televíziót, internetet és a közösségi médiát, erősítve a turisztikai márkákat. Bevásárlóközpontokban, vagy közvetlen közlükben nyíló szállodák a Közel-Keleten. Egyre jobban felfutó filmes turizmus Afrikában. Digitális Detoxikálók, szállodák, amelykből ki vannak tiltva a telefonok, laptopok, táblagépek. Luxus autómárkák által nyitott szállodák Ázsiában. Indiai low-cost utasok, akik aranyért utaznak a Közel-Keletre, kihasználva a diszkont légitársaságok kedvező árait.

Kíváncsi bővebben is a Trend Riportra? Ide kattintva elérheti a teljes tanulmányt. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.