Agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. régiós irodái

A Győrben zajló országos Tourinform-találkozón kiderült, biztatóan alakulnak a hazai vendégforgalmi adatok. Az is elhangzott, hogy ezentúl agrármarketinggel is foglalkoznak a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatóságai. 

Kedvező folyamat indult el a belföldi turizmusban tavaly, de az ágazat egésze is rekordévet zárt Magyarországon: 5,4 százalékkal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az előző évhez képest. A cél, hogy idén tovább erősödjön a belföldi turizmus, és még több vendég érkezzen külföldről is – mondta a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerdán Győrben, a kétnapos országos Tourinform-találkozó megnyitóján. Faragó Péter felidézte, hogy már az év első negyedévében is 9,4 százalékkal emelkedett a belföldi, 8,2 százalékkal a külföldi vendégéjszakák száma. Ebben nagy szerepük van a Tourinform-irodáknak, amelyeket közel kétmillióan kerestek fel az elmúlt időszakban – tette hozzá.

A Tourinform-hálózat legfontosabb éréke szavai szerint magában az egséz országra kitrejedő hálózatban rejlik. Ez azt jelzi, hogy a turizmus nemcsak Budapest számára fontos, hanem az egész országnak.

A vezérigazgató megemlítette azt is, hogy a KSH adatai szerint tavaly közel 295 milliárd forintot költöttek el az emberek belföldi turisztikai céllal. A belföldi turizmus növekedésének fő motorja továbbra is a SZÉP-kártya, amely a szálláshelyek bevételeinek közel 25 százalékát adja – folytatta Faragó Péter.

Az elfogadó helyek több mint nyolcvan százaléka vidéken van, és a gazdaságfejlesztő szerep mellett a társadalompolitikai szerepe is fontos a kártyának, mert a magyar munkavállalók egészségügyi állapotának javításában is szerepe van.A vezérigazgató figyelmeztetett rá, hogy a 2013-ban a kártyákra feltöltött összegek csak május végéig használhatók fel.

Kiemelte: a Magyar Turizmus Zrt. egyebek mellett a marketing tevékenységgel igyekszik a Tourinform-hálózatot segíteni: március végéig 350 marketing akciót hirdetett a társaság. A stratégiai cél, hogy a jövőben tovább erősödjön a vidéki vonzerő, ezáltal még erősebb lehet a belföldi és a beutazó turizmus is.

Faragó Péter hozzátette: a jövőben a turizmus és az agrármarketing együttműködését szeretnék kihasználni. A turisztikai célpontokat, a magyar gasztronómiát és a hazai termékeket igyekeznek bemutatni közös erővel a marketing tevékenység során. Ennek érdekében például a regionális marketing irodákban agrármarketingért felelősök dolgoznak majd.

A vezérigazgató elmondta azt is: nem szabad szem elől téveszteni, hogy a turisták utazási szokásai megváltoztak. Ma már az élményközpontúság a jellemző egy-egy utazási cél kiválasztásánál, az ilyen jellegű szolgáltatásoknál a színvonal emelkedése szükséges. Ehhez a minőségi garanciák és védjegyek, a Magyar turizmus minőségi-díj, a kiváló európai desztináció projektek során adott díjak, vagy a Virágos Magyarországért mozgalom is mind ezt a célt szolgálják.

Az országos Tourinform-találkozót évente két alkalommal, tavasszal és ősszel tartják a Tourinform irodák munkatársainak a személyes találkozás és a szakmai tapasztalat csere céljából. Győrben ezúttal az ország 124 Tourinform irodája képviselteti magát.

Forrás: MTI


Ingyenes kresz suli a Városligetben

Ingyenes kresz suli a Városligetben 

1400 gyermek tanulhatja meg a biztonságos közlekedés szabályait a nyáron.
Különleges izlandi koncert és drón nap a repülőmúzeumban

Különleges izlandi koncert és drón nap a repülőmúzeumban 

Inspiráló történetek, múzeumok éjszakája és érdekes bemutatókkal készülnek az idei nyári szezonra.
Erdőlátogatási tilalom a teljes Gemenci erdőben

Erdőlátogatási tilalom a teljes Gemenci erdőben 

A rendelkezés 2024. június 14-30. között érvényes.
Átadták az üzleti turizmus kiválóságait elismerő Business Excellence díjakat

Átadták az üzleti turizmus kiválóságait elismerő Business Excellence díjakat 

Tíz kategóriában meghirdetett felhívásra 62 pályamunka érkezett.
Kihagyhatatlan kulturális ziccerek a Múzeumok Éjszakáján

Kihagyhatatlan kulturális ziccerek a Múzeumok Éjszakáján 

Közel 450 intézmény mintegy 2500 programmal készül június 22-ére.
Lerántják a leplet egy felemelő sporteseményről

Lerántják a leplet egy felemelő sporteseményről 

Az egész világot megmozgató futball seregszemlére  a Pont Csopak is méltó módon készül.
Pokrócos utazó fesztivál rejtett kincsekkel

Pokrócos utazó fesztivál rejtett kincsekkel 

A Balaton Piknik a Tihanyi-félszigetre érkezik.
Személyre szabja az ügyfelek védelmét az Erste

Személyre szabja az ügyfelek védelmét az Erste 

Az emberközpontú bankolás filozófiáját követve az egyéni költési szokásokhoz igazodó, napi maximális limitet állít be lakossági ügyfeleinek az internet- és mobilbankos (George Web és George App) átutalásokhoz az Erste.
Ilyen lett  megújult zarándokközpont - képekkel

Ilyen lett megújult zarándokközpont - képekkel 

Családbarát turisztikai hellyé vált Mátraverebély-Szentkút: hivatalosan is átadták a római katolikus nemzeti kegyhely új létesítményeit.
Focilázban ég a Városháza pop-up parkja

Focilázban ég a Városháza pop-up parkja 

Szombaton, június 15-én, 15 órakor lép először pályára a magyar válogatott, és lehet szurkolni a csapatnak a belváros szívében, a Károly körútnál, a Városháza pop-up parkban.