A reggeli órákban a mozi Spielberg termében kezdődött az egész napos programfolyam. A hosszas prezentációkat ezúttal színes imázsfilmek cserélték fel, az utazásszervező szórakoztató és látványos módját választotta a szakmai eszmecserének.
A köszöntőt követően dr. Békefi Veronika ügyvezető igazgató előadása következett. Milyen volt a nyár és vajon milyen lesz a tél, vagyis az elmúlt hónapok eseményeit idézte fel igazgatóasszony: a sok természeti katasztrófa, a világban bekövetkező gazdasági és politikai feszültségek hatásai azonnal begyűrűztek az utazási szektorba, rendkívül sok megoldandó problémával kellett szembenéznie a hazai utazási irodáknak. A Neckermann és partnerei fő feladata, hogy nyugalommal alkalmazkodjanak a kialakult helyzethez, és idén is bebizonyosodott, hogy képesek kezelni és feszültség nélkül megoldani az utasok problémáit. A cél továbbra is az, hogy kiegyensúlyozott növekedést érjenek el, ennek feltétele a jó együttműködés. Fontos, hogy a siker eléréséhez a legjobb marketingstratégiát alkalmazzák.
Az utazásszervező egyik aduásza a biztos fejlődés. Haladni kell a korral, hiszen új, futurisztikus kezdeményezések és eszközök jelennek meg, az utast pedig vezetni kell az óriási kínálati piacon, hogy el ne tévedjen a rengetegben. Éppen ezért manapság széles körű szolgáltatásra van igény. A fogyasztó ma már az értéket keresi, melyre hajlandó magasabb összeget áldozni, a túl alacsony árak többeket elijesztenek, visszatetszőnek bizonyulnak.
Sokan érdeklődnek a csoportos utak iránt
Mint Békefi Veronika említette, a Neckermann kínálata egyre szélesedik, minden igényt igyekeznek kielégíteni, például igen nagy az érdeklődés a csoportos utak iránt. Kitért a Neckermann külföldi partnereire is: a luxus tengerjáró utak népszerűsége igen nagy, két éve a Neckermann egyik sikerterméke, az MSC Cruises hajóvállalat kínálta utakat az iroda magyar kísérővel és csoportosan is indítja.
Felhívta a jelenlévők figyelmét az őszi utazásokra, a már ősszel is meglátogatható egzotikus, távoli úti célokra, az őszi akciókra és az előfoglalási kedvezmény fontosságára, valamint a dinamikus utazási csomag kínálta előnyökre is. Ez utóbbi az utazási szolgáltatások olyan kombinációja, amelyben az utasok saját preferenciái alapján állítja össze az utazásszervező a szolgáltatásokat.
Mit kínál a Neckermann a 2015/16-os téli szezonra?
Ezzel a címmel az iroda külföldi partnerei mutatkoztak be egy-egy rövid, ám annál látványosabb kisfilmmel.
A Seychelle-szigetek kínálatát Karen Confait hozta el az érdeklődőknek egy videó kererében. Ezután a Bahia Principe Hotelekről hallhattunk Töltősi Rea felvezetésével – a Bahia Principe 4 országban 26 szállodával van jelen a piacon, a legtöbb a Dominikai Köztársaságban üzemel.
Egyiptom kínálta szépségekkel kecsegtetett az Egyiptomi Idegenforgalmi Hivatal régiós vezetője, Mohamed Desouky. Egyiptom idén ősszel új marketingkampánnyal vonzza a turistákat.
Andreas Weber, a Thomas Cook Hotels közép- és kelet-európai trade marketing vezetője bemutatta a Sentido Hotels and Resorts, a Smartline, a SunConnect Resorts és a Sunwing Family Resorts kínálta szolgáltatásokat egy hosszabb film keretében.
A Máltai Idegenforgalmi Hivatal képviseltében Hangya Edina kiemelte, Málta egész évben látogatható, kellemes hőmérséklettel és sok érdekességgel várja a látogatókat. A Ciprusi Nagykövetségtől Ács Viktória állt a résztvevők rendelkezésére, elmondása szerint idén az első nyolc hónapban 15%-os növekedést produkált a magyar piac a desztinációban.
Hoffer Eszter, az iroda termék menedzsere az MSC Cruises lenyűgöző bemutatkozó kisfilmjét vezette fel. Majd a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal filmje következett, melyben a Tatra Mountain Resorts már a síszezonra készül. Tóth Szilvia a Neckermann sí úti céljairól számolt be.
Távoli desztinációk a Neckermann-nál
Végül az első program lezárásaként a jelenlévők megtekinthették a Neckermann saját készítésű kisfilmjét, melyben más úti célokra és érdekességekre hívta fel a figyelmet, olyan termékekre és távoli desztinációkra, melyeket a téli időszakban sikerrel lehet értékesíteni. A kisfilm szlogenje: „A Neckermann valóra váltja álmát!” volt, megjelent benne Olaszország, a Kanári-szigetek, Tenerife, Madeira, az Egyesült Arab Emírségek, a Dél-Afrikai Köztársaság, Mauritius, a Maldív-szigetek, Thaiföld, a Dominikai Köztársaság, Kuba, Jamaica és Mexikó.
A Neckermann téli kínálta két külön katalógusban böngészhető: Utazások Repülővel, Síajánlatok és téli üdülések. Újdonság a FlexOption rugalmas átfoglalási rendszer, mely segítségével az utasok az út megkezdése előtt akár 10 nappal megváltoztathatják útitervüket.
A nap további részében a meghívottak csoportokba osztva workshopon vehettek részt, mely alatt a külföldi partnerekkel személyesen értekezhettek egy-egy desztináció vagy szolgáltatás legfőbb tudnivalóiról, az itt nyert információ a későbbi értékesítést könnyítheti meg számukra.
Kiváló alkalmat teremtett a jó hangulatú, ínycsiklandozó ebéd a kötetlen beszélgetésre. Ezután következett egy kis izgalom, a nyereménysorsolás. A kiállító partnerek által felajánlott értékes ajándékcsomagoknak örülhettek a szerencsések, a versenyt pedig pezsgőzés koronázta. A mindenki számára hasznos napot egy kellemes hangulatú vígjáték megtekintése zárta.