Agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. régiós irodái

A Győrben zajló országos Tourinform-találkozón kiderült, biztatóan alakulnak a hazai vendégforgalmi adatok. Az is elhangzott, hogy ezentúl agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatóságai. 

Kedvező folyamat indult el a belföldi turizmusban tavaly, de az ágazat egésze is rekordévet zárt Magyarországon: 5,4 százalékkal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az előző évhez képest. A cél, hogy idén tovább erősödjön a belföldi turizmus, és még több vendég érkezzen külföldről is – mondta a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerdán Győrben, a kétnapos országos Tourinform-találkozó megnyitóján. Faragó Péter felidézte, hogy már az év első negyedévében is 9,4 százalékkal emelkedett a belföldi, 8,2 százalékkal a külföldi vendégéjszakák száma. Ebben nagy szerepük van a Tourinform-irodáknak, amelyeket közel kétmillióan kerestek fel az elmúlt időszakban – tette hozzá.

A Tourinform-hálózat legfontosabb éréke szavai szerint magában az egséz országra kitrejedő hálózatban rejlik. Ez azt jelzi, hogy a turizmus nemcsak Budapest számára fontos, hanem az egész országnak.

A vezérigazgató megemlítette azt is, hogy a KSH adatai szerint tavaly közel 295 milliárd forintot költöttek el az emberek belföldi turisztikai céllal. A belföldi turizmus növekedésének fő motorja továbbra is a SZÉP-kártya, amely a szálláshelyek bevételeinek közel 25 százalékát adja – folytatta Faragó Péter.

Az elfogadó helyek több mint nyolcvan százaléka vidéken van, és a gazdaságfejlesztő szerep mellett a társadalompolitikai szerepe is fontos a kártyának, mert a magyar munkavállalók egészségügyi állapotának javításában is szerepe van.A vezérigazgató figyelmeztetett rá, hogy a 2013-ban a kártyákra feltöltött összegek csak május végéig használhatók fel.

Kiemelte: a Magyar Turizmus Zrt. egyebek mellett a marketing tevékenységgel igyekszik a Tourinform-hálózatot segíteni: március végéig 350 marketing akciót hirdetett a társaság. A stratégiai cél, hogy a jövőben tovább erősödjön a vidéki vonzerő, ezáltal még erősebb lehet a belföldi és a beutazó turizmus is.

Faragó Péter hozzátette: a jövőben a turizmus és az agrármarketing együttműködését szeretnék kihasználni. A turisztikai célpontokat, a magyar gasztronómiát és a hazai termékeket igyekeznek bemutatni közös erővel a marketing tevékenység során. Ennek érdekében például a regionális marketing irodákban agrármarketingért felelősök dolgoznak majd.

A vezérigazgató elmondta azt is: nem szabad szem elől téveszteni, hogy a turisták utazási szokásai megváltoztak. Ma már az élményközpontúság a jellemző egy-egy utazási cél kiválasztásánál, az ilyen jellegű szolgáltatásoknál a színvonal emelkedése szükséges. Ehhez a minőségi garanciák és védjegyek, a Magyar turizmus minőségi-díj, a kiváló európai desztináció projektek során adott díjak, vagy a Virágos Magyarországért mozgalom is mind ezt a célt szolgálják.

Az országos Tourinform-találkozót évente két alkalommal, tavasszal és ősszel tartják a Tourinform irodák munkatársainak a személyes találkozás és a szakmai tapasztalat csere céljából. Győrben ezúttal az ország 124 Tourinform irodája képviselteti magát.

Forrás: MTI


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.