Végre egy szakmai összefogás a fekete utazásszervezők ellen

Az utóbbi években egyre inkább elszemtelenedtek a feketeszervezők, de egy most indult civil kezdeményezés segíthet véget vetni ártalmas tevékenységüknek.

Az utóbbi években egyre inkább elszemtelenedtek a feketeszervezők, akik saját szakállukra engedély nélkül, a kiskapukat kihasználva szerveznek nyaralásokat, városlátogatásokat és most épp síeléseket, írja a lapunkban már többször megszólaltatott, de névtelenségét őrző utazási irodai munkatárs, Kreatur, aki a napokban indította el önálló weboldalát, ahol a turisztikai szakmát érintő kérdésekkel foglalkozik. Bejegyzésének alapja a Facebook-on működő utazási irodai dolgozókat tömörítő csoportban megjelent beszélgetés volt.

Olvassa el nálunk írását teljes terjedelmében:

"A szakmát a fenti tevékenység rettentően zavarja, úgy is mondhatnám, hogy gyűlöljük a feketeszervezőket. Ők azok, akik nem becsületesen, az előírásokat nem betartva, a jogkövető magatartást és adófizetési kötelezettségüket mellőzve utazási irodásat játszanak, amivel minden engedéllyel működő irodának, utasoknak és az országnak is kárt okoznak.

Sajnos eddig eredménytelen volt bármilyen fellépés is ellenük, mert sokszor nincs fogás rajtuk. Mi a fórumainkon mindig csak sopánkodtunk, mérgelődtünk, agyaltunk, de tenni sok mindent nem tudtunk. Voltak próbálkozások, ezek többnyire eredménytelenül zárultak.

Azonban most megcsillant egy halvány reménysugár. Egyik kolléganőnk egyeztetve az MKEH osztályvezetőjével felvállalta, hogy a mi segítségünkkel összegyűjti és "egy csokorba" rendezve megküldi nekik a feketeszervezéssel foglalkozók hirdetéseit, elérhetőségeit és mindent, ami a vizsgálódáshoz szükséges. Teljes mellszélességgel az ügy mellett állunk és nagy reményekkel várjuk a fejleményeket.

A tény, hogy létezik fekete utazásszervezés Magyarországon, és hogy ilyen könnyű a működése elég elszomorító és hosszútávon az utazók érdekeit sem szolgálja. Lehet, hogy az adott utazás ára kedvezőbb, mint egy engedéllyel működő utazási iroda szervezésében lévő utazás, azonban gondoljunk csak bele, hogy miért is van ez így.

A fekete utazásszervező valószínűleg:
- nem hivatalos, nem megbízható cégként működik
- nem ad számlát és nem fizet adót
- nem megfelelően szakképzett
- nem rendelkezik anyagi biztosítékkal baj esetére
- bármikor ott hagyhat minket bárhol, mert nincs kötelezettsége

Természetesen ezeken az utasok csak akkor gondolkodnak el, ha már a baj megtörtént. Ezért is harcolunk azon, hogy mindenki utazása a lehető legbiztonságosabb legyen, ellenőrzött, szabályozott kereteken belül.

Egy engedéllyel nem rendelkező étterem sem bizalomgerjesztő. Vajon, hogyan főzhetnek ott? Gondoljunk erre, ha nem engedéllyel rendelkező utazási iroda ajánlatait böngésszük!" - írja a blogjában Kreatur. 

Visszatérve az eredeti bejelentésre, az Utazási irodában dolgozom nevű Facebook-os csoportban a következő kéréssel fordul a kollégákhoz a pápai N-Tours munkatársa, Stileth Nikoletta: "Ha bárki szabálytalan utazásszervezéssel találkozik, a következőt kell tennie:

- legyen az weboldalon talált hirdetés

- postaládába bedobott hirdetés

- tanár által szervezett utazás

szíveskedjen a nikoletta.stileth@ntours.hu e-mail címre eljuttatni."

A beküldött e-maileket Nikoletta összerendezi és eljuttatja az MKEH részére. Stileth Nikoletta lapunk kérdésére elmondta, hogy hétfő estig már több mint 20 bejelentést kapott fekete utazásszervezőkről, és volt olyan illegális iroda, amelyről többen is beszámoltak. 

Cikkünkkel kapcsolatban Békési Tamás, az MKEH főosztályvezető-helyettese a következőket közölte szerkesztőségünkkel:

"Szükségszerű és a szakterületen működő vállalkozásoktól egyértelműen jogos elvárás az, hogy az érintett hatóságok az engedély nélküli vállalkozásokkal szemben hatékonyan fellépjenek. Az ezzel kapcsolatos hatósági feladatokat a kereskedelmi hatóság a hatáskörének keretei között - kapacitására és éves ellenőrzési tervében foglaltakra figyelemmel, az egyéb engedélyezési és ellenőrzési feladatai mellett - eddigi is elláta és ezt követően is el fogja végezni. A hatósági ellenőrzéseink eredményéről született döntéseink kivonatát a honlapunkon is megtalálják az érdeklődők (http://mkeh.gov.hu/kereskedelmi/idegenforgalmi_osztaly/hatarozatok )."

Békési Tamás azt is közölte szerkesztőségünkkel, hogy várhatóan a jövő év elején személyesen is egyeztetni fognak a kérdésről Stileth Nikolettával. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?