A Németországba autóval (is) utazók pedig örvendetes módon egyre többen választják a keleti tartományokat. Lipcse, Erfurt, Türingia és Szászország két számjegyű növekedést tapasztalhattak. De feljövőben a Balti-tenger partvidéke, valamint a Hanza városok is - számolt be az örömteli hírekről a Travel Clubot celebráló Czeiszing Miklós, aki első teljes évét zárja a DZT budapesti képviseletének élén. Hozzátette: Berlin továbbra is verhetetlen, de idén még jobban elhúzott köszönhetően a berlini fal lebontásának 25. évfordulója alkalmából szervezett kampányévnek. Utóbbiaknak, ahogy mindig, a DZT sosincs híján; a „falazáshoz” idén még társult egy UNESCO világörökségi kampányév is. Van rá a németeknek alapja: 39 világörökségi helyszín található az országban.
Ezek meg a földön vannak, megközelítésük leghatékonyabb módja számos esetben az autó. Jóllehet sokan utaznak Németországba repülővel - ezt a Lufthansa számai is egyértelműen bizonyítják - a turistaforgalom kétharmada autóval érkezik Németországba - derült ki Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub főtitkár-helyettesének beszámolójából. Két fő fölött már jobban járnak az útiköltséggel az utazók - tette hozzá.
A délután során bemutatkozott a müncheni központú Appina Travel. A 2002 óta működő beutaztatót Luis Lintner ügyvezető mutatta be a hazai kiutaztatóknak, akik közül többen is évek óta együtt dolgoznak az Appinával. A teljes körű utazási szolgáltatást 24 órás asszisztenciával biztosító utazásszervezőről elismerően nyilatkoztak az együttműködő hazai kollégák.