Szeptemberben zárul a Coca-Cola Magyarország által támogatott mintaprojekt a Dunakanyarban: a strandszezonban a szentendrei, dunabogdányi, kisoroszi, leányfalui, pócsmegyeri, szigetmonostori és tahitófalui strandok vízminőségét mérték és hozták nyilvánosságra. Az ÁNTSZ által havonta elvégzett vízminőség-ellenőrzések mindenütt azt mutatták, hogy a Duna vize az érintett szakaszokon kiváló, fürdőzésre alkalmas. A térségben jelenleg egyedül Dunabogdány rendelkezik kiépített szabadstranddal, ám a mérési eredmények nyomán újabb strandok létesülhetnek a Dunakanyarban.
A mintaprojektet támogató „I love Duna” kampány közel 700 ezer embert ért el idén nyáron. A Dunakanyar strandjait bemutató és egy Duna témájú blognak is helyet adó I love Duna weboldal közel 20 ezer látogatót vonzott. Majd' 1000 fotó érkezett az „I love Duna” Instagram fotópályázatra és százak vettek részt a WWF-fel közös Nagy Ugrás rendezvényen Dunabogdányban.
Több fürdőző, több szabadstrand
„A rendszeres vízminőség-ellenőrzések végleg eloszlatták a folyó tisztaságával kapcsolatos aggályokat és megnyitották az utat egy színvonalas szabadstrand kialakítása előtt Szentendrén” – nyilatkozta Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere a mintaprojekt értékelésekor.
Schuszter Gergely, Dunabogdány polgármestere szerint a Dunát népszerűsítő rendezvényeknek is köszönhetően hétvégi napokon már 500-1000 ember fürdőzött a település strandján. A polgármester elmondta: „A mintaprojekt során értékes támogatást kaptunk a vízminőség-vizsgálatok elvégzéséhez. Az olyan rendezvények, mint a Nagy Ugrás vagy a Duna átúszása pedig sok száz érdeklődőt vonzottak településünkre.”
A Dunát bemutató egyedülálló, digitális fotókiállítás nyílt
A mintaprojektet Duna tematikájú Instagram fotópályázat is kiegészítette, amelyre közel 1000 fotó érkezett. A beküldött képekből egyedülálló, digitális fotókiállítás nyílt a margitszigeti Holdudvarban. Hét kategóriában – Naplemente a Dunánál, Fekete-fehér, Vadregényes Duna, Budapest a folyóval, Csendes Duna, Tájkép és Élet a parton – készült válogatás a fotókból, amely szezonzárásig látogatható.
„Várakozáson felüli eredménnyel zárult a mintaprojekt, látszik, hogy az egységes vízmérési rendszer eredményei nagyban segítik a dunai fürdőzés népszerűsítését” – értékelte Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország kommunikációs igazgatója.
Forrás: Turizmus Online