Agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. régiós irodái

A Győrben zajló országos Tourinform-találkozón kiderült, biztatóan alakulnak a hazai vendégforgalmi adatok. Az is elhangzott, hogy ezentúl agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatóságai. 

Kedvező folyamat indult el a belföldi turizmusban tavaly, de az ágazat egésze is rekordévet zárt Magyarországon: 5,4 százalékkal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az előző évhez képest. A cél, hogy idén tovább erősödjön a belföldi turizmus, és még több vendég érkezzen külföldről is – mondta a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerdán Győrben, a kétnapos országos Tourinform-találkozó megnyitóján. Faragó Péter felidézte, hogy már az év első negyedévében is 9,4 százalékkal emelkedett a belföldi, 8,2 százalékkal a külföldi vendégéjszakák száma. Ebben nagy szerepük van a Tourinform-irodáknak, amelyeket közel kétmillióan kerestek fel az elmúlt időszakban – tette hozzá.

A Tourinform-hálózat legfontosabb éréke szavai szerint magában az egséz országra kitrejedő hálózatban rejlik. Ez azt jelzi, hogy a turizmus nemcsak Budapest számára fontos, hanem az egész országnak.

A vezérigazgató megemlítette azt is, hogy a KSH adatai szerint tavaly közel 295 milliárd forintot költöttek el az emberek belföldi turisztikai céllal. A belföldi turizmus növekedésének fő motorja továbbra is a SZÉP-kártya, amely a szálláshelyek bevételeinek közel 25 százalékát adja – folytatta Faragó Péter.

Az elfogadó helyek több mint nyolcvan százaléka vidéken van, és a gazdaságfejlesztő szerep mellett a társadalompolitikai szerepe is fontos a kártyának, mert a magyar munkavállalók egészségügyi állapotának javításában is szerepe van.A vezérigazgató figyelmeztetett rá, hogy a 2013-ban a kártyákra feltöltött összegek csak május végéig használhatók fel.

Kiemelte: a Magyar Turizmus Zrt. egyebek mellett a marketing tevékenységgel igyekszik a Tourinform-hálózatot segíteni: március végéig 350 marketing akciót hirdetett a társaság. A stratégiai cél, hogy a jövőben tovább erősödjön a vidéki vonzerő, ezáltal még erősebb lehet a belföldi és a beutazó turizmus is.

Faragó Péter hozzátette: a jövőben a turizmus és az agrármarketing együttműködését szeretnék kihasználni. A turisztikai célpontokat, a magyar gasztronómiát és a hazai termékeket igyekeznek bemutatni közös erővel a marketing tevékenység során. Ennek érdekében például a regionális marketing irodákban agrármarketingért felelősök dolgoznak majd.

A vezérigazgató elmondta azt is: nem szabad szem elől téveszteni, hogy a turisták utazási szokásai megváltoztak. Ma már az élményközpontúság a jellemző egy-egy utazási cél kiválasztásánál, az ilyen jellegű szolgáltatásoknál a színvonal emelkedése szükséges. Ehhez a minőségi garanciák és védjegyek, a Magyar turizmus minőségi-díj, a kiváló európai desztináció projektek során adott díjak, vagy a Virágos Magyarországért mozgalom is mind ezt a célt szolgálják.

Az országos Tourinform-találkozót évente két alkalommal, tavasszal és ősszel tartják a Tourinform irodák munkatársainak a személyes találkozás és a szakmai tapasztalat csere céljából. Győrben ezúttal az ország 124 Tourinform irodája képviselteti magát.

Forrás: MTI


Sajátos módon ünnepli születésnapját a gyulai kastély

Sajátos módon ünnepli születésnapját a gyulai kastély 

Immár negyedik éve szervezik meg a találkozót, amely akkora népszerűségre tett szert, hogy kihagyhatatlan programelemmé vált.
Országjáró turnéra indul a cirkusz

Országjáró turnéra indul a cirkusz 

Budapest után kelet felé indulnak, Miskolcon, Nyíregyházán és Debrecenben lépnek fel.
Hihetetlen kincsek egy veszprémi könyvtárszoba mélyén

Hihetetlen kincsek egy veszprémi könyvtárszoba mélyén 

A Koller-könyvtárat a veszprémi várnegyed megújításának részeként restaurálják.
Tavaszi nagytakarítás a hazai erdőkben

Tavaszi nagytakarítás a hazai erdőkben 

A 2024-es Tavaszi Nagytakarítás kampány március 21-én, az Erdők Nemzetközi Napján indul, és egészen április 22-ig, a Föld Napjáig tart.
Különleges kiállítás a budai Savoya Parkban

Különleges kiállítás a budai Savoya Parkban 

Rajz & roll címmel zenei képregény-kiállítás nyílik március 29-én a fővárosi Savoya Parkban.
SopronFest: 75 helyszínen több száz esemény

SopronFest: 75 helyszínen több száz esemény 

Nagy tételben kínálja a boldogságot júniusban a SopronFest.
Családokat szólít meg két Budapesthez közeli fürdő

Családokat szólít meg két Budapesthez közeli fürdő 

A pesterzsébeti és a csillaghegyi strand így ünnepli Nagy-Budapest születésnapját.
Magyarország a külföldi munkavállalók számára a legvonzóbb országok között

Magyarország a külföldi munkavállalók számára a legvonzóbb országok között 

A Remitly legújabb „Immigrációs Index” című felmérése 82 országot rangsorolt, amelyek a legvonzóbbak a külföldről érkező munkavállalók és bevándorlók számára 2025-ben.
Történelem és turizmus: Vácott tartották a MUISZ tavaszi közgyűlését

Történelem és turizmus: Vácott tartották a MUISZ tavaszi közgyűlését 

A turizmus aktuális trendjei és kihívásai, Vác történelmi és kulturális értékei és a vallásturizmus is kiemelt figyelmet kapott.
Közlekedést érintő változások a nemzeti ünnepen

Közlekedést érintő változások a nemzeti ünnepen 

A BKK azt javasolja a gépjárművel közlekedőknek, hogy kerüljék el a belvárost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.